Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează beneficiari că, până la data de 31 octombrie 2023 inclusiv, primeşte Cereri de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente trimestrul III al anului 2023 (01.07. - 30.09.2023), în conformitate cu HG nr.1174/2014 şi OMADR 1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare.
Cererile se depun la Centrele APIA de către administratorul/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, însoţite de documentele din Anexă.
Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însuşite prin semnătura şi vor purta sintagma "conform cu originalul".
Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare ca diferenţa dintre rata accizei standard şi rata accizei reduse şi are o valoare unitară de 1,529 lei/litru, în conformitate cu HG nr. 60/2023.
Anexă
Documente care însoţesc cererile de plată
Pentru sectorul vegetal:
a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
c) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
d) documente justificative dacă au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul zootehnic:
a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare;
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
c) situaţia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
e) documente justificative daca au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare:
a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigaţii, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
c) situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigaţii, întocmit de către orice furnizor de apă de irigaţii;
e) situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
f) documente justificative dacă au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Cererile se depun la Centrele APIA de către administratorul/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, însoţite de documentele din Anexă.
Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însuşite prin semnătura şi vor purta sintagma "conform cu originalul".
Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare ca diferenţa dintre rata accizei standard şi rata accizei reduse şi are o valoare unitară de 1,529 lei/litru, în conformitate cu HG nr. 60/2023.
Anexă
Documente care însoţesc cererile de plată
Pentru sectorul vegetal:
a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
c) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
d) documente justificative dacă au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul zootehnic:
a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare;
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
c) situaţia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
e) documente justificative daca au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare:
a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigaţii, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
c) situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare);
d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigaţii, întocmit de către orice furnizor de apă de irigaţii;
e) situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
f) documente justificative dacă au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu