Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 15 ianuarie 2019

COLEGIUL NAȚIONAL AL ASISTENȚILOR SOCIALI DĂ STARTUL CELEI DE A VI-A EDIȚII A GALEI NAȚIONALE A EXCELENȚEI ÎN ASISTENȚĂ SOCIALĂ

Este momentul acela din an când poţi să-i mulţumeşti unui asistent social! 

Bucureşti, 14 ianuarie 2019 - Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din România (CNASR) anunţă începerea înscrierilor pentru cea de-a şasea ediţie a "Galei Naţionale a Excelenţei în Asistenţă Socială". 


Devenit un eveniment tradiţie în mediul social din România, Gala Naţională a Excelenţei în Asistenţă Socială, ediţia a VI-a va avea loc în data de 19 martie 2019, pe scena Atenului Român. Organizată cu ocazia celebrării Zilei Mondiale a Asistenţei Sociale, Gala este evenimentul în care asistenţi sociali din întreaga ţară, autorităţi, jurnalişti, sărbătoresc realizările profesiei de asistent social pentru a transmite un mesaj cu privire la conştientizarea contribuţiilor din domeniul social şi nevoia acţiunilor ulterioare. 

Gazdă a evenimentului va fi cea care a sprijinit Gala încă de la prima ediţie, Andreea Marin -Ambasadorul Excelenţei în Asistenţă Socială iar organizatorii pregătesc un spectacol de excepţie.

Din emoţii se construiesc relaţii din emoţiile noastre s-a născut Gala Naţională a Excelenţei în Asistentă Socială, din inimile noastre se desăvârşeste o ţară ridicând-o în picioare pentru asistenţă socială! spune Doru Buzducea, preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din România (CNASR). 

Credem că asistenţii sociali trebuie recunoscuţi pentru toată munca pe care o fac! Gala este despre şi pentru ei, aşa că nominalizaţi-i pe cei mai buni!

Regulamentul Galei şi formularul de înregistrare pot fi descărcate de pe site-ul gala.cnasr.ro

În perioada 14 ianuarie - 3 februarie 2019 se pot face înscrieri/nominalizări.

Lista premiilor Galei Naţionale a Excelenţei în Asistenţă Socială, ediţia a VI-a 2019:

Premiul asistentul social al anului;

Premiul pentru asistentul social din domeniul protecţiei copilului;

Asistentul social din domeniul persoanelor cu dizabilităţi;

Asistentul social din domeniul sănătate / servicii medicale;

Asistentul social din domeniul reintegrării sociale a persoanei private de libertate;

Asistentul social din domeniul incluziunii persoanelor fără adăpost;

Asistentul social din domeniul persoanelor vârstnice şi îngrijrii la domiciliu;

Asistentul social din domeniul combaterii discriminării/ minorităţi;

Asistentul social din domeniul incluziunii sociale / economie socială;

Asistentul social din domeniul asistenţei sociale comunitare;

Asistentul social din domeniul prevenirii / reducerii riscurilor asociate infecţiei cu HIV, consumului de droguri şi exploatării sexuale;

Premiul pentru jurnalism;

Premiul politicianul anului;

Premiul instituţia anului;

Premiul personalitatea anului în promovarea educaţiei şi formării în asistenţa socială;

Premiul de excelenţă pentru promovarea profesiei liberale de asistent social;

Premiul pentru întreaga carieră în promovarea asistenţei sociale;

Premiul pentru cea mai activă sucursală a CNASR.

Aida Boldeanu, cnasr@cnasr.ro 

www.cnasr.ro

gala.cnasr.ro

Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali reprezintă interesele profesiei de asistent social şi acţionează prin toate mijloacele conferite de lege pentru dezvoltarea acesteia şi pentru ridicarea prestigiului ei in cadrul vieţii sociale.

COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu