Actorii din piaţa serviciilor poştale au investit 360 milioane lei în 2022, adică 8% din veniturile anuale. Susținerea traficului de colete a fost principalul determinant al investițiilor, materializate de altfel prin creșterea cu aproape 80% a numărului de sisteme automate, până la aproape 4.500.Veniturile totale din servicii poștale au depășit 4,6 miliarde lei (+11%),81% provenind din traficul de colete.
Statistici
cheie despre piața serviciilor poștale din România în 2022
Colete şi pachete mici:
Traficul de colete și pachete mici a crescut în
2022 cu 6%, până la 232 milioane trimiteri, adică 12 colete/locuitor. Creșterea
mai mică a traficului comparativ cu anii precedenți a fost compensată de
accelerarea creșterii veniturilor din colete (+13%), până la 3,8 miliarde lei.
·
Venitul mediu per colet a fost
de peste 16 lei (13 lei în cazul coletelor interne)
·
Numărul de furnizori care fac livrări
prin sisteme automate (easybox, pachetomat etc.) a ajuns la 10, astfel că 1 din
7 colete interne a fost livrat prin intermediul acestora
·
Aproape 9 din 10 colete interne
au fost livrate în 1 zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2
zile
·
Coletele internaționale au
generat venituri de 1 miliard de lei
·
În funcţie de numărul de colete,
primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (28%), Fan Courier (26%)
şi Cargus (13%)
Corespondenţă şi imprimate:
·
Veniturile au crescut cu 7%
(ajungând la aproape 0,8 miliarde lei), deşi traficul a scăzut cu 9% (303
milioane trimiteri)
o venitul mediu per trimitere a crescutla 2,6 lei
(+17%)
·
În medie, trimiterile interne
de corespondenţă şi imprimate au fost livrate în 2,7 zile
·
În funcţie de numărul de
trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt CN Poşta Română (52%) şi Pink Post
(41%)
Reclamații:
·
15 reclamații la fiecare 10.000
de trimiteri, în 2022
·
Numărul reclamațiilor
întemeiate a crescut cu 12% în 2022 (aproape 130 mii), pentru două treimi din
acestea fiind acordate despăgubiri
·
Valoarea medie a unei despăgubiri
a scăzut cu 8%, până la 202 lei
Numărul de angajați:
·
în scăderecu 4% în ansamblul
sectorului, în condițiile reducerii cu peste 1.000 de angajați a personalului
CNPoșta Română
·
În medie, un angajat din
domeniul poştal a generat venituri poștale anuale de 127 mii lei, în creștere
cu 12% față de 2021
Informaţii din studii de piaţă
·
Calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranţa
trimiterii au fostprincipalele criterii pentru alegerea furnizorului de către
persoanele fizice care au expediat colete
·
Peste jumătate dintre respondenţi au realizat de mai
multe ori pe lună achiziții online: 12% o dată pe săptămână sau chiar mai des,
iar 43% de câteva ori pe lună
·
Peste jumătate dintre
respondenți (56%) au utilizat sistemele automate în ultimele 12 luni:
o
1 din 5 respondenţi le-ar
utiliza, însă acestea nu există în zona în care locuiesc
·
Trei sferturi dintre respondenţi ar fi de acord ca
livrarea să se efectueze mai lent (cu 1-3 zile), darsă plătească mai puţin
pentru livrare
Raportul integral privind piața serviciilor poștale din România în anul 2022
poate fi consultat aici.
ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii
prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice
și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate
(spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate),
încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea
conectivității ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM
vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza
calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu
semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din România,
accesați www.aisemnal.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu