Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 23 octombrie 2018

Bilanț portabilitate: peste 5,1 milioane de numere portate în 10 ani


„De peste 10 ani, utilizatorii au libertatea de a-şi alege furnizorul de telefonie păstrându-şi în acelaşi timp numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum. Astfel, la un deceniu de la lansarea serviciului de portabilitate, peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost
porta te, aproape 4,4 milioane dintre acestea fiindnumere de telefonie mobilă și peste 700.000 numere de telefonie fixă.”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Un deceniu de portabilitate
Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la jumătatea lunii octombrie 2018 au fost portateîn total 5.131.415de numere, dintre care 4.391.304 sunt numere de telefonie mobilă şi740.111sunt numere de telefonie fixă. De la începutul anului 2018 și până la jumătatea lunii octombrie au fost portate682.507numere de telefon, din care 644.761sunt numere de telefonie mobilă şi37.746sunt numere de telefonie fixă.
Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor - telefonie mobilă
După primii 10 ani de la lansarea acestui serviciu, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere de telefonie mobilă obținute prin portare (1.583.038), fiind urmat de Orange cu 1.006.134 de numere, Vodafone cu 1.003.996, Telekom Romania Mobile Communications cu 604.484 și Telekom Romania Communications cu 192.787de numere de telefonie mobilă portate.
În intervalul 1 ianuarie – 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în reţea prin portare201.472de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 134.228numere, Vodafone cu 120.875de numere, Telekom Romania Communications cu 110.722şi Telekom Romania Mobile Communications cu77.429 denumereportate.
Furnizor de telefonie mobilă
Numere portate în ianuarie – octombrie2018
Numere portate în 10 ani
RCS & RDS
201.472
1.583.038
Orange
134.228
1.006.134
Vodafone
120.875
1.003.996
Telekom Romania Communications
110.722
192.787
Telekom Romania Mobile Communications
77.429
604.484
Alții
35
865

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor - telefonie fixă
De la lansarea portabilităţiişi până la mijlocul acestei luni au fost portate740.111 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 216.907 de numere, Vodafone - 168.191, UPC - 142.984, Orange - 139.533, respectivTelekom Romania Communications cu 32.993 de numere de telefonie fixă primite din alte rețele prin portare.
Şi în anul 2018, RCS&RDS a primit cele mai multe numere –17.458, fiind urmat deTelekom Romania Communications(6.135),Orange (5.720),UPC (3.300)și Vodafone (2.872).
Furnizor de telefonie fixă
Numere portate în ianuarie – octombrie 2018
Numere portate în 10 ani
RCS & RDS
17.458
216.907
Telekom Romania Communications  
6.135
32.993
Orange
5.720
139.533
UPC România
3.300
142.984
Vodafone
2.872
168.191
Alții
2.261
39.503

Sesizări primite de la utilizatori
ANCOM a primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și alocarea numerelor provizorii.
O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sensrevenind exclusivîn responsabilitatea părţilorimplicate în acest proces. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor)şi poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia. Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării.După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.
Informarea utilizatorilor
ANCOM pune la dispoziţie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţeafuncţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţiaportării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate.

ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţiwww.ancom.org.ro,www.portabilitate.roşiwww.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu