OBIECTIVE INSTITUŢIONALE
Privind situația operativă
a)
Creșterea gradului de
siguranță și protecție pentru cetățeni prin protejarea persoanei, protejarea
patrimoniului, siguranța stradală, siguranța rutieră și siguranța
transporturilor și dezvoltarea parteneriatului public/privat;
b)
Prevenirea și combaterea
infracționalității organizate și transfrontaliere, destructurarea
grupurilor/grupărilor infracționale;
c)
Asigurarea climatului de
legalitate a mediului de afaceri prin combaterea evaziunii fiscale,
contrabandei, corupției, contrafacerii de mărfuri, a infracțiunilor din domeniul
achizițiilor publice precum și prin protecția intereselor financiare ale
Uniunii Europene.
Privind resursele
d)
Asigurarea
resurselor umane, a mijloacelor materiale, financiare și informaționale
necesare dezvoltării și menținerii capacității operaționale a Poliției Române.
MANAGEMENTUL RESURSELOR
INSTITUŢIONALE
Resursele umane
Procentul de încadrare cu personal a
funcțiilor prevăzute în structura inspectoratului la data de 30.09.2023 era de
81,25%, față de 77,2 % la data de 30.09.2022.
În ceea ce privește procentul de încadrare
pe categorii de personal, gradul de ocupare pentru funcțiile de ofițer de
poliție la data de 30.09.2023 era de 72,87%, pentru cele de agent de poliție de
84,11%, iar pentru cele de personal contractual de 74,47%.
În anul 2023 au fost încadrați 46 de
polițiști, din care 36 de absolvenți ai unor unități de învățământ ale MAI. Pe
de altă parte, au plecat din inspectorat 23 de lucrători, majoritatea prin
încetarea raporturilor de serviciu cu drept la pensie.
Media de vârstă a personalului
inspectoratului este de 35 de ani.
Pe parcursul celor 9 luni au fost ocupate
prin concurs sau examen, 18 funcții de conducere, din care 8 ofițeri de poliție
și 10 agenți de poliție.
Asigurarea resurselor logistice
În acest an au fost efectuate lucrări de reparație
a spațiilor interioare la sediul Inspectoratului de Poliție Județean
Caraș-Severin, care au ca termen de finalizare sfârșitul acestei luni. Valoarea
lucrărilor este de 247.848 de lei și a fost asigurată din bugetul propriu al
inspectoratului.
De asemenea, tot în acest an a fost
reabilitat sediul Postului de Poliție Turnu Ruieni și locuința de serviciu
aflată în aceeași clădire, valoarea lucrărilor asigurată din bugetul propriu al
instituției fiind de 93.885 de lei.
Pregătirea profesională
În anul 2021 a fost operaționalizat Biroul
Pregătire Personal, care a fost încadrat cu personal specializat, care
coordonează și efectuează pregătirea personalului inspectoratului pe linie de
pregătire profesională, tactică polițienească, pregătire fizică, trageri cu
armamentul din dotare și conducere defensivă.
În primele 9 luni din 2023 au fost
organizate 134 de ședințe de pregătire tactică și educație fizică, 34 de
ședințe de tragere cu armamentul din dotare și 34 ședințe de conducere
defensivă și de instruire privind folosirea dispozitivelor de oprire forțată, la
care au participat polițiști din cadrul tuturor structurilor inspectoratului.
Toți polițiștii nou încadrați în cadrul
inspectoratului au participat la un stagiu de pregătire pe o durată de 3 săptămâni,
pe parcursul căruia au fost instruiți cu privire la elementele de tactică
polițienească, pregătire fizică, tragere cu armamentul din dotare și conducere
defensivă pe care trebuie să le cunoască pentru a le aplica eficient în
activitatea zilnică.
În plus, săptămânal, pe parcursul a două
zile, toți polițiștii din structurile operative ale inspectoratului participă
în serii organizate de câte 14-20 de polițiști, la stagii de pregătire
desfășurate în municipiile Reșița și Caransebeș, privind mânuirea armamentului
din dotare, reguli de tactică polițienească, pregătire fizică, abordarea și
soluționarea de spețe întâlnite în activitatea de serviciu.
SIGURANȚA CETĂȚEANULUI
Prevenirea
criminalităţii
Au fost
derulate trei programe locale de prevenire a criminalității derivate din
prioritățile naționale. Astfel, în Programul local de prevenire
a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor au fost desfășurate 226 de activități educativ-preventive în unităţile
de învăţământ din județ și în spațiul public, având drept tematică principală
siguranța minorilor, însumând aproximativ 8.000 de beneficiari din care 4.215 minori.
Între campaniile derulate s-au numărat ”Plecatul
de acasă nu este o soluție”, „Apeluri
abuzive 112”, „Școala Siguranței Tedi”, „Săptămâna prevenirii criminalității”,
„Dincolo de aparențe”.
În
Programul
local de prevenire a criminalității informatice s-au desfăşurat 62 de
activități pentru prevenirea infracțiunilor în domeniul tehnologiei
informațiilor și datelor
informatice, însumând aproximativ 1.759 de beneficiari. Între
campaniile derulate s-au numărat „Siguranța
online”, „Planul de măsuri Sărbători în siguranță pentru prevenirea victimizării
populației în perioada sărbătorilor de iarnă”.
În Programul local de prevenire a violenței domestice, s-au
desfăşurat 55 de activități cu caracter preventiv având drept scop creșterea
gradului de informare a membrilor comunității cu privire la dimensiunea,
incidența şi formele de manifestare a violenței
domestice, însumând 2.161 de beneficiari și 2.072
de materiale cu caracter informativ – preventiv distribuite.
Siguranța școlară
În perioada ianuarie-iunie
2023,
polițiștii Biroului Siguranță Școlară au organizat și desfășurat un număr de 257 activități cu caracter informativ –
preventiv adresate elevilor, din care pe linie de bullying – 41, consum de
droguri – 55, prevenirea infracțiunilor cu violență – 107, prevenirea infracțiunilor
contra patrimoniului - 4, prevenirea delincvenței juvenile – 49, având ca beneficiari un număr de 7236 elevi.
În cadrul
Programului de prevenire a infracționalității și a victimizării elevilor în
unitățile de învățământ de pe raza județului Caraș-Severin în anul 2023, au fost desfășurate 35 activități, având
ca beneficiari 912 elevi.
În proiectele și
campaniile de prevenire „VIOLENȚA ESTE
ARMA CELOR SLABI!”, „BLOCK AGRESIUNII
ONLINE”, ,,ZÂMBETE FALSE”, ,,ATENT PE NET”, „PREVENIREA PORTULUI FĂRĂ DREPT DE
OBIECTE PERICULOASE”, precum și cu ocazia concursului „IA ATITUDINE! SPUNE STOP VIOLENŢEI!” au fost desfășurate 193 de activități cu 5860 de beneficiari (din care 2887 elevi),
având ca scop prevenirea violenței în unitățile de învățământ.
În perioada ianuarie-iunie
2023 au fost
înregistrate 16 evenimente în
incinta și zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar (la fel ca în
perioada similară din anul 2022).
Pe timpul vacanței de vară
2023
polițiștii au desfășurat 14 activități informativ-educative
în cadrul „Campaniei pentru
prevenirea cyberbullying-ului și infracțiunii de violare a vieții private inițiate
la nivelul Direcției Siguranța Școlară”, în taberele organizate pe raza
județului Caraș-Severin, beneficiari fiind un nr. de 465 elevi.
În baza Planului de măsuri
întocmit la nivelul Serviciului de Ordine Publică au fost verificate toate
unitățile de învățământ preuniversitar de pe raza județului pe linia
respectării prevederilor Legii 333/2003;
Pentru asigurarea prezenței unor elemente din dispozitivele de siguranță
publică pe timpul afluirii și defluirii elevilor la/de la cursuri, în anul școlar 2023-2024, cele 407 de unități școlare au
fost repartizate în responsabilitatea structurilor abilitate, astfel:
·
poliție - 394 unități de învățământ
preuniversitar 96,80 % (127 în
mediul urban și 267 în mediul rural;
·
jandarmerie - 6 unități de
învățământ preuniversitar din mediul urban, 1,48%;
·
poliție
locală - 7 unități de învățământ
preuniversitar din mediul urban, 1,72%.
În data de 11 septembrie 2023 cu ocazia deschiderii
anului școlar preuniversitar 2023-2024, polițiștii din cadrul Inspectoratului
de Poliție Județean Caraș-Severin au participat la festivitățile organizate la
nivelul unităților de învățământ și au fost dispuse toate măsurile necesare
pentru asigurarea unui climat optim de siguranță școlară.
Având în vedere
noul PLAN NAŢIONAL CADRU DE ACŢIUNE
PENTRU SIGURANȚA ȘCOLARĂ, în data de 11.09.2023 a fost semnat Planul Teritorial Cadru de Acțiune de
către toate structurile cu atribuții pentru implementarea măsurilor stabilite
la nivelul județului Caraș-Severin.
În perioada
premergătoare începutului noului an școlar 2023-2024, la nivelul
Inspectoratului de Poliție Județean a fost constituit grupul de lucru format din șeful Serviciului de Combatere a
Criminalității Organizate Caraș-Severin, șeful Serviciului de Ordine Publică, șeful
Serviciului de Investigații Criminale, șeful Serviciului Rutier, șeful
Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, șeful Biroului Siguranța
Școlară, ofițerul cu atribuții pe linie de prevenire a criminalității și șeful
Biroului Analiza Informațiilor Caraș-Severin.
În cadrul ședințelor
grupului de lucru au fost dispuse măsuri
concrete, între care:
o adaptarea
dispozitivelor de menținere a ordinii si
siguranței publice, astfel încât unitățile de învățământ sa fie cuprinse în
itinerariile de patrulare;
o
elaborarea unei Analize tactice cu privire la
identificarea zonelor și a itinerariilor vulnerabile de deplasare către/de la
unitățile de învățământ preuniversitar pentru prevenirea faptelor penale asupra
elevilor care se deplasează pe aceste trasee de către Biroul de Analiză a
Informațiilor;
o organizarea unor
acțiuni în domeniul rutier în zona adiacentă unităților de învățământ pentru
verificarea autovehiculelor destinate transportului școlar și asigurarea
prezentei polițiștilor la afluirea/defluirea elevilor la/de la cursuri, în
intervalele orare specifice;
o identificarea
elevilor aflați în situație de vulnerabilitate predispuși la comportamente
deviante sau victimizare (absenteism, consum de droguri, delincvență juvenilă,
etc.);
o implementarea
unor campanii de prevenire a violenței și consumului ilicit de substanțe
interzise în mediul școlar cu implicarea tuturor structurilor cu atribuții în
P.N.C.A;
o identificarea
minorilor cu preocupări pe linia deținerii și consumului de substanțe
interzise, precum și zonele cu risc in ceea ce privește consumul de droguri;
o organizarea de
acțiuni specifice săptămânal,
în baza Planului de măsuri pentru prevenirea și combaterea faptelor
antisociale, a delincvenței juvenile, a cazurilor de absenteism școlar, a
portului fără drept de obiecte periculoase, a traficului și consumului de
droguri și substanțe psihoactive, a victimizării minorilor în incinta și zona
adiacentă unităților de învățământ preuniversitar de pe raza județului Caraș-Severin
în anul școlar preuniversitar 2023-2024;
o vor fi
continuate activitățile pentru remedierea deficiențelor constatate cu ocazia controalelor efectuate
conform Legii 333/2003, se va proceda
la verificarea îndeplinirii de către unitățile de învățământ a sarcinilor și
măsurilor stabilite (întocmirea
analizelor de risc la securitatea fizică, implementarea măsurilor stabilite în
analizele de risc, remedierea deficiențelor la sistemele electronice nefuncționale).
În cadrul Programului
de prevenire a infracționalității și a victimizării elevilor în unitățile de
învățământ de pe raza județului Caraș-Severin în anul 2023, în anul școlar 2023-2024 au
fost organizate deja 8 activități, având ca beneficiari 241 elevi.
În campaniile „VIOLENȚA DISTRUGE
VISE!” și ,,ZÂMBETE
FALSE”, au
fost derulate în anul școlar 2023-2024 21 activități
cu 658 de beneficiari, din care 28 cadre didactice.
Intervenția la solicitările prin
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112
Prin Sistemul Național Unic
pentru Apeluri de Urgență – 112 au fost efectuate și consemnate în sinteza
zilnică 10999[1] de sesizări sau solicitări către
Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin (-199, -1,8%, mai puține decât în anul
anterior).
Media de
apeluri 112 pe zi în anul 2023 a fost de
40,3, față de 41 în primele 9 luni ale anului 2022.
Ca pondere, cele mai multe
apeluri sunt în schimbul II, 47%.
Crește numărul
apelurilor care nu se confirmă de la 3943 la 4368 (+425, +10,8%); 39,7% dintre apelurile efectuate prin SNUAU 112 nu
se confirmă.
Crește numărul
apelurilor efectuate de persoane
anonime (959, +21,
+2,2%; reprezintă 8,7%
din totalul apelurilor efectuate).
În ceea ce
privește natura sesizărilor, în anul 2023, ca ponderi, majoritatea apelanților
sesizează: accident rutier (11,9%), agresiune (7,4%), furt (6,4%), stare conflictuală
(6,1%), alte
evenimente rutiere (5,9%), aceste
genuri de sesizări reprezentând 56,7% din
totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.
COMBATEREA CRIMINALITĂŢII
Activități
desfășurate și rezultate obținute
Faptele
sesizate au scăzut cu 5,02% faţă de
anul 2022, în perioada analizată fiind sesizate 4.526 de infracţiuni (-239), din care 333 sunt de natură
economico-financiară (-16, -4,5%), 2.711 de natură judiciară (-85, -3,04%) şi
1.482 de altă natură (-138, -8,5%).
2891 au fost
sesizate în mediul urban (-76, -2,5%) și 1.634 în mediul rural (-164, -9,1%).
În cursul
ultimilor 12 ani infracționalitatea sesizată înregistrează o tendință constantă
de scădere.
Infracțiunile contra persoanei
Infracțiunile sesizate contra persoanei cunosc o scădere de la 1.634 la 1.558
(-76, -4,6%).
Infracțiunile contra vieții înregistrează o scădere de la 23 de fapte la 15 fapte (-8, -34,7%); numărul infracțiunilor de ucidere din culpă scade de la 21 la 15 (-6, -28,5%), 9 dintre acestea fiind săvârșite de conducători auto (-10, -52,6%).
Scade numărul amenințărilor de la 328 de infracțiuni în 2022 la 289 în anul 2023 (-39, -11.8%).
Criminalitatea contra
patrimoniului
Numărul infracțiunilor sesizate contra patrimoniului scade de la 1.632 la 1.582 (-50,
-3,06%). Numărul furturilor scade de
la 867 la 843 (-24, -2,7%), numărul tâlhăriilor crește de la 18 la 19 (+1, +5,5%),
numărul înșelăciunilor crește de la 150 la 167 (+17, +11,3%), iar numărul
distrugerilor scade de la 463 la 416 (-47, -10,1%).
Regimul armelor, explozivilor şi substanţelor periculoase
S-au executat 2.552 de acțiuni și
controale, pe linia respectării regimului legal al armelor, explozivilor și
substanțelor periculoase, la persoanele fizice şi juridice autorizate pe aceste
linii.
În urma executării activităţilor specifice, în total,
au fost constatate 65 de infracțiuni la regimul armelor, materiilor explozive
şi al substanţelor periculoase. Dintre acestea, 49 au fost constatate pentru
nerespectarea regimului armelor şi al munițiilor, 8 pentru încălcarea
prevederilor Legii fondului cinegetic şi a protecției vânatului (Legea
407/2006), 3 infracțiuni pentru nerespectarea regimului materiilor explozive și
5 pentru nerespectarea protecției mediului.
În 2023, au fost confiscate 56 de arme letale și neletale
supuse autorizării, dintre care 23 deținute ilegal, 10.018 bucăți de muniții, 290
kg de carne de vânat, 10 kg și 30 litri substanțe toxice, precum și 7 kg de
articole pirotehnice.
Criminalitatea
economico-financiară
Au fost sesizate 333 de infracţiuni de natură
economico-financiară (-16, -4,6%). 91 sunt sesizări din oficiu ale organelor
de cercetare penală ale poliției judiciare.
Tot în decursul perioadei, organele de cercetare ale poliției
judiciare au procedat la recuperarea unui prejudiciu în valoare de 17.413.000
lei, prin măsuri asigurătorii, în numerar și în cont bancar.
De asemenea, au fost desfășurate 152 acțiuni, dintre care 81 de acțiuni
pe linia evaziunii fiscale, 30 de acțiuni pe linia traficului cu țigarete
nemarcate și 41 de acțiuni în alte domenii de activitate (proprietate
intelectuală, administrație publică etc.).
Au fost efectuate 418 controale la societăți comerciale care desfășoară
activități în domeniul agroalimentar, al construcțiilor, forței de muncă,
tutunului etc., în urma cărora au fost constatate 34 de infracțiuni, au fost
aplicate 93 de contravenții în valoare totală de peste 240.000 lei.
Totodată, au fost indisponibilizate/confiscate bunuri (țigarete
nemarcate, produse contrafăcute, mărfuri, sume de bani) în valoare totală de
1.077.000 de lei.
Acțiunile au fot desfășurate și
în colaborare cu specialiști din cadrul altor instituții, respectiv Garda de
Mediu, Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorului, Direcția Sanitar
Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Garda Forestieră, Direcția
Antifraudă Fiscală.
Criminalitatea stradală
În
2023 infracțiunile stradale sesizate au scăzut la 569 (-49, -7,9%).
Infracționalitatea stradală sesizată a scăzut în mediul urban la 425 (-44,
-9,4%). În mediul rural infracționalitatea stradală a scăzut la 144 de
infracțiuni (-5, -3,4%). Din numărul total, 228, (+17, +8,1%), au fost
infracțiuni de lovire sau alte violențe, furturi, 166, (-24, -12,6%),
distrugere 111, (-24, -17,8%) și amenințare, 40, (-23, -36,5%).
Criminalitatea în mediul rural
În primele 9 luni ale anului 2023, în
mediul rural au fost sesizate 1.634 infracțiuni (-164, -9,1%), din care 571
(-72, -11,2%) infracțiuni contra persoanei. Infracțiunile de lovire sau alte
violențe scad la 319 (-44, -12,1%), iar numărul infracțiunilor de amenințare
crește la 110 (+1, +0,9%).
Infracțiunile contra patrimoniului scad la 446 (-5, -1,1%). Numărul
infracțiunilor de furt crește ușor la 204
fapte (+4, +2%), al celor de tâlhărie scade
la 0 (-4), iar numărul distrugerilor scade la 174 (-28, -16%).
Infracțiunile incriminate în legi
speciale scad la 264 de fapte (-83, 23,9%). Scade și numărul infracţiunilor
prevăzute de Legea 46/2008 (Cod Silvic) la scad la 191 (-109, -36,3%).
Siguranţa rutieră și a
transporturilor
Acțiuni realizate
Având în vedere evoluția situației operative pe linie de circulație
rutieră, în anul 2023 au fost luate o serie de măsuri de contracarare a
fenomenelor generatoare de accidente, a fost elaborat și pus în aplicare „Programul de siguranță rutieră la nivelul
județului Caraș-Severin în anul 2023”, în care s-au stabilit sarcini și
obiective concrete, cu scopul general de reducere a mortalității prin accidente
de circulație rutieră în zona de competență.
La nivelul județului, în total au fost organizate 1.597 de acțiuni pe linie
de circulație rutieră, 1.394 cu efective de
poliție rutieră și 203 împreună cu alte formațiuni de poliție sau în colaborare cu alte instituții.
În urma
analizelor efectuate au fost dispuse și s-au efectuat acțiuni la care au fost angrenați
polițiștii rutieri
și polițiștii de la structurile de ordine publică, ce au atribuții pe linie
de poliție rutieră.
Astfel, cele mai multe acțiuni au fost efectuate privind: încălcarea regimului legal de viteză –
279, conducerea sub influența băuturilor alcoolice – 215, depășirile
neregulamentare – 167, neutilizarea centurilor de siguranță sau dispozitivelor
de retenție – 69, neacordarea priorității de trecere pietonilor – 162,
indisciplina pietonală – 94, privind utilizarea telefoanelor mobile – 54, transportul
public de persoane – 86, privind taximetria – 39.
Dinamica accidentelor grave de circulație
Înregistrăm
scăderi la numărul total al accidentelor rutiere, de la 263 accidente în 2022
la 240 în 2023 (-23, -8,74%).
În
urma acestor accidente, numărul persoanelor decedate a scăzut de la 26 la 16
(-38,4%). A scăzut și numărul persoanelor rănite grav de la 54 la 35 (-35,15),
iar 308 persoane au fost rănite ușor, la fel ca în 2022.
Numărul total
al accidentelor grave a scăzut în
primele 9 luni din 2023, fiind
înregistrate 45 accidente grave
(-25%), din care a rezultat decesul a 16 persoane (-38,4 %), rănirea gravă a 35
de persoane (-35,1%) și rănirea ușoară a 28 de persoane (-28,2 %).
Numărul total
al accidentelor ușoare a scăzut, în
primele 9 luni fiind înregistrate 195 de accidente (-3,94%), din care a
rezultat rănirea ușoară a 280 de
persoane (+4 %).
Pe
cauze generatoare din accidente grave, situația se prezintă astfel:
-
Viteza
neadaptată la condițiile de drum, pe fondul căreia s-au înregistrat
11 accidente rutiere, rămâne principala cauză la nivelul județului, în
scădere cu 56% față de aceeași perioadă
din 2022. Numărul persoanelor decedate din această cauză scade de la 14 la 5
(-64,28%), scade și numărul persoanelor rănite grav ca urmare a accidentelor
produse din această cauză, de la 24 la 9 (-62,5%), și cel al persoanelor rănite
ușor de la 15 la 6 (-60%). Această cauză reprezintă 24,45 % din numărul total
al accidentelor rutiere grave produse în Caraș-Severin.
-
Alte preocupări de natură a distrage atenția, 7
accidente rutiere, reprezintă a doua cauză generatoare a accidentelor
cu victime. Din această cauză se înregistrează o creștere cu un accident
comparativ cu 2022 (de la 6 la 7). O persoană a decedat (-75%), 6 persoane au
fost rănite grav și alte 6 rănite
ușor. 15,56 % din numărul total al
accidentelor se produc din această cauză.
- Pe fondul abaterilor săvârșite de bicicliști, a treia cauză generatoare de accidente rutiere grave,
s-au produs 6 accidente rutiere,
soldate cu decesul a 3 persoane decedate (+3) și rănirea gravă a 3 persoane
(+1).
Rezultatele acțiunilor de combatere a infracționalității rutiere
Ca urmare a activităților
executate s-au aplicat 37.332 de sancțiuni contravenționale (+6.675). Din
acestea, 2.321 (+45, +2,6%) au fost
aplicate altor categorii de participanți la trafic decât conducătorilor auto.
Au fost reținute 1.986 de permise
de conducere pentru: încălcarea regulilor privind depășirea – 805 (-58),
depășirea limitelor de viteză – 658 (+265), conducerea sub influența băuturilor
alcoolice – 90 (+23), neacordarea priorității de trecere pietonilor: 25,
neacordare prioritate vehicule: 44;
Au fost retrase 512 (-172) certificate de înmatriculare, din care 178
pentru defecțiuni tehnice.
Infracţionalitatea în
domeniul silvic
Pentru realizarea acestor obiective, în perioada analizată
au fost executate 763 acțiuni și controale (+116), din care: în fondul
forestier 49 (-7), în vegetația forestieră din afara fondului forestier 8 (+2),
pe linia depozitării, prelucrării, sortării, comercializării materialelor lemnoase/produselor
din lemn 46, pe linia legalității transportului materialului lemnos/produselor
din lemn: 653 +159) și alte
acțiuni în domeniul silvic: 8.
În cadrul acestora au fost verificate 23 (+13) de
exploatări forestiere, 8 (-5) instalații de debitat, 35 (- 4) depozite/depozite
temporare, 4 ocoale silvice, 1719 (+529) mijloace de transport și 73 de alte
obiective.
Au fost aplicate 323 de sancțiuni contravenționale
(+86), în valoare de peste 459.000 lei și a fost ridicată în vederea
confiscării cantitatea totală de 2.398,43 (+386,6) metri cubi de material
lemnos, dintre care 686,65 metri cubi faptic și 1711,78 metri cubi valoric.
Valoarea materialului lemnos confiscat este de peste 706.000 lei (+ 220.000
lei).
În perioada supusă evaluării au fost sesizate 286
(-123) infracțiuni silvice din care 95 au fost în mediul urban și 191 în mediul
rural.
Violența domestică
La nivelul
județului Caraș-Severin, a scăzut numărul infracțiunilor sesizate în domeniul
violenței în familie la 332 (-55, -14,2%). Majoritatea acestora, 208, sunt
infracțiuni de loviri sau alte violențe (-23, 10%).
În
mediul urban infracțiunile sesizate scad la 182 (-40, -18%), iar în mediul
rural, scad la 150 (-15, -9,09%).
La începutul
anului 2023 se aflau în lucru 89 ordine de protecție (-4, -4,3%), iar în
primele 9 luni ale anului 2023 au fost emise 66 ordine de protecție (-29,
-30,5%), din care 13 provenite din ordine de protecție provizorii. Au fost
soluționate 103 de ordine de protecție (+23, +28,8%) și au rămas în lucru 52 de
ordine de protecție.
În ce privește
ordinele de protecție provizorii, în anul 2023 au fost emise 86 (-26,
-23,2%), dintre care 84 la solicitarea victimei (-28, -25%). 46 (-36) de ordine
de protecție provizorie au fost emise în mediul urban și 40 (+10) în mediul
rural.
Din totalul
celor 86 ordine de protecție provizorii emise, 82 (95,35%) dintre ordinele de
protecție provizorii au fost confirmate de procuror și dintre acestea doar 13
(15,86%) au fost transformate în ordine de protecție (2 în mediul urban și 11
în mediul rural).
Având în vedere faptul că județul Caraș-Severin face parte din etapa a
doua a implementării proiectului privind monitorizarea electronică în cadrul
unor proceduri judiciare și execuțional penale începând cu anul 2024, lunar, pe
tot parcursul primelor 9 luni ale anului 2023, la sediul inspectoratului nostru
s-au desfășurat ședințe de pregătire cu toți lucrătorii de ordine publică din
mediul urban/rural pe această linie. De asemenea, în cursul lunii octombrie, 6
viitori dispeceri SIME au participat la sesiuni de instruire teoretică și
practică la sediul Inspectoratului General al Poliției Române și la cel al
Direcției Generale de Poliție a Municipiului București.
CONCLUZII
În acest an, polițiștii
Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin au continuat să acționeze
constant, în vederea gestionării eficiente a situației operative și asigurării
unui serviciu polițienesc de calitate, în îndeplinirea obiectivului general de
creștere a gradului de siguranță al comunității.
MULŢUMIM PENTRU SPRIJIN CETĂȚENILOR CARE ÎNȚELEG SĂ RESPECTE PREVEDERILE LEGALE, PRECUM ȘI PARTENERILOR INSTITUȚIONALI!
[1] Nu sunt cuprinse în analiză 3130 apeluri, din care 48 de apeluri primite referitoare la incendii de vegetație uscată, fără pagube materiale însemnate și fără punerea în pericol a unor vieți omenești, cazuri soluționate de ISU CS, 467 apeluri privind efecte ale unor fenomene meteorologice, 2115 de apeluri prin care au fost sesizate cazuri medicale evidente, 64 apeluri din trafic și 436 alte apeluri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu