Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 20 ianuarie 2018

Primești colete din spațiul extracomunitar? Poșta Română a redus timpii de așteptare

București, 19 ianuarie 2017 — Compania Națională Poșta Română reduce timpii de așteptare în Biroul de Schimb Internațional (BSI). De la 1 ianuarie, toate coletele sunt procesate digital, prin scanarea unui cod de bare în aplicația CDS (Customs Declaration System). Ne așteptăm la expediții mult mai rapide.
În urma problemelor cu care ne-am confruntat, în privința trimiterilor internaționale prin intermediul Poștei Române, dar și a timpilor mari de procesare în Biroul de Schimb Internațional, reprezentanții companiei au căutat soluții pentru remedierea acestora, astfel încât clienții să beneficieze de primirea coletelor într-un timp cât mai scurt. Procedura cronofagă este înlocuită, în 2018, de o soluție rapidă, performantă din punct de vedere tehnologic. Astfel, începând cu 1 ianuarie, Poșta Română a introdus aplicația CDS, de scanare rapidă a datelor expedițiilor internaționale, care a început să-și producă efectele: timpii de așteptare s-au redus simțitor. Dacă până în prezent, toate datele care însoțeau coletul (expeditor, destinatar, adrese, valoare, conținut și altele) erau introduse manual, acum ele sunt procesate instant în sistem, prin scanarea codului de bare.
Subliniem că accesul la datele de expediție este rapid și pentru lucrătorii vamali. Vămuirea produselor, pre-avizarea fiscală și multe alte proceduri sunt simplificate de aplicație, în beneficiul clienților care așteaptă primirea produselor din spațiul internațional.
Mai multe date despre CDS, aplicația dezvoltată de UPU (Universal Post Union) găsiți aici: http://www.upu.int/en/activities/customs/about-customs.html
Dorim ca publicul și clienții noștri să știe că, în octombrie 2017, managementul companiei a găsit solduri (colete) restante în Biroul de Schimb Internațional, încă din lunile de vară. În prezent, întârzierile nu sunt anterioare lunii decembrie 2017. Cauza principală a întârzierilor prezente este fluxul major din perioada sărbătorilor de iarnă. Soluțiile imediate au fost suplimentarea numărului de persoane care lucrează la procesarea coletelor în BSI, dar și mărirea programului de lucru la oficiile vamale din București.
Ne recunoaștem problemele și suntem, în permanență, atenți la soluții care pot ridica Poșta Română la înălțimea așteptărilor clienților noștri. Suntem în plin proces de revitalizare. Inclusiv prin implementarea soluțiilor tehnologice, intenționăm — și credem că ne îndreptăm în direcția corectă — să reducem timpii de așteptare și să îmbunătățim cu atât mai mult relația cu clienții.
Suntem conștienți de creșterea constantă a segmentului de piață e-commerce. Compania încearcă, prin implementarea soluțiilor tehnologice să se ridice la înălțimea așteptărilor clienților.
Folosim și această ocazie pentru a ne prezenta scuzele noastre față de clienții care au așteptat nepermis de mult pentru coletele lor.
Compartiment Comunicare
Poșta Română

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu