Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 18 aprilie 2015

Informare privind activitatea serviciilor de urgență prespitalicească și spitalicească

 RAPORT    DE   EVALUARE
A   ACTIVITATII  SERVICIULUI  JUDETEAN  DE  AMBULANTA
IN  ANUL 2014
Prezintă: Direcția de Sănătate Publică a Județului Caraș-Severin.
     1. Evaluare Generala
a) Cadrul legislativ specific SJA:
Asistenta medicala prespitaliceasca:
-  Legea  Nr. 95 din 14 aprilie 2006- privind reforma în domeniul sănătăţii
- Ordin Nr. 2021/691 din 12 decembrie 2008- pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului IV "Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii
-  Ordin  Nr. 1091 din  7 septembrie 2006- privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic
- O.G.  Nr. 126 din 18 decembrie 2003- privind operarea, funcţionarea şi finanţarea asistenţei de urgenţă acordate cu elicopterele achiziţionate de Ministerul Sănătăţii şi repartizate operatorilor medicali Institutul Clinic Fundeni şi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş
-  Ordin   Nr. 277/777 din 23 iunie 2004- pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 126/2003 privind operarea, funcţionarea şi finanţarea asistenţei de urgenţă acordate cu elicopterele achiziţionate de Ministerul Sănătăţii şi repartizate operatorilor medicali Institutul Clinic Fundeni şi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, aprobată prin Legea nr. 40/2004;
- Ordin   Nr. 52/55 din 25 ianuarie 2010- privind transportul pacienţilor care nu se află în stare critică efectuat de către serviciile publice de ambulanţă;
- Ordin Nr. 1092/1500 din  7 septembrie 2006- privind stabilirea competenţelor şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza prespitalicească.
  - Hotărârea Guvernului nr.857/2011 - privind stabilirea si sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice
  - Ordin Comun MS/MAI 1168/203 din 2010 - privind aprobarea structurii cadru a Planului Roşu de Intervenţie.
- O.U.G.   Nr. 1 din 29 ianuarie 2014- privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă
- Ordin   Nr. 1226 din  3 decembrie 2012- pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

Financiar contabilitate – Achizitii publice
-  Legea   Nr. 500 din 11 iulie 2002- privind finanţele publice
-  Legea   Nr. 69 din 16 aprilie 2010- Legea responsabilităţii fiscal-bugetare
-Ordin   Nr. 923 din 11 iulie 2014- pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu –
-  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare
-  Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare
-   Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar- preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
-  Ordinul MFP nr.1792/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
-  Legea 82/1991, contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

b) Misiunea institutiei
Misiunea serviciilor de ambulanta este aceea de a contribui, in mod fundamental, la dezvoltarea asistentei publice integrate de urgenta, prin acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi transportul medical asistat, populatiei judetului si, la solicitare, in situatii de cooperare, in orice regiune a tarii.

c) Obiectiv fundamental
       Obiectivul principal al SJA Caras-Severin il reprezinta mentinerea capacitatii de raspuns la solicitarile de acordare a asistentei medicale de urgenta si a transportului medical asistat.

 d) Obiective derivate
In anul 2014, Serviciul Judetean de Ambulanta Caras-Severin si-a propus, ca obiective derivate:
-          Gestionarea profesionistă şi eficientă a situaţiilor de urgenţă prin aplicarea procedurilor pe tipuri de riscuri şi a Concepţiei specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea şi desfăşurarea  acţiunilor de răspuns în situaţii declansare a Planului Rosu de Interventii.
-          Aplicarea cadrului normativ-juridic ce reglementează activitatea instituţiei, în scopul abordării unitare a întregii problematici specifice de către toate componentele Serviciului Judetean de Ambulanta Caras-Severin..
-          Sporirea încrederii în instituţie, prin modul profesionist şi rapid de rezolvare a solicitărilor alocate de catre SNUAU 112 serviciului nostru, în spiritul respectări cu stricteţe a drepturilor pacientilor.

       2. EVALUAREA SECTORIALA.

   În vederea îndeplinirii misiunilor alocate Serviciului Judetean de Ambulanta Caras-Severin, s-a acţionat pentru aplicarea coerentă şi unitară a reglementărilor pe linia planificării, organizării, pregătirii şi  coordonării  activităţilor  de  intervenţie  specifice  serviciilor de  urgenţă  profesioniste.
       
A. Analiza activitatii compartimentelor de asistenta medicala si transport asistat si neasistat
     sambulance1Din punct de vedere al structurii, Serviciul Judetean de  Ambulanţă Caras-Severin este organizat în 9 substatii(Anina,Bozovici,Bocsa,Baile Herculane,Caransebes,Domasnea,Moldova Noua,Oravita,Otelu Rosu) si statia centrala Resita

sambulance1Activitatea Dispeceratul Integrat ISU –Ambulanta ,                               
sambulance1Din punct de vedere operativ, coordonarea medicală şi monitorizarea la nivel judetean s-a efectuat de catre Dispeceratul Medical. Incepand din data de 2 februarie 2012, a fost constituit Dispeceratul Integrat ISU –AMBULANTA , la sediul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta ,,Semenic”Caras-Severin.
Echipajele medicale din statii sunt alertate prin telefonie mobila, cu respectarea Anexei 9 din ordin. Activitatea dispeceratului este coordonata de catre un asistent coordonator. Preluarea apelurilor se face la doua terminale  ale STS.
Referitor la indicatorul statistic ,, promptitudine,, Legea 95/2006- Legea reformei în sănătate prin art. 92, reglementează acest aspect, astfel:
   (3) Asistenta medicala de urgenta in prespital va fi organizata astfel incat timpul maxim de sosire la locul interventiei de la apelul de urgenta sa nu depaseasca:
   a) 15 minute, pentru echipajele de urgenta sau de terapie intensiva, in zonele urbane, la cel putin 90% din cazurile de urgenta;
   b) 20 de minute, pentru echipajele de urgenta sau de terapie intensiva, in zonele rurale, la cel putin 75% din cazurile de urgenta.

Evaluarea performanţelor individuale ale personalului contractual pentru anul 2013 s-a  facut în luna ianuarie 2014, in respectarea   Ordinului   Nr. 1229 din  1 august 2011,prin probe scrise,probe practice sip e baza informatiilor privind activitatea medicala a fiecarui angajat ,conduita si regimul  disciplinar adoptate .Aceasta modalitate de evaluare,transparent si obiectiva ,a dat rezultate,in sensul ca angajatii compartimentului au inceput sa arate preocupare in a-si perfection pregatirea profesionala.
Evaluarea performanţelor profesionale individuale a avut  ca scop aprecierea obiectivă a activităţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă cu rezultatele obţinute în mod efectiv.

Pregatirea Profesionala 2014
FORME DE PREGATIRE
   -  Cursuri/ seminarii sustinute de catre formatori acreditati Cursuri/ seminari de
                                      pregatire acreditate de catre MS
-          Sedinte de pregatire profesionala teoretica si practica, pentru asistentii medicali, soferi si ambulantieri, nu au fost tinute deoarece nici asistenta sefa si nici directorul medical nu au considerat a fi necesar.
-          Cursuri teoretice si practice pe teme de legislatie rutiera, pentru soferi si ambulantieri, tinute de catre personal propriu sau de catre reprezentanti ai BPR Caras-Severin
-          Pregatirea/instruirea pe aparate medicale s-a  facut de catre persoane care au efectuat un stagiu de pregatire pe aparate medicale tinute de catre producatorul aparaturii sau de catre formatori autorizati pentru fiecare marca si model de aparat din dotarea ambulantelor functionale din parcul SJA  Caras-Severin
-          Atat directorul medical cat si asistenta sefa nu au efectuat controale in teritoriu si nici nu sunt interesati de pregatirea profesionala a personalului medical
Arondarea fata de unitatile cu paturi.
În 4 din cele 10 localitati în care se afla staţii de ambulanţă există spitale clasificate în funcţie de competenţă, respectiv Spitalul Judeţean de Urgenţă Resita, Spitalul  Municipal de Urgenta Caransebes, Spitalul Orasenesc Otelu-Rosu,Spitalul Orasenesc Oravita şi Spitalul Orasenesc Moldova Noua.
Centrul universitar Timisoara, prin Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă şi Institutul de Boli Cardio-Vasculare Victor Babes Timisoara, în colaborare cu restul structurilor sanitare din centrul respectiv, asigura îngrijirile complexe şi complete ale pacienţilor critici transferati pentru o anumită patologie.
În cazul intervenţiilor primare la pacienţii aflaţi în stare critică, echipajele de urgenţă prespitalicească evita transportul pacienţilor respectivi la unităţi sanitare de nivel de competenţă  IV şi V.

 B. Analiza compartimentului RUNOS

   Exista mare dificultate in realizarea lucrarilor la nivelul compartimentului RUNOS din urmatoarele motive:
 - modificarea Statului de Functii cu de la sine putere a d-nei incadrate in acest compartiment
 - neconcordante crase intre nivelul real de incadrare ale unor salariati si inscrisurile din Statul de Functii
 -incheierea de situatii cerute de forurile superioare in mod eronat
  -in cazul in care i se atrage atentia asupra situatiilor intocmite ca nu sunt conforme cu realitatea este foarte greu sa se poata comunica cu dansa ,considerand ca este singura care cunoaste ,avand divergente pe aceasta tema inclusive cu reprezentantii MS
-toate adeverintele eliberate trebuiesc atent verificate deoarece sunt inscrisuri eronate
-in calculul salariilor la cei promovati cu 1 decembrie2014 a facut greseli in modul de calcul,motiv pentru care am inaintat acest  mod de calcul MS,iar raspunsul MS a fost ca nu a respectat legislatia in vigoare
 -intretine stari conflictuale cu ceilalti angajati ai SJA Caras-Severin
 -au colaborat foarte greu si membrii comisiei de autorizare a  SJA Caras-Severin,carora doamna de la RUNOS nu a vrut sa le prezinte dosarele de personal.
    Greselile facute de d-na din compartimentul  RUNOS au fost evidentiate si in Raportul de control al MS

Resurse umane in anul 2014
  Personalul care a participat, in anul 2014, la acordarea asistenţei publice integrate de urgenţă prespitalicească, la nivelul SJA Caras-Severin, include următoarele categorii:

-  Medici cu competenţa/atestat în medicina de urgenţă prespitalicească
-   Medici rezidenţi în specialitatea medicină de familie
-  Asistenţi medicali cu cursuri în acordarea asistenţei medicale de urgenţă
-  Ambulanţieri cu instruire specifică în acordarea primului ajutor de bază şi al asistenţei medicale de urgenţă în echipă.
- Voluntari cu instruire specifică în acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat în echipă.


C. Analiza Biroului Financiar Contabilitate

Utilizarea resurselor finanaciare

Activitatea financiar contabila a avut ca scop acordarea drepturilor banesti, asigurarea chetuileilor de intretinere aferente institutiei, urmarindu-se respectarea conditiilor de legalitatea si regularitate ale operatiunulor economico-financiare, precum si modul in care au fost angajate, lichidate, ordonantate si efectuate platile.
In acest fel, s-a realizat functionarea structurilor subordonate, primindu-se fondurile necesare pentru achitarea drepturilor de personal, aferente numarului maxim de indicatori aflati in finantare, precum si pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere si mentinere in stare de operativitate a tehnicii de interventie.
Plafonul bugetar pentru anul 2014 la Titlu I “Cheltuieli de Personal” a fost in valoare de 9866000lei, asigurandu-se drepturile banesti pentru intreg personalul contractual, reprezentatea de salarii, diurne, transport, concedii medical si de odihna, precum si contravaloarea tichetelor de masa.


            SJA Caras-Severin mai are esaalonare la plata pana in octombrie 2016-reprezentand varsaminte din reducerea salariala cu 25% nevirate la bugetul de stat in 2010, de catre  fosta conducere.

                        E. ANALIZA  BIROULUI  MISCARE  SI  EXPLOATARE  AUTO

     Compartimentul tehnic a avut ca obiective :
-          Asigurarea functionarii ambulantelor  din dotarea SJA Caras-Severin, in scopul pastrarii capacitatii optime de raspuns.
-          Asigurarea tehnico materiala a statiilor componente, concomitent cu gestionarea optima a resurselor avute la dispozitie, pentru asigurarea folosirii legale si rationale a mijloacelor.
-          Optimizarea consumului de carburant , pe fiecare tip de ambulanta prin determinari frecvente si o buna monitorizare prin controale inopinate ale restului in rezervor,cat si montarea unor module LV-CAN de monitorizare a parcului auto
-          Optimizarea timpilor de misiune ale echipajelor, prin montarea sistemelor de supraveghere GPS.

      Referitor la starea tehnica si de intretinere a autospecialelor de interventie, se impune a fi subliniat faptul ca din cauza  numarului mare de kilometri efectuati precum si a infrastructurii rutiere, a terenului, ambulantele sufera numeroase defectiuni la trenul de rulare, sistemul de directie dar si la partea de tractiune. Aceste defectiuni sunt remediate atat de personalul propriu de intretinere cat si de unitatea service- auto, remedierile inseamnand  scoatere din circuit a ambulantelor vizate.
Banii alocati din buget au ajuns doar pentru reparatii curente la ambulante dar au acoperit si o parte din costul unor repere costisitoare.
       Reparatiile auto precum si achizitia de piese auto a fost facute conform cu prevederile legale.
        In luna decembrie 2014 a fost primita la SJA Caras-Severin o ambulanta tip C2.
        Pe langa asigurarea de piese auto si reparatii au fost achizitionate si alte consumabile auto precum si servicii (uleiuri, lubrifianti, anvelope de iarna de vara, asigurari RCA, asigurari Casco…) care au contribuit la buna functionare a ambulantelor din parcul nostru.
         Activitatea compartimentului de transport sanitar s-a bazat  pe efectuarea de transporturi de pacienti catre statiunile din vestul tarii,  1 Mai si Felix precum si catre centrele de recuperare din Mangalia, Bucuresti,Gura Ocnitei.
         Consumul de carburant a scazut  ca urmare determinarilor frecvente de consum si a numeroaselor controale inopinate la restul in rezervor,controale facute de manager impreuna cu directorul tehnic.
          
 F. ANALIZA  ACTIVITATII  SSM si PSI
In anul 2014, personalul medical operativ a fost din nou instruit cu privire la respectarea Precautiunilor Universale, in scopul limitarii accidentelor post – expunere, ce au avut drept cauza manipularea incorecta a instrumentarului si materialului intepator contaminat cu solutii de continuitate posibil cu risc biologic.
Au  fost efectuate examenele medicale periodice- clinice si psihologice , la tot personalul angajat. Nu au fost evidentiate cazuri de inaptitudine psihica.


3. DISFUNCTIONALITATI IN ACTIVITATE. CAUZE SI MODALITATI DE REMEDIERE 

      Principalele greutăţi/disfuncţionalităţi întâmpinate în organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice au fost determinate de:
     - lipsa acuta de personal, efect al eliminarii din statul de functii a posturile vacante cat si nepermiterea scoaterii la concurs a posturilor vacante
    -  exista substatii cu 3 substatii in care lipsa de personal este majora,iar pentru a putea acorda continuitatea asistentei medicale de urgent suntem nevoiti a adduce personal de la 80 km.
    -  la nivelul Dispeceratului avem doar 3 operatoare,cate una pe  tura care nu pot raspunde la cele  doua statii 112,nemaivorbind despre faptul ca nu au putut sa-si efectueze concediul de odihna.
    - activitatea dispeceratului comun ISU-Ambulanta s-a desfasurat cu dificultate nefiind coordonata de catre medic,din lipsa de personal
    -    insuficienţa resurselor financiare alocate prin buget, raportate la nevoile instituţiei;
    -    rulajul  ridicat al parcului de autovehicule;
    -    nearmonizarea legislatiei in domeniu.
    -  suprasolicitarea sistemului de urgenta prespitalicesc cu cazuistica ce poate fi rezolvata de catre medicina primara, medicina ambulatorie de specialitate si centrele de permanenta.
    -    apelarea abuziva a sistemului de urgenta.
    -    vidul legislativ de sanctionare a abuzului manifestat asupra sistemului de urgenta 112.
    -   lipsa conditiilor prevazute de lege pentru a putea avea punct farmaceutic,cauza fiind lipsa unui farmacist 

      
Relaţiile cu celelalte structuri ale sistemului de urgenţă
Pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, asigurarea şi coordonarea resurselor umane, materiale, financiare şi de altă natură necesare restabilirii stării de normalitate şi limitarea si înlăturarea efectelor negative, la nivel naţional şi la nivel judeţean funcţionează structuri abilitate în managementul situaţiilor de urgenţă, constituite pe niveluri şi domenii de competenţă, care dispun de infrastructură şi de resursele necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
Pentru o buna colaborare si sincronizare a acţiunilor de intervenţie în situaţii de calamităţi şi accidente colective, după aprobarea Planului Roşu de Intervenţie la nivel judeţean, au fost desfăşurate simulări de situaţii special.În aceste situaţii a fost declanşat  Planul Rosu de intervenţii.
Având în vedere faptul ca structurile de urgenţă trebuie să acţioneze ca un tot în situaţii de urgenţa speciale ca întindere şi manifestare, şi  pot fi antrenate forţe ale Poliţiei, Jandarmeriei, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, s-au semnat  protocoale de colaborare concrete, respectiv:
-          Protocol-cadru de colaborare cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caras-Severin pentru activitaţile comune în vederea asigurării asistenţei medicale de urgenţa şi transportului medical al pacienţilor cu tulburari psihice  grave ce implică riscul unei vătămări corporale pentru ei sau pentru echipajul medical;
-          Protocol- cadru de colaborare cu Serviciul Poliţiei Rutiere în vederea limitării accidentelor rutiere în care sunt implicate ambulante;
-          Protocol- cadru privind aplicarea Planului operational de intervenţie în caz de accident de aviaţie;
-          Protocol- cadru de colaborare cu Inspectioratul pentru Situatii de Urgenţă ,,Semenic” Caras-Severin în vederea asigurarii operaţiunilor comune de urgenţă prin echipajele EPA - SMURD.
            În ceea ce priveşte acordarea asistenţei medicale de urgenţa cu elicopterele achiziţionate de către MS., încapand cu anul 2014, SJA Caras-Severin a colaborat cu SMURD Arad pentru transferul unor pacienti eligibili aflaţi în stare critică, către centrul universitar medical Timis.

                      
PRINCIPALELE   DIRECTII  DE  ACTIUNE  IN  ANUL  2015

Pentru anul 2015, Serviciul Judetean de Ambulanta Caras-Severin isi propune:
-          Optimizarea utilizării resurselor-  materiale , financiare , umane ;
-          Achiziţionarea de aparatură ,în vederea înlocuirii celei depăşită fizic şi moral
-          Achizitia de servicii  de intretinere  a aparaturii din dotarea ambulanţelor
Realizarea unui management unitar şi o coordonare calitativ superioară a resurselor serviciilor medicale de urgenţă prin :
-          reducerea timpului de reacţie şi a timpului de răspuns;
-          îmbunataţirea conlucrării structurilor din cele doua institutii ( SJA şi ISU)
-          eliminarea disfunctionalităţilor de coordonare;
-          reducerea cazurilor de alertare întârziată, cu consecinţe grave asupra vieţii.
-          îmbunătăţirea  indicatorului promptitudine pentru solicitările din mediul rural cu cel putin 30% ;
-           creşterea gradului de satisfacţie şi a încrederii populaţiei în calitatea actului medical;
-           îmbunatăţirea condiţiilor de lucru ale salariaţilor;
-          scăderea riscului de antrenare a răspunderii civile şi  penale a personalului medico-sanitar şi auxiliar;


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu