Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 7 ianuarie 2019

Evaluarea activităţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Semenic" al Judeţului Caraş-Severin

În anul 2018, instituţia noastră şi-a concentrat eforturilor pentru îndeplinirea obiectivelor instituţionale, stabilite conform strategiilor şi planurilor de dezvoltare, astfel:


- creşterea gradului de siguranţă al cetăţenilor şi al activităţilor socio-economice de pe teritoriul judeţului;
- consolidarea capacităţii de pregătire în situaţii de urgenţă a populaţiei, a autorităţilor, a instituţiilor şi a operatorilor economici, în special a celor care gestionează infrastructura critică;
- creşterea capacităţii de reacţie şi eficientizarea acţiunilor de intervenţie pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă; 
- consolidarea capacităţii umane, logistice, adminitstrative, financiare, de comunicaţii, informare şi relaţii publice.

În domeniul apărării împotriva incendiilor, principale obiective avute în vedere pentru anul 2018 au vizat reducerea numărului de obiective puse în funcţiune fără a deţine autorizaţie de securitate la incendiu, continuarea şi diversificarea formelor şi mijloacelor de informare preventivă, precum şi asigurarea transparenţei în relaţia cu societatea civilă.

În ceea ce priveşte activitatea de avizare şi autorizare, au fost primite în total 231 de solicitări. Au fost soluţionate 143 de documentaţii pentru avize de securitate la incendiu şi protecţie civilă, fiind emise 67 de avize şi respinse 60 de solicitări. În cazul a 8 solicitări, documentaţia este incompletă, iar 8 obiective nu se încadrau în prevederile HGR 571/2016 privind obligativitatea avizării pe linia securităţii la incendiu sau protecţiei civile.

Pe parcursul anului, au fost solicitate 72 de autorizaţii de securitate la incendiu, care au fost soluţionate astfel: au fost emise 32 de autorizaţii de securitate la incendiu, respinse 28, iar în alte 12 situaţii, documentaţia este incompletă. 

Au fost emise 5 acorduri pentru organizarea de focuri de artificii şi 11 puncte de vedere privind planuri urbanistice generale, zonale şi de detaliu.

La nivel judeţean, în anul 2018, s-au intensificat cu aproximativ 30% activităţile de control, numărul acestora crescând de la 758, înregistrate în anul 2017 la 1066 în anul 2018.

Cele 1066 de controale, inspecţii şi audituri pe linia apărării împotriva incendiilor şi pe linia protecţiei civile au condus la identificarea a 4943 de deficienţe, din care 288 au fost înlăturate operativ, pe timpul controalelor, iar 3.150 au fost sancţionate. Pentru încălcări la normele specifice s-au aplicat 585 amenzi, cu aproximativ 22% mai multe decât în anul 2017, în cuantum total de 1.003.100 lei şi 2.565 avertismente.

Specialiştii din inspecţia judeţeană de prevenire au oferit asistenţă tehnică de specialitate în 1613 cazuri.

La nivelul instituţiilor publice, operatorilor economici şi localităţilor de pe teritoriul judeţului au fost executate pe timpul controalelor un număr de 967 exerciţii de alarmare, evacuare şi intervenţie la locul de muncă, la care au participat peste 24.000 de persoane. 

Diseminarea mesajelor preventive s-a realizat şi prin publicarea de articole în presa locală, prin participarea la emisiuni radio, prin distribuirea a aproximativ 60.000 de materiale informative: broşuri, afişe şi pliante, prin organizarea de puncte mobile de informare preventivă şi susţinerea de lecţii deschise.

O atenţie deosebită s-a acordat îndrumării celor 244 de cercuri tehnico-aplicative de elevi "Prietenii pompierilor" şi "Cu viaţa mea apăr viaţa".
În domeniul operativ, în ceea ce priveşte apărarea împotriva incendiilor, în perioada analizată, au fost desfăşurate:

- 1207 acţiuni de instruire/educare în domeniul situaţiilor de urgenţă şi recunoaşteri în teren;
- 85 exerciţii cu forţe şi mijloace în teren;
- 152 misiuni de asigurare/supraveghere zonă în diferite situaţii de urgenţă, precum şi pe timpul evenimentelor publice de amploare. 

Pe linia protecţiei civile, în anul 2018 au fost desfăşurate controale la cei trei operatori cu risc de pe teritoriul judeţului nostru, care se încadrează în prevederile Legii nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase.

De asemenea au fost verificate un număr de 6 construcţii hidrotehnice (barajele Poiana Mărului, Băile Herculane, Cornereva, Gura Golâmbului, Poneasca, Poiana Ruscă).

În ceea ce priveşte activităţile de înştiinţare, avertizare şi alarmare, în perioada analizată, au fost executate un număr de 24 antrenamente de înştiinţare a comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă şi a operatorilor economici cu risc major şi minor de la nivelul judeţului Caraş-Severin, atât pentru verificarea funcţionării sirenelor de alarmare publică din zona de competenţă, în cadrul exerciţiului lunar de alarmare, cât şi pentru verificarea fluxului informaţional şi a modului de lucru în cazul manifestării unor riscuri.

În anul 2018 s-a verificat modul de funcţionare şi întreţinere a sirenelor de alarmare publică la un număr de 18 localităţi. 

Activităţile pe linie pirotehnică s-au concretizat în 20 de misiuni de asanare a muniţiei rămase neexplodate pe teritoriul judeţului, 4 misiuni de distrugere a muniţiei asanate, misiuni de instruire a operatorilor economici care desfăşoară operaţiuni cu deşeuri metalice feroase şi neferoase, precum şi o instruire la Şcoala nr. 1 din Bocşa, în urma unui eveniment înregistrat anterior (o grenadă defensivă de mână adusă în incinta şcolii de către un elev). 

Pe linie de adăpostire a populaţiei în caz de conflict armat, au fost efectuate verificări la adăposturile luate în evidenţă în oraşele Băile Herculane şi Oraviţa (adăposturi simple, fără instalaţii), în urma cărora s-a constatat că acestea pot fi folosite de populaţie, în 24 de ore de la decretarea stării excepţionale.

În anul 2018, judeţul nostru a găzduit Tabăra de instrucţie în domeniul CBRNe (chimic, biologic, radiologic, nuclear), organizată de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în colaborare cu inspectoratul nostru şi cu sprijinul Direcţiei pentru Tineret şi Sport Caraş-Severin.

La acest eveniment au participat 70 de pompieri militari specializaţi în domeniu, din cadrul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă Alba, Arad, Bihor, Caraş-Severin, Hunedoara, Mehedinţi, Mureş, Timiş şi Vâlcea, sub coordonarea IGSU.

Pe timpul taberei de instrucţie s-au desfăşurat activităţi specifice domeniului CBRNe, grupate pe ateliere de lucru: cercetare chimică, prelevare probe, decontaminare personal, căutare surse radioactive, salvare din mediul contaminat.

Activitatea s-a încheiat cu un exerciţiu în care au fost implicate toate forţele şi mijloacele participante, având ca obiectiv pregătirea personalului specializat în scopul creşterii capacităţii de răspuns în cazul unor evenimente de natură CBRN.

În ceea ce priveşte asistenţa medicală de urgenţă şi prim-ajutor calificat, echipajele SMURD din cadrul subunităţilor de intervenţie au intervenit la un număr de 2518 cazuri de asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat, din care: intoxicaţii - 122, afecţiuni cardiace - 127, traumatisme - 438; stop cardio-respirator resuscitat - 12; alte afecţiuni medicale - 1540, afecţiuni neurologice/psihiatrice - 238; persoane găsite decedate - 1; prim ajutor la accident rutier - 4.

Pe lângă cele 2518 misiuni de asistenţă medicală de urgenţă, s-a mai intervenit la un număr de 151 misiuni pentru descarcerare şi 240 de intervenţii asistenţă persoane (degajări de persoane - 162, cu intenţia de a se arunca în gol - 2, rămase blocate - 76). 

Timpul mediu de răspuns al SMURD a fost de 14:20 min, faţă de 15 min în anul 2017, iar timpul mediu de intervenţie a fost de 34 min, faţă de 38 min în anul 2017.

Comparativ cu anul 2017, a crescut numărul persoanelor asistate medical, de la 2181 la 2901 persoane, iar numărul persoanelor salvate, de la 53 la 113.

Pe linia managementului operaţional, au fost monitorizate situaţiile de urgenţă produse în zona de competenţă, luându-se măsuri de informare operativă, cu privire la iminenţa producerii sau manifestarea unor situaţii de urgenţă: a factorilor responsabili, a factorilor de răspundere de la nivelul judeţului şi a populaţiei.

În 2018 s-au transmis către comitetele locale pentru situaţii de urgenţă şi către structurile cu răspunderi în gestionarea situaţiilor de urgenţă un număr de 577 notificări hidrometeorologice, din care 59 avertizări COD PORTOCALIU (49 meteorologice şi 10 hidrologice) şi o avertizare hidrologică COD ROŞU.

Au fost dispecerizate circa 10.000 apeluri, prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, realizându-se alertarea în timp operativ a subunităţilor şi echipajelor în raioanele cărora s-au produs evenimentele.

La nivelul Centrului Operaţional au fost desfăşurate activităţi de analiză, evaluare şi sinteză, referitoare la situaţiile de urgenţă produse în zona de competenţă, de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţă semnalate şi de informare operativă a structurilor şi organismelor abilitate să întreprindă măsuri cu caracter preventiv ori de intervenţie. 

Misiunile desfăşurate de către subunităţile de intervenţie, sub coordonarea Centrului Operaţional, au vizat protejarea şi salvarea de vieţi omeneşti, protecţia valorilor culturale, arhivistice, de patrimoniu, a bunurilor materiale, precum şi a mediului, punându-se accent pe organizarea şi executarea intervenţiei operative pentru limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiilor de urgenţă.

În anul 2018, la nivelul judeţului Caraş-Severin au fost înregistrate 4.123 intervenţii în situaţii de urgenţă, cu 405 mai multe decât în anul 2017. Rata intervenţiilor a fost de 1395 la 100.000 de locuitori şi de 484 la 1000 km2.

Au mai fost înregistrate de asemenea 108 deplasări fără intervenţie, 58 întoarceri de pe traseu şi 40 alerte false.

Serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă au intervenit singure în 70 situaţii, iar în cooperare cu forţele inspectoratului nostru au participat la 214 intervenţii. 

Incendiile constituie, în continuare, unul din principalele riscuri gestionate de pompierii militari cărăşeni. În anul 2018, s-a intervenit, în medie, la două incendii pe zi, fiind înregistrate în total 731 intervenţii pentru stingerea incendiilor, cu 161 mai puţine decât în anul precedent, dintre care 447 la incendii de vegetaţie uscată şi altele, cu aproximativ 20% mai puţine decât în anul 2017. 

Majoritatea incendiilor au avut ca principale cauze de producere instalaţiile/echipamentele electrice defecte sau improvizate şi coşurile/burlanele de fum defecte sau necurăţate, urmate de focul deschis în spaţii închise şi acţiunea intenţionată, iar în cazul celor de vegetaţie uscată, focul deschis în spaţii deschise, urmat de acţiunea intenţionată şi fumat. Cele mai multe s-au manifestat la gospodăriile cetăţeneşti, iar în cazul incendiilor de vegetaţie la terenurile UAT-urilor. 

Timpul mediu de răspuns la incendii al serviciilor profesioniste a fost de 16 min 36 sec, faţă de 15 min 46 sec în anul 2017, iar timpul mediu de intervenţie a fost de 147 min 12 sec, faţă de 98 min 36 sec, în anul 2017.

Au mai fost înregistrate 348 intervenţii în alte situaţii de urgenţă din care: 208 la inundaţii şi fenomene meteorologice periculoase, 110 la evenimente publice de amploare, 4 la alunecări/ prăbuşiri de teren, 24 la misiuni pirotehnice şi 2 în alte situaţii. 

S-au asigurat 131 misiuni de protecţia comunităţilor: 26 acţiuni de protecţia mediului, 34 salvări animale din medii ostile, dar şi 71 alte tipuri de intervenţii desfăşurate în urma unor solicitări adresate de către instituţii publice, agenţi economici, autorităţi locale, după caz, pentru: degajare copaci, ţurţuri, evacuare apă, deblocare uşă, transport apă, dar şi căutare persoane dispărute. 

Comparativ cu anul 2017, a crescut atât numărul intervenţiilor în alte situaţii de urgenţă, de la 225 la 348, cât şi numărul de misiuni de protecţia comunităţilor de la 117 la 131.

Ca urmare a situaţiilor de urgenţă din această perioadă, 3 persoane au fost rănite, o persoană a decedat şi s-au înregistrat pagube în valoare estimativă de 5.065.456 lei . 

Comparativ cu anul 2017, a scăzut atât numărul persoanelor rănite, de la 10 la 3, cât şi numărul persoanelor decedate, de la 5 la 1, iar valoarea bunurilor distruse a scăzut, de la 7.315.539 lei la 5.065.456 lei. Au fost salvate 381 animale şi păsări, iar valoarea bunurilor salvate a crescut de la 62.455.600 lei la 86.357.110 lei.

În ceea ce priveşte cooperarea instituţională, având în vedere atribuţiile stabilite prin legislaţia în vigoare, inspectoratul nostru s-a aflat într-o permanentă colaborare şi cooperare, atât cu celelalte structuri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cât şi cu celelalte instituţii militare şi civile, cu atribuţii în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă.

Potrivit reglementărilor legale, Centrul Operaţional a asigurat secretariatul tehnic permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin. În anul 2018, CJSU Caraş-Severin s-a întrunit în 20 de şedinţe, din care două cu caracter ordinar. În cadrul acestor şedinţe au fost adoptate 19 hotărâri din care 14 pentru aprobarea rapoartelor de sinteză privind apărarea împotriva inundaţiilor şi fenomenelor hidrometeorologice periculoase ce au afectat judeţul şi 5 pentru aprobarea unor planuri de măsuri, acţiuni sau activităţi.

În domeniul pregătirii şi verificării, în anul 2018, au fost organizate şi desfăşurate 80 de exerciţii de pregătire cu forţe şi mijloace în teren la nivelul subunităţilor de intervenţie, pe toate tipurile de riscuri.

- Pentru verificarea viabilităţii documentelor operative şi a planurilor de cooperare privind răspunsul, intervenţia şi pregătirea în comun a forţelor specializate, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "SEMENIC" al judeţului Caraş-Severin a organizat 5 exerciţii judeţene de cooperare, cu forţe şi mijloace în teren, pe baza unor scenarii care privesc riscuri specifice, identificate la nivelul judeţului.

Inspectoratul nostru a participat cu forţe şi tehnică la Exerciţiul Seism 2018, organizat la nivel naţional, care a vizat antrenarea structurilor participante şi testarea capacităţii de reacţie, intervenţie şi decizie a factorilor cu responsabilităţi în gestionarea situaţiilor de urgenţă grave generate de producerea unui seism de intensitate mare, în Bucureşti.

De asemenea, au fost executate 77 de exerciţii de verificare a modului de intervenţie a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă.

Pregătirea personalului operativ s-a desfăşurat prin cursuri, stagii de formare profesională şi concursuri. În anul 2018, la modulele de pregătire pe diferite specializări din centrele de formare şi antrenament au participat 104 cadre militare. Fiind incluşi în categoria personalului operativ şi membrii serviciilor voluntare şi private au fost pregătiţi prin instruiri, convocări şi exercitii.

La Caransebeş, în perioada 25-27.07.2018, unitatea noastră a organizat etapa zonală a concursurilor serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, lotul inspectoratului ocupând locul III în clasamentul general.

În anul 2018, în cadrul programului naţional ,,Salvator din pasiune" s-au înscris 28 de voluntari şi au absolvit 23, aceştia fiind implicaţi în 86 de acţiuni de informare preventivă şi 5 intervenţii.

Pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă a personalului din cadrul autorităţilor administraţiei publice judeţene şi locale, operatorilor economici şi instituţiilor publice, s-a realizat pe niveluri de competenţă, structuri funcţionale şi categorii de personal. Astfel, la cursurile de de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă, din totalul de 62 persoane planificate din cadrul autorităţilor administraţiei publice judeţene şi locale, operatorilor economici şi instituţiilor publice au fost prezente doar 20. 

Pregătirea elevilor şi studenţilor s-a desfăşurat prin lecţii deschise, activităţi de instruire la unităţi şcolare, exerciţii, concursuri cu cercurile tehnico-aplicative de elevi Prietenii Pompierilor şi Cu viaţa mea apăr viaţa şi "porţi deschise".

În ceea ce priveşte managementul resurselor umane, la finele anului 2018, statul de organizare al inspectoratului nostru era încadrat în proporţie de 86,88%. În cursul anului trecut, au fost încadrate un număr de 10 cadre militare: 6 ofiţeri, 2 maiştri militari şi 2 subofiţeri, înregistrându-se în acelaşi timp 17 pierderi de personal: 4 ofiţeri şi 13 subofiţeri. Media vârstei personalului unităţii este de 38 ani.

Pe linia gestionării resurselor logistice, s-a realizat întreţinerea corespunzătoare a parcului auto din dotarea inspectoratului, care, fiind îmbătrânit în proporţie de 50% (37 de autovehicule din 74 au o vechime de peste 10 ani), a fost întreţinut cu eforturi deosebite de către comandanţii de subunităţi, şefii de garaj şi conducătorii auto. 

În anul 2018, ca urmare a implementării proiectelor I.G.S.U. a intrat în dotarea unităţii noastre tehnică în valoare totală de 11.088.259,36 lei, astfel:

- două autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţime;
- o autospecială de transport efective la intervenţie;
- un autocamion cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare cu cârlig 6x6;
- două ambulanţe de urgenţă tip B 4x4; 
- un autoturism de serviciu marca Dacia Logan; 
- un container suport logistic al intervenţiei tip II - multirisc;
- un container suport logistic al intervenţiei tip IV - iluminat 450 kVA (generator); 
- o linie tehnică de întreţinere echipamente individuale de protecţie; 
- un rezervor motorină de 1000 litri transportabil cu pompă; 
- 16 aparate izolante cu autonomie mărită; 
- 107 aparate izolante prevăzute cu sistem de alarmare în caz de lipsă a mişcării.

În perioada analizată, Consiliul Judeţean Caraş-Severin, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu ISUJ Caraş-Severin a depus cererea de finanţare în cadrul Programului Interreg-IPA CBC România-Serbia, pentru proiectul Managementul Durabil Integrat al Situaţiilor de Urgenţă din Banat, care a primit punctaj favorabil şi a trecut de cele 2 etape de evaluare.

Acest proiect în valoare de 1.500.000 euro, are ca obiectiv îmbunătăţirea capacităţii operaţionale de intervenţie în caz de inundaţii şi alte situaţii de risc ale actorilor responsabili din zona transfrontalieră româno-sârbă, reprezentată de judeţele Caraş-Severin, Timiş şi Districtul Banatul de Sud (Serbia).

În cadrul Programului Operaţional Regional POR 2014-2020, Axa Prioritară 3, prioritatea de investiţii 3.1, a fost admisă, după prima etapă de evaluare cererea de finanţare pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică, energetică şi modernizare la sediul Detaşamentului de Pompieri Caransebeş". De asemenea, pavilionul administrativ al Secţiei de Pompieri Moldova Nouă a fost inclus într-un proiect de investiţii în construcţii cu finanţare prin Banca Mondială.

Pentru anul 2019, inspectoratul nostru şi-a stabilit ca priorităţi instituţionale:

- Reducerea numărului de obiective care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu, prin identificarea pe timpul controalelor a soluţiilor tehnice necesare pentru intrarea în legalitate a acestora;
- Optimizarea acţiunilor de pregătire si educare a populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţă;
- Consolidarea colaborării cu societatea civilă, în scopul înţelegerii locului, rolului şi efortului structurilor prefesioniste de intervenţie, dar şi în vederea implicării active a cetăţenilor în activităţi de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, după caz; 
- Reducerea numărului de incendii la locuinţe/gospodării cetăţeneşti şi de victime rezultate din acestea, prin intensificarea şi diversificarea acţiunilor de informare preventivă;
- Creşterea gradului de participare a personalului cu responsabilităţi la nivel local la cursurile organizate în domeniul situaţiilor de urgenţă;
- Asigurarea pregătirii continue personalului operativ la nivelul unităţilor operative;
- Încadrarea posturilor vacante, pentru eficientizarea activităţii unităţii noastre şi recrutarea unui număr cât mai mare de candidaţi pentru şcolile militare;
- Eficientizarea acţiunilor de prevenire, limitare şi eliminare a evenimentelor de natură tehnică, care să influenţeze negativ funcţionarea echipamentelor şi/sau instalaţiilor sub presiune şi/sau să genereze accidente de muncă sau ecologice
- Continuarea şi finalizarea obiectivelor de investiţii aflate în derulare;
- Asigurarea transparenţei şi integrităţii procesului de achiziţie şi promovarea concurenţei între operatorii economici şi utilizarea eficientă a fondurilor publice.

Compartimentul Informare şi Relaţii Publice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu