Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 16 mai 2015

Deschiderea CentruluiCentrul Rus de Stiinta si Cultura la Bucuresti .

 Pe data de 15 mai 2015 la Bucuresti a avut loc deschiderea CentruluiCentrul Rus de Stiinta si Cultura la Bucuresti .

La ceremonie au participat doamna Liubovi Glebova, șefa Agenţiei Federale Rossotrudnicestvo, domnul Zoltan Mihaly Nagy, vicepreședintele Institutului Cultural Român, domnul Oleg Malginov, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Federației Ruse în România, domnul Miron Ignat, deputatul Parlamentului Român și președintele Comunității Ruşilor-lipoveni din România, angajaţi ai institutelor de stat, membri ai corpului diplomatic și reprezentanţi ai societăţii celor două ţări.

În discursul său doamna Liubovi Glebova, șefa Agenţiei Federale Rossotrudnichestvo, a menționat că deschiderea Centrului numai la doi ani de la semnarea Acordului între Guvernul Federației Ruse și Guvernul României arată dorința oamenilor de a consolida și de a extinde legăturile culturale și umanitare. A mulțumit Părții Române pentru susținerea ideii de deschidere a CRSC, subliniind că un astfel de format a relațiilor este important pentru ambele părți.
Adresându-se publicului, domnul Zoltan Mihaly Nagy, vicepreședintele Institutului Cultural Român, a menţionat că deschiderea Centrului este o componentă importantă a cooperării dintre Rusia și România în sfera culturală și un factor pozitiv al relațiilor bilaterale.
E.S. domnul Oleg Malginov, Ambasadorul Federaţiei Ruse în România, a evidenţiat importanța evenimentului și a mulțumit domnului Serghei Lavrov, Ministrul Afacerilor Externe al Rusiei, domnului Bogdan Aurescu, Ministrul Afacerilor Externe al României, şi fostului Ministru de Externe al României domnul Titus Corlăţean care în iulie 2013 a semnat acordul de deschidere reciprocă a centrelor culturale. De asemenea şi-a exprimat recunoștința față de șefa Rossotrudnicestvo doamna Liubovi Glebova, faţă de domnul Konstantin Kosaciov, senator şi fost șef al Agenției Rossotrudnicestvo, precum și faţă de toţi cei care au luat parte la deschiderea CRSC din București.
Domnul Miron Ignat, deputatul Parlamentului Român și președintele Comunității Ruşilor-lipoveni din România, a exprimat recunoștință profundă guvernelor Rusiei și României pentru că au ajuns la decizia de a deschide centrele culturale la Moscova și la București, dar și tuturor celor care au luat parte la aceasta. A arătat că deschiderea Centrului este o adevărată sărbătoare pentru toți cetățenii români care iubesc cultura rusă.
Cu ocazia deschiderii Centrului Rus de Știință și Cultură la București doamna Liubovi Glebova, șefa Agenţiei Federale Rossotrudnicestvo, a dăruit câte un exemplar a ediției rare a Bibliei cu ilustrații făcute de artiști ruși Bibliotecii Naționale a României și Bibliotecii Centrale Universitare Carol I.
După ceremonie oaspeţii au vizitat clădirea Centrului şi expoziția de fotografie "Puterea memoriei" și au ascultat-o pe stralucita cantăreaţă de operă a Teatrului Bolshoi de la Moscova domna Margarita Mamsirova.

Actualitatea  Ambasadei Federaţiei Ruse în România


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu