Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 24 aprilie 2017

„Elementele Naturii”, expoziția de fotografie a Principesei Sofia

 Secretariatul Majestății Sale Regelui

Biroul de Presă al Majestății Sale Regelui Mihai I este autorizat să transmită
următorul comunicat:

„Elementele Naturii”,  expoziția de fotografie a Principesei Sofia

Alteţa Sa Regală Principesa Sofia a României va inaugura, în foaierul Sălii Media a Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti, miercuri, 26 aprilie 2017, la ora 19, expoziția personală de fotografie „Elementele Naturii”.


Vor fi prezenți la eveniment Altețele Lor Regale Principesa Moştenitoare, Principele Radu și Principesa Maria.

Expoziţia cuprinde 50 de peisaje fotografice realizate de Principesa Sofia, în Franţa, în Bretania, în ultimii doi ani, prin care Alteţa Sa Regală dezvăluie frumuseţea naturii.

De asemenea, cu aceeaşi ocazie, va avea loc lansarea colecției de 36 de fotografii de artă „Ultramarine”, sub formă de cărți poștale, care poartă semnătura Principesei Sofia, apărută la Curtea Veche Publishing. Fotografiile au fost realizate de Principesa Sofia în Bretania și au ca temă, în principal, oceanul.

Alături de Principesa Sofia vor lua cuvântul domnul Ion Caramitru, directorul general al Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti, Maestrul Ştefan Câlţia, doamna Iren Arsen, directorul editurii Curtea Veche Publishing.

Expoziția „Elementele Naturii” va putea fi vizitată, în foaierul Sălii Media, în perioada 26 aprilie – 10 mai 2017, în orele de program ale Teatrului Național I.L. Caragiale din București (zilnic între orele 14.00 - 18.30, cu excepția zilelor de luni).

Expoziţia este organizată în parteneriat cu Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, cu sprijinul Casei de Avocatură Ionescu şi Sava.

Principesa Sofia a realizat de-a lungul timpului o serie de peisaje fotografice, creații care atestă talentul și măiestria sa. Alteţa Sa Regală intenţionează anul viitor să inaugureze o expoziție de fotografie de artă cu peisaje din România, în cele patru anotimpuri.

Alteța Sa Regală Principesa Sofia este cea de-a patra fiică a Regelui Mihai şi a Reginei Ana ai României. S-a născut la Atena, în Grecia, la 29 octombrie 1957. A studiat în Elveţia şi Marea Britanie, apoi, în Statele Unite, a urmat cursuri de Arte Frumoase la University North Carolina, Ashevillle, şi de design grafic şi fotografie la Corcoran College of Art and Design din Washington, DC. O lungă perioadă, Principesa Sofia a lucrat şi a expus, cu succes, lucrări de artă, pe ambele maluri ale Atlanticului. În prezent, Principesa Sofia locuieşte în Franţa, împreună cu fiica sa, Elisabeta-Maria.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu