Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 16 februarie 2016

Lansare Platformă de resurse și promovare a educației incluzive www.educatieincluziva.info

 Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) lansează astăzi platforma de resurse și promovare a educației incluzive — www.educatieincluziva.info, platformă dezvoltată în cadrul Proiectului 'Deschideți școlile Speciale — Pași către echitate în educație', finanțat de Open Society Foundations — Human Rights Inistiative.

Platforma educatieincluziva.info este primul instrument din România destinat promovării educației incluzive la nivel național, care cuprinde informații teoretice, juridice și practice despre educația incluzivă. Ce înseamnă educația incluzivă, care sunt principalele repere legislative care reglementează educația incluzivă, o serie de resurse utile pentru părinți și profesori pentru promovarea și implementarea unor măsuri incluzive în educație.
Educația incluzivă este un concept larg, care nu face referire strict la copiii/persoanele cu dizabilități, ci vizează toate categoriile de elevi, indiferent de condiția de dizabilitate, etnie, apartenență la un grup social sau categorie vulnerabilă.
Educația incluzivă este incompatibilă cu segregarea, adică cu izolarea elevilor pe diferite criterii în școli speciale.
Educația incluzivă înseamnă asigurarea condițiilor optime de învățare, adaptate nevoilor fiecărui elev într-un mediu incluziv, în condiții de echitate, respectiv în școlile de masă cu suport adecvat acolo unde situația o impune.
România are obligația de a implementa educația incluzivă și de a realiza o trecere etapizată de la sistemul segregat de educație la cel incluziv prin prisma legislației internaționale la care este parte. Din perspectiva dizabilității, prin ratificarea Convenției ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități (Legea 221/2010), art. 24, România și-a asumat implementarea educației incluzive.
Platforma educatieincluziva.info cuprinde și o secțiune dedicată școlilor speciale din România. Aici părinții și cei interesați pot descoperi informații relevante despre școlile speciale rezultate din prima cercetare națională derulată de CEDCD despre sistemul de educație specială din România în studiul Izolați printre Noi — Dimensiuni ale participării copiilor cu cerințe educaționale speciale la sistemul național de educație , o platformă de evaluare a școlilor speciale destinată părinților de copii cu dizabilități, testimoniale ale părinților și o rubrică destinată rapoartelor independente despre școlile speciale realizate pe baza informațiilor colectate de la părinți.
Secțiunea destinată școlilor speciale este un demers de transparentizare a școlilor speciale și de oferire și colectare de informații pe această temă cu scopul de a oferi părinților posibilitatea unei alegeri informate atunci când decid tipul de școală pe care îl aleg pentru copilul lor.
'Există încă foarte puternic înrădăcinat în mintea oamenilor din România, inclusiv a celor de bună credință, ideea că o — instituție specializată—, respectiv o școală specială—este cea mai bună soluție pentru copiii cu dizabilități. Asta pentru că marea majoritate a oamenilor își imaginează că în școlile speciale copiii beneficiază de specialiști și metode adaptate și tehnologii speciale. Realitatea însă, este cu totul alta. În marea majoritate a cazurilor școlile speciale sunt doar locuri de depozitat copiii, fără specialiști, fără metode inovatoare, fără terapii adecvate. La acestea de multe ori se adaugă cazuri grave de abuzuri, sedări, agresiuni fizice, psihice și emoționale — a se vedea școala Tileagd din Bihor.
Dincolo însă de absența calității și a resurselor, separarea copiilor este din principiu greșită și discriminatorie. Niciodată un copil care a stat 10 ani într-o școală specială în care cel mult a colorat sau bricolat ceva, nu va putea trai independent în societate. Acest lucru este dovedit în țările din Europa occidentală și Statele Unite, unde datorită educației incluzive, adulții cu dizabilități, în marea lor majoritate sunt persoane independente și contributori sociali', declară Mădălina TURZA, președinte CEDCD.
În egală măsură, Platforma educatieincluziva.info reprezintă o portavoce a Alianței pentru Educație Incluzivă, care va reuni organizațiile nonguvernamentale și persoanele fizice care susțin și promovează educația incluzivă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu