Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 23 octombrie 2023

Proiectul de lege ce stabileste masurile pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale in Romania, in consultare publica


ANCOM supune consultarii publice proiectul de lege care stabileste masurile legislative nationale necesare pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) 2022/2065 al Parlamentului European si al Consiliului privind o piata unica pentru

serviciile digitale si de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul DSA) in Romania, act legislativ obligatoriu pentru statele membre. Conform dispozitiilor europene, Regulamentul DSA se va aplica in toate statele membre UE incepand cu data de 17 februarie 2024.

Obiectivul general al Regulamentului DSA este acela de a consolida Piata Unica Digitala, prin instituirea unui cadru juridic modern pentru serviciile digitale si prin asigurarea faptului ca furnizorii de servicii digitale prezenti in Uniunea Europeana actioneaza responsabil pentru a atenua riscurile care provin din utilizarea serviciilor lor, respectand valorile Uniunii Europene si protejand drepturile fundamentale.

Principalele prevederi ale proiectului de lege

Proiectul de lege are ca obiect stabilirea masurilor necesare pentru aplicarea Regulamentului DSA, desemnarea coordonatorului serviciilor digitale si adoptarea regimului sanctionator aplicabil in cazul nerespectarii obligatiilor stabilite prin Regulament sau lege.

Coordonatorul serviciilor digitale

Proiectul desemneaza ANCOM in calitate de coordonator al serviciilor digitale, institutia fiind astfel responsabila de toate aspectele legate de supravegherea si de asigurarea respectarii Regulamentului de catre furnizorii de servicii intermediare. In aceasta calitate, institutia este punct de contact unic in ceea ce priveste aplicarea Regulamentului si raportarea unor date si/sau informatii catre Comisia Europeana si/sau catre coordonatorii serviciilor digitale din celelalte state membre. De asemenea, Autoritatea va fi membru al Comitetului european pentru servicii digitale – organism consultativ independent format din Coordonatorii nationali, care va sprijini efectuarea investigatiilor comune, va emite avize si recomandari si va promova elaborarea si punerea in aplicare a orientarilor si rapoartelor privitoare la subiectele abordate de Regulament. In aplicarea normei nationale, ANCOM, in calitate de coordonator al serviciilor digitale, urmeaza sa adopte si legislatie secundara (decizii ale institutiei).

Autoritatile responsabile pentru supravegherea continutului online

Proiectul de act normativ stabileste in sarcina autoritatilor relevante (institutii, autoritati publice ce detin atributii cu privire la supravegherea unui anumit sector sau domeniu de activitate sau autoritatile judiciare) posibilitatea de a emite ordine prin care furnizorul de servicii intermediare are obligatia de a actiona impotriva continutului ilegal din mediul online sau de a furniza anumite informatii. Prin „continut ilegal" se intelege orice informatie care, in sine sau prin raportare la o activitate, inclusiv vanzarea de produse sau furnizarea de servicii, nu este conforma cu dreptul Uniunii sau cu dreptul oricarui stat membru care este conform cu dreptul Uniunii, indiferent de obiectul sau natura exacta a dreptului respectiv. Activitatile desfasurate in mediul online trebuie sa respecte normele juridice nationale in vigoare, iar autoritatile publice ce detin competente pentru supravegherea anumitor sectoare ori domenii de activitate in mediul offline trebuie sa urmareasca respectarea normelor si pentru faptele petrecute in mediul virtual (online). Pe scurt, tot ce este ilegal in mediul offline este ilegal si in mediul online.

Furnizorii de servicii intermediare

Orice furnizor de servicii intermediare stabilit in Romania are obligatia de a transmite ANCOM, in termen de cel mult 45 de zile de la data inceperii oferirii serviciilor, o informare in acest sens, care va cuprinde informatii privind datele de identificare ale furnizorului si datele de contact ale acestuia in vederea comunicarii eficiente cu institutiile sau autoritatile publice, anuntand orice modificari ale acestora. Pentru aceste comunicari dintre ANCOM si furnizori, se va utiliza serviciul „My ANCOM", pus la dispozitie gratuit de catre institutie.

Furnizorii de servicii intermediare sunt:

  • furnizorii de servicii de simpla transmitere (mère conduit): sunt incluse aici categoriile generice de servicii, precum internet exchange points, punctele de acces fara fir, retelele virtuale private, serviciile si resolverele DNS, registrele de nume de domenii de prim nivel, registratoarele pentru domenii, autoritatile de certificare care elibereaza certificate digitale, telefonie VoIP si alte servicii de comunicatii interpersonale;
  • furnizorii de servicii de „stocare in cache" (caching): vizeaza doar serviciile privind furnizarea de retele de distributie de continut, de proxy-uri invers sau de proxy-uri de adaptare a continutului;
  • furnizorii de servicii de gazduire (hosting): vizeaza categoriile de servicii precum „cloud computing", gazduirea de pagini web, serviciile de referentiere cu plata sau serviciile care permit partajarea de informatii si de continut online, inclusiv stocarea si partajarea de fisiere.

Furnizorii de servicii de hosting (cloud sau webhosting) si platformele online trebuie sa implementeze mecanisme de notificare si actiune pentru a permite partilor terte sa notifice prezenta presupusului continut ilegal si sa puna la dispozitia utilizatorului sisteme interne de tratare a reclamatiilor cu privire la deciziile pe care le iau in legatura cu un presupus continut ilegal sau incompatibil cu termenii si conditiile lor. In urma primirii ordinului de a actiona impotriva continutului ilegal, furnizorul de servicii intermediare este obligat sa informeze autoritatile relevante cu privire la modul in care a dat curs respectivului ordin, iar autoritatea emitenta (relevanta) are obligatia de a informa ANCOM cu privire la modul in care s-a dat curs ordinului respectiv. In situatiile in care furnizorii nu aplica ordinele de eliminare primite din partea autoritatilor relevante, Autoritatea poate interveni.

Procesul de consultare publica

Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică pentru serviciile digitale și de modificare a Directivei 2000/31/CE, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic, republicată poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 31.10.2023, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu