Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 24 octombrie 2023

Investiții în creștere cu aproape 30% în sectorul poștal din România în 2022

 

Actorii din piaţa serviciilor poştale au investit 360 milioane lei în 2022, adică 8% din veniturile anuale. Susținerea traficului de colete a fost principalul determinant al investițiilor, materializate de altfel prin creșterea cu aproape 80% a numărului de sisteme automate, până la aproape 4.500.Veniturile totale din servicii poștale au depășit 4,6 miliarde lei (+11%),81% provenind din traficul de colete.

Statistici cheie despre piața serviciilor poștale din România în 2022

Colete şi pachete mici:

Traficul de colete și pachete mici a crescut în 2022 cu 6%, până la 232 milioane trimiteri, adică 12 colete/locuitor. Creșterea mai mică a traficului comparativ cu anii precedenți a fost compensată de accelerarea creșterii veniturilor din colete (+13%), până la 3,8 miliarde lei.

·         Venitul mediu per colet a fost de peste 16 lei (13 lei în cazul coletelor interne)

·         Numărul de furnizori care fac livrări prin sisteme automate (easybox, pachetomat etc.) a ajuns la 10, astfel că 1 din 7 colete interne a fost livrat prin intermediul acestora

·         Aproape 9 din 10 colete interne au fost livrate în 1 zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2 zile

·         Coletele internaționale au generat venituri de 1 miliard de lei

·         În funcţie de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (28%), Fan Courier (26%) şi Cargus (13%)

Corespondenţă şi imprimate:

·         Veniturile au crescut cu 7% (ajungând la aproape 0,8 miliarde lei), deşi traficul a scăzut cu 9% (303 milioane trimiteri)

o   venitul mediu per trimitere a crescutla 2,6 lei (+17%)

·         În medie, trimiterile interne de corespondenţă şi imprimate au fost livrate în 2,7 zile

·         În funcţie de numărul de trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt CN Poşta Română (52%) şi Pink Post (41%)

 

Reclamații:

·         15 reclamații la fiecare 10.000 de trimiteri, în 2022

·         Numărul reclamațiilor întemeiate a crescut cu 12% în 2022 (aproape 130 mii), pentru două treimi din acestea fiind acordate despăgubiri

·         Valoarea medie a unei despăgubiri a scăzut cu 8%, până la 202 lei

Numărul de angajați:

·         în scăderecu 4% în ansamblul sectorului, în condițiile reducerii cu peste 1.000 de angajați a personalului CNPoșta Română

·         În medie, un angajat din domeniul poştal a generat venituri poștale anuale de 127 mii lei, în creștere cu 12% față de 2021

Informaţii din studii de piaţă

·         Calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranţa trimiterii au fostprincipalele criterii pentru alegerea furnizorului de către persoanele fizice care au expediat colete

·         Peste jumătate dintre respondenţi au realizat de mai multe ori pe lună achiziții online: 12% o dată pe săptămână sau chiar mai des, iar 43% de câteva ori pe lună

·         Peste jumătate dintre respondenți (56%) au utilizat sistemele automate în ultimele 12 luni:

o   1 din 5 respondenţi le-ar utiliza, însă acestea nu există în zona în care locuiesc

·         Trei sferturi dintre respondenţi ar fi de acord ca livrarea să se efectueze mai lent (cu 1-3 zile), darsă plătească mai puţin pentru livrare

Raportul integral privind piața serviciilor poștale din România în anul 2022 poate fi consultat aici.

 

ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu