Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 27 octombrie 2018

"EU ŞI COPILUL MEU", PROIECT NAŢIONAL DE PREVENIRE ÎN FAMILIE A CONSUMULUI DE DROGURI

 În acest an şcolar, Agenţia Naţională Antidrog (ANA) dezvoltă, la nivel naţional, proiectul de prevenire în familie a consumului de droguri ,,EU ŞI COPILUL MEU", prin intermediul căruia îşi propune să consolideze legăturile afective dintre membrii familiei (părinte-copil, părinte-părinte, copil-copil), precum şi pe cele dintre aceştia şi şcoală, aplicând sistematic metode fundamentate ştiinţific.

Proiectul "Eu şi copilul meu" are la baza proiectul spaniol "Protego", implementat de către Agenţia Naţională Antidrog în anul 2007, fiind derulate activităţi în perioada anului şcolar 2009-2010, în 68 de unităţi de învăţământ din judeţele Ilfov, Bihor şi Constanţa.
Obiectivul proiectului îl reprezintă creşterea nivelului de sensibilizare şi responsabilizare a familiilor, în vederea oferirii de modele pozitive copiilor, în cadrul programelor de informare, educare şi conştientizare cu privire la efectele consumului de droguri.
"Eu şi copilul meu" conţine nouă activităţi interactive cu părinţii, dar şi aplicaţii cu caracter ludic, ce necesită un grad mare de implicare din partea acestora, a consilierilor şcolari şi, acolo unde este cazul, şi din partea copiilor: "Să facem cunoştinţă", "Nevoile copilului meu", "Ce fel de părinte sunt?", "Cum comunicăm eficient cu copiii", "Cum controlăm conflictele din familie", "Cum stabilim reguli şi pedepse", "Cum supraveghem anturajul copilului", "Cum afectează familia consumul de tutun, alcool şi droguri" şi "Gala de absolvire".
În cadrul proiectului, părinţii sunt selecţionaţi conform următoarelor criterii:
- Părinţi ai copiilor din ciclul secundar (clasele V-VII), cu vârsta între 10 şi 14 ani;
- Părinţi care provin dintr-un mediu socio-economic defavorizat - grupuri vulnerabile (beneficiari ai ajutorului social, şomeri, fără venituri etc);
- Părinţi la risc (abilităţi educative şi de gestionare familială scăzute) sau cu copii la risc (probleme de adaptare şi randament şcolar scăzut, probleme precoce sau persistente de comportament, care nu necesită în mod special o intervenţie terapeutică);
- Familii cu conflicte sau în care există consum frecvent de tutun şi alcool;
- Nivelul de educaţie de minim patru clase primare absolvite.
De asemenea, selecţia cadrelor didactice se realizează potrivit următoarelor criterii:
- Absolvenţi de psihologie, psihopedagogie, sociologie sau asistenţă socială;
- Minim trei ani experienţă în domeniu;
- Consilieri şcolari, psihologi, asistenţi sociali sau cadre didactice titulare care îşi desfăşoară activitatea în unităţi şcolare cu clasele V-VIII sau în Centre Judeţene de Resurse şi Asistenţă Educaţională atât din mediul urban, cât şi din mediul rural.
Astfel, specialiştii ANA urmăresc, prin derularea acestui proiect la nivel naţional în anul şcolar 2018 - 2019, dezvoltarea unei resurse de specialitate, prin formarea a 470 de cadre didactice care să susţină cele 235 de Cursuri "Eu şi copilul meu", precum şi formarea şi întărirea abilităţilor pentru creşterea influenţei factorilor de protecţie, prin participarea la Cursurile "Eu şi copilul meu" a unui număr de 1645 de părinţi.
***
Spre deosebire de programele de prevenire universale, destinate tuturor grupurilor de populaţii care nu au fost identificate în prealabil ca fiind expuse unui risc particular în legătură cu consumul de droguri, programele de prevenire selectivă se orientează spre segmente de populaţie delimitate în funcţie de expunerea acestora la un număr crescut de factori de risc pentru abuzul de droguri (tutun, alcool, substanţe noi psihoactive, droguri ilegale), cum ar fi preadolescenţii care lipsesc de la şcoală sau copiii persoanelor care consumă abuziv alcool sau droguri.
Educaţia, definită în termeni foarte generali, este un proces al cărui scop esenţial este de a înlesni o anumită modificare de comportament. Părinţii sunt primii profesori ai copilului, ei începând educarea copilului din familie. Împreună cu părinţii, şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primară a copilului. În acest context, consilierea părinţilor în scopul îmbunătăţirii relaţiilor cu proprii copii, după principii ştiinţifice de psihopedagogie, devine o necesitate.
Părinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, fiind datori să le asigure nu numai existenţa materială, ci şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia consideră că este suficient să se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hrană, îmbrăcăminte, locuinţă, cheltuieli zilnice etc.), subestimând importanţa unei comunicări afective, aspect ce se reflectă negativ în dezvoltarea sentimentului de apartenenţă al copilului.
În general, comportamentul copiilor este inspirat din experienţa de viaţă a părinţilor, astfel perpetuându-se atât aspecte pozitive, cât şi negative în educaţie, pe parcursul mai multor generaţii.
COMPARTIMENTUL RELAŢII PUBLICE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu