Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 15 ianuarie 2019

Lansarea Campaniei de promovare a vaccinării "Copilăria, cel mai frumos cadou"


Bucureşti, 15 ianuarie 2019 - Ministerul Sănătăţii împreună cu UNICEF în România au lansat astăzi Campania de promovare a vaccinării - "Copilăria, cel mai frumos cadou", care are ca scop informarea părinţilor şi a publicului larg despre importanţa şi beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieţi anual în întreaga lume. 


"Continuarea campaniilor de informare şi de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condiţiile în care vieţile a 59 de persoane, majoritatea copii au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinţii despre beneficiile vaccinării pentru a alege să îşi protejeze copiii în cunoştinţă de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Naţional de Vaccinare. Mizăm pe sprijinul presei pentru ca această campanie să beneficieze de cât mai multă vizibilitate", a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii.

O copilărie fericită, în care copilul să poată explora mediul înconjurător, să se joace, să se bucure de libertate şi totodată să fie în siguranţă, este cel mai frumos cadou pe care îl poate oferi un părinte. Vaccinurile îi ajută pe părinţi să ofere acest dar.

"Copilăria, cel mai frumos cadou" este o campanie integrată, ce va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă şi în online, cu o componentă outdoor. 

Ambasadorii naţionali ai UNICEF în România, precum şi alţi lideri de opinie vor sprijini de asemenea acest demers.

"Vaccinurile sunt sigure şi eficiente. Părinţii şi tutorii trebuie să fie informaţi despre beneficiile vaccinurilor şi despre locurile unde îşi pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naţionale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătăţită. Absenţa vaccinării duce la reapariţia unor boli ce pot fi uşor prevenite prin această măsură", a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România. 

Campania este susţinută şi de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, la eveniment participând şi Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România. Alături de Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Gindrovel Dumitra, coordonatorul grupului de vaccinologie al Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF), au participat la conferinţa de lansare şi reprezentanţi ai medicilor de familie.

"Copilăria, cel mai frumos cadou" este o continuare a campaniilor door-to-door de informare şi recuperare vaccinală realizate anul trecut de Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi UNICEF în mai multe comunităţi vulnerabile din judeţele Mehedinţi şi Bacău. La aceste campanii au participat şi reprezentanţi ai Direcţiilor de Sănătate Publică din ţară, care au replicat acest model de campanie şi în alte judeţe. 

În cadrul sesiunilor de informare, o echipă de specialişti, formată din medic de familie, medic epidemiolog şi psiholog, a prezentat părinţilor informaţii cu privire la beneficiile vaccinării şi riscurile nevaccinării şi a răspuns întrebărilor adresate de aceştia. Rata de acoperire vaccinală ROR a crescut astfel în aceste comunităţi la peste 90%.

Specialiştii din Direcţiile de Sănătate Publică au primit o serie de materiale utile în campaniile de promovare a vaccinării: un material video, cât şi o prezentare-suport pentru echipele de specialişti care informează populaţia despre beneficiile vaccinării.

"Eu am avut încredere în doctor, că vrea ce e mai bine pentru copilul meu", a spus Didina Maldan, unul dintre părinţii din Buhuşi care şi-a vaccinat toţi cei şapte copii în cadrul campaniei desfăşurate de către Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi UNICEF. "M-am bucurat mult când mi-a spus ca îl poate vaccina şi pe cel mic", un băieţel care suferă de o dizabilitate.

Campaniile door-to-door de informare şi vaccinare vor continua şi în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obţinute în cadrul celor desfăşurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastică a numărului de îmbolnăviri de rujeolă şi au protejat astfel viaţa copiilor, dând de asemenea un semnal la nivel naţional cu privire la importanţa vaccinării.

COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu