Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 26 aprilie 2015

Informare privind strategia și domeniile de competență ale Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Compartimentul pentru Inspecție Teritorială Caransebeș în trimestrul I 2015, probleme, priorități

             
   Agentia Nationala pentru Resurse Minerale este o institutie guvernamentala, aflata in subordinea directa a Primului Ministru, cu sediul in Bucuresti, functionand in baza Hotararii de Guvern nr. 1419/18.11.2009. Agentia  activeaza pe patru directii cu un numar de 104 angajati, CIT Caransebes fiind in subordinea Directiei Generale Inspectie si Supraveghere Teritoriala a Activitatilor Miniere si a Operatiunilor Petroliere.

         In teritoriu exista un numar de 19 inspectorate in care desfasoara activitatea   un numar de 37 angajati, in cadrul Compartimentului pentru Resurse Minerale Caransebes activand 2 angajati, cu functiile de inspector superior si consilier superior. 

           Din punct de vedere legal, desfasurarea activitatilor miniere in Romania este reglementata de Legea Minelor nr.85/2003, aparuta in Monitorul Oficial al Romaniei partea I, nr. 197/27.03.2003. Legea stimuleaza valorificarea resurselor minerale, propietatea publica a statului, asigurand maxima transparenta activitatilor miniere si concurenta loiala fara discriminare intre formele de proprietate, originea capitalului si nationalitatea operatorilor.
              Investitiile in domeniul minier sant incurajate prin facilitati de ordin fiscal si administrativ, fiind libere de orice constrangeri in ceace priveste recuperarea investitiilor si utilizarea profitului realizat.
             In ceace priveste regimul de punere in valoare a resurselor minerale, acesta se poate realiza prin activitati miniere care se concesioneaza persoanelor juridice romane sau straine sau se dau in administrarea institutiilor publice de catre autoritatea competenta( Agentia Nationala pentru Resurse Minerale), potrivit legii mai sus mentionate.
         Legea prevede doua modalitati pentru exploatarea substantelor minerale utile in care autoritatea competenta, reprezentanta intereselor statului in domeniul resurselor minerale concesioneaza zacamintele:
-           Licente de concesiune pentru explorare/exploatare
-           Permise de explorare/exploatare.
        Licente de concesiune pentru exploatare se acorda direct titularului licentei de explorare, la solicitarea acestuia, pentru oricare dintre resursele minerale descoperite sau castigatorului unui concurs public de oferta, organizat de autoritatea competenta in conditiile legii.  Acestea se acorda pentru carbuni, nemetalifere si roci utile, minereuri si ape, pe o perioada de maximum 20 ani, cu drept de prelungire pe perioade succesive de 5 ani.
         Permisele de exploatare se acorda pentru rocile utilizate in constructii, pe o perioada de un an de la data emiterii acestuia de catre ANRM Bucuresti. Permisul se acorda primului solicitant.
     Atat pentru licente cat si pentru permisele de concesiune pentru exploatare, activitatile miniere se realizeaza strict in cadrul perimetrelor aprobate, de catre titulari, atestati si autorizati pentru efectuarea unor astfel de activitati.    
     In evidentele CIT Caransebes, in trim I 2015, figureaza un numar de 58 obiective de explorare/exploatare din care:
                       - 16 de cercetare si anume: 9 pentru carbuni, 1 minereuri polimetalice, 4 pentru nemetalifere si roci utile, 2 obiectiv pentru ape, precum si
                       - 42 de exploatare, din care: 1 pentru carbuni, 1 pentru minereuri, 37 pentru nemetalifere si roci utile si 3 pentru ape.
                     Activitatea desfasurata de CIT Caransebes pe parcursul trim I - 2015 s-a desfasurat in conformitate cu Programul de Activitate aprobat de ANRM Bucuresti si s-a axat in principal pe urmatoarele aspecte:
1. Activitatea de avizare a Programelor Anuale de Exploatare pentru  licentele de exploatare active.
     In acest sens din totalul de 25 de licente aprobate au fost solicitate in baza Programelor Anuale de Exploatare pentru anul 2015, inaintate la CIT Caransebes avize pentru un numar de 15, in cazul celorlalte 10 licente titularii solicitand ANRM Bucuresti conform art 38 litera g din Legea Minelor 85/2003, sistarea din diverse motive pe o perioada determinata a activitatii.
              2.     Intocmirea Notelor de Constatare si Permiselor de Exploatare avand ca baza analiza documentatiilor inaintate de agentii economici care solicita Permise de Exploatare.
                       3. Activitatea de indrumare si control a agentilor economici ce desfasoara activitate de exploatare a substantelor minerale utile in raza de competenta a Compartimentului pentru Inspectie Teritoriala Caransebes.
 Au fost efectuate controale la un numar de 20 obiective din care 15 de exploatare si 5 de explorare. In urma controalelor efectuate au fost intocmite note  de control fiind stabilite programe de masuri specifice fiecarui obiectiv, masuri ce vizeaza respectarea Legii Minelor 85/2003 precum si normele si ordinele ce guverneaza activitatea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale. 
  Acţiuni suplimentare au fost efectuate la diverşi agenţi economici, fie dispuse de A.N.R.M. Bucureşti,  fie pentru verificarea modului de raportare a producţiei, raportarea consumurilor de reserve/resurse, plata taxelor şi redevenţelor miniere precum si avizarea Programelor Anuale de Exploatare.
2/3

      Pentru imbunatatirea activitatii Inspectoratului pentru Resurse Minerale Caransebes consideram utile continuarea actiunilor de control in paralel cu alte institutii cu sarcini de control a activitatilor cu caracter minier.

    In ceace priveste redeventa miniera pentru trimestrul I 2015, aceasta se intregistreaza in cursul lunii aprilie astfel incat la data prezentei situatia nu poate fi  prezentata. In ceace priveste redeventa datorata Bugetului de Stat aferenta anului 2014 aceasta s-a achitat in proportie de aprox 85 %.  Intarzieri  inregistrate la plata redeventei miniere se datoreaza agentilor economici care din terte motive nu reusesc sa-si achite la termenele prevazute de lege taxele si redeventele miniere cat si situatia juridica a unora care se afla in insolventa. Pentru recuperarea datoriilor dorim continuarea colaborarii bune pe care o avem cu Ministerul Finantelor – Directia Generala a Finantelor Publice Caras Severin.  Ne dorim de asemenea continuarea bunei colaborari pe care o avem cu Institutia Prefectului, Consiliul Judetean Caras Severin, precum si cu celelalte institutii cu atributii de indrumare si control din judet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu