Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 25 octombrie 2023

15 ani de portabilitate in Romania: aproape 11 milioane de numere si-au schimbat operatorul, dar nu si utilizatorul

In cei 15 ani de cand a fost lansat serviciul de portabilitate, care ofera utilizatorilor libertatea de a-si alege cea mai potrivita oferta pentru nevoile lor de consum pastrandu-si numarul de telefon, aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate in cadrul retelelor de telefonie fixa si mobila din Romania. In acest an au fost portate 1,2 milioane de numere de telefon, 96% dintre ele fiind de telefonie mobila.

De la 21 octombrie 2008, cand a fost lansat serviciul de portabilitate, s-au portat in total 10.927.165 de numere de telefon, dintre care 9.837.487 sunt numere de telefonie mobila si 1.089.678 sunt numere de telefonie fixa.

Statistici portabilitate 2023

De la inceputul acestui an pana la 15 octombrie au fost portate 1.200.975 de numere de telefon, din care 1.158.896 sunt numere de telefonie mobila si 42.079 sunt numere de telefonie fixa.

In aceasta perioada, RCS&RDS a primit in retea prin portare 702.048 de numere de telefonie mobila, urmat de Vodafone cu 218.054 de numere portate, Orange cu 135.335 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 84.983 de numere si Orange Romania Communications cu 18.380 de numere portate.

In ceea ce priveste telefonia fixa, RCS&RDS a primit in retea 20.968 de numere, Orange 11.059 si Vodafone 3.341 de numere.

Procesul de portare

Noul cod european al comunicatiilor electronice a adus o serie de modificari importante in ceea ce priveste serviciul de portabilitate, cu scopul de a spori beneficiile pentru utilizatori.

Returnarea creditului neutilizat: Furnizorii la ale caror servicii se renunta returneaza, la cerere, consumatorilor care au platit servicii in avans creditul ramas neutilizat. Daca s-a precizat in contract, pentru returnarea creditului ramas neutilizat se poate percepe un tarif proportional si adecvat in raport cu costurile reale suportate de furnizor pentru realizarea acestei operatiuni.

Depunerea cererii de portare prin mijloace de comunicare la distanta: Furnizorul acceptor poate primi cererea de portare prin mijloace de comunicare la distanta, in conditiile in care are mijloacele necesare de a realiza la distanta verificarile necesare pentru acceptarea cererii: daca persoana care solicita portarea este titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia si daca numarul pentru care se solicita portarea face obiectul contractului incheiat intre abonat si furnizorul donor.

Modificarea conditiilor de asignare a numarului temporar: ANCOM a constatat, prin intermediul sesizarilor primite de la abonati, ca in cazul nefinalizarii portarii, acestia se gaseau, de multe ori, in situatia indezirabila de a ramane cu doua contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numarului care urma sa fie portat) si unul cu furnizorul acceptor (aferent numarului alocat temporar de acesta). In prezent, in cazul in care portarea nu se finalizeaza, furnizorul acceptor trebuie sa ceara abonatului, in termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relatiei contractuale prin intermediul numarului de telefon alocat provizoriu, in caz contrar contractul aferent acestui numar incetand de drept, fara niciun fel de formalitati.

Acordarea de despagubiri: Furnizorul acceptor acorda, la cerere, despagubiri abonatilor in urmatoarele situatii: daca activarea numarului s-a realizat dupa expirarea termenului de o zi lucratoare de la data convenita pentru portare sau daca serviciul de comunicatii electronice a fost intrerupt, in timpul procesului de portare, mai mult de o zi lucratoare. Furnizorul donor acorda, la cerere, despagubiri abonatilor in cazurile in care portarea s-a realizat fara acordul acestora.

Informarea utilizatorilor

Utilizatorii au la dispozitie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla daca un numar de telefon a fost portat si reteaua in care functioneaza. Totodata, site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu