Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 24 martie 2018

Diseminarea interinstituțională a experienței AFIR în gestionarea sistemelor IT pentru implementarea proiectelor europene


Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a organizat joi, 22 martie 2018, în București, o întâlnire de lucru și schimb de experiență cu reprezentanți ai Microsoft România și din alte instituții ale administrației publice centrale.

Această acțiune vine ca o confirmare a faptului că gestionarea sistemului informatic complex care asigură procesarea cererilor de finanțare, dar și a tuturor fluxurilor adiacente acestui domeniu, este făcută de către Agenție la cele mai înalte standarde.
La întâlnire au participat domnul Alexandru POTOR - Secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, domnul Adrian CHESNOIU, Director general al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, domnul Adrian MARINESCU, Director pentru Sectorul Public din cadrul Microsoft România, precum și experți IT din cadrul AFIR, din Microsoft România și din alte instituții ale administrației publice centrale.
În cadrul dezbaterilor, domnul Secretar de stat a ținut să sublinieze performanțele atinse de Agenție în ceea ce privește aplicațiile tehnologiei IT: „AFIR a reușit să valorifice resursele oferite de Microsoft, ceea ce a dus la o amplificare a capacității instituționale de absorbție a fondurilor europene. Sunt convins că o mare parte din succesul MADR în ceea ce privește rata de absorbție se datorează și acestei utilizări a ultimelor tehnologii informatice. Recomand și celorlalte instituții să se dezvolte și să utilizeze astfel de sisteme inteligente. Am avut o colaborare excelentă cu furnizorul nostru Microsoft pentru soluțiile de stocare a datelor de tip “Cloud”. Dezvoltările departamentului IT al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale sunt excelente si au beneficiat de suportul consistent al experților partenerilor noștri.
Directorul general al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Adrian CHESNOIU, a declarat în deschiderea evenimentului: Prin această întâlnire dorim să arătăm cum am reușit să oferim servicii superioare beneficiarilor noștri și să debirocratizăm procesul de obținere a fondurilor europene pe care le gestionăm. Folosirea tehnologiilor de ultimă oră a permis obținerea unor economii importante la bugetul de stat, estimate până în prezent ca depășind suma de 300.000 de euro.”
Prezentarea susținută de experții Direcției IT din cadrul AFIR a trecut în revistă soluțiile informatice dezvoltate de echipa Agenției pe baza tehnologiei de cloud[1]. Este vorba despre aplicația de primire și procesare a cererilor de finanțare, a celei pentru derularea achizițiilor private, baza de date cu prețuri de referință, sistemul de gestionare a problemelor tehnice cu care se pot confrunta utilizatorii, precum și alte dezvoltări de softuri care susțin sau vor susține fluxul informatic.
            În urma acestei prezentări, specialiștii Microsoft România au menționat faptul că AFIR este una dintre cele mai avansate instituții guvernamentale în ceea ce privește serviciile digitale oferite publicului său.



AFIR – Direcția Relaţii Publice, Biroul de Presă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu