Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 28 februarie 2016

Informare privind situaţia parcărilor din municipiul Reşiţa, clauzele contractuale de administrare a acestora, încasările înregistrate la nivelul primăriei municipiului Reșița în urma atribuirii acestui contract

Având în vedere solicitarea dumneavoastră  în vederea prezentării în cadrul Comisiei de Dialog Social, la data de 24.02.2016,  o „Informare  privind  situaţia parcărilor din municipiul Resita, clauzele contractuale de administrare a acestora, încasările înregistrate la nivelul primăriei municipiului Resita în urma atribuirii acestui contract”, vă aducem la cunoştinţă următoarele :

-          în acest moment pe teritoriul municipiului Resita sunt amenajate un număr total de 11.329 locuri de parcare (din care: 10.681 parcari de resedinta  si 648 parcări publice cu plată fără pază ). Acestea sunt dispuse in 219 parcări amenajate (din care : 181 pe domeniul public, 37 pe domeniul privat si  1 parcare verde ) .  ;
-          prin HCL nr.461/15.12.2009 au fost aprobate : Studiul de oportunitate pentru concesionarea, prin licitaţie publică, a activităţii de administrare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Resita ,  Regulamentul de functionare a activitatii de administrare a parcarilor publice cu plata din Municipiul Resita si Caietul de sarcini  al carui obiect il reprezinta concesionarea, prin licitaţie publică, a activităţii de administrare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Resita ;
-          la data de 17.10.2011, a fost semnat Contractul de concesiune nr.14261 între CONSILIUL LOCAL RESITA – Serviciul Public „Direcţia pentru  Administrarea Domeniului Public si Privat al municipiului Resita” si SC ECO BAU PARC SRL , având ca obiect exploatarea şi administrarea parcărilor cu plata din Municipiul Resita. Redevenţa stabilită prin acest contract este de 11% din veniturile obţinute din exploatarea obiectului contractului, la un tarif de 1,5 lei/oră de staţionare, dar nu mai puţin de 99.000 lei/anual pentru exploatarea a mimim 2.200 locuri de parcare . Prin HCL nr.168/25.09.2012 au fost aprobate parcările publice cu plată de pe raza municipiului Resita care funcţionează în regim de „parcări publice cu plată fără pază” si se referă la un total de 648 locuri de parcare.  Predarea catre SC ECO BAU PARC SRL  s-a facut conform Procesului – verbal de predare-primire nr.2074/30.01.2015 pentru un numar de 648 parcări publice cu plată fără pază.  Clauzele   stabilite , in conditiile caietului de sarcini cuprind urmatoarele   : 
·         „art.7.(1)Concesionarul este obigat să asigure exploatarea eficace în regim de continuitate si de permanenţă a bunurilor, activităţilor care fac obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite de către concedent. Activitatea se va desfăşura în conformitate cu Regulamentul de functionare a activităţii de administrare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Resita( Anexa nr.2 din HCL nr.461/2009)
·         (2) Concesionarul este obligat să exploateze în mod direct bunurile, activităţile care fac obiectul concesiunii
·         (3) Concesionarul este obligat :
1.      să plăteasca redevenţa;
2.      să asigure creşterea eficienţei;
3.      să facă propuneri referitoare la noi locuri de parcare ce pot fi concesionate;
4.      să organizeze si să conducă gestiunea contabilă a concesiunii printr-un cont distinct faţă de contul curent;
5.      să prezinte anual plenului Consiliului Local Resita, un raport de activitate având ca obiect exploatarea concesiunii ;
6.      să prezinte, anual, spre avizare plenului Consiliului Local Resita, propunerile de tarife. Tarifele vor fi fundamentate economic, introducându-se, dacă este cazul, şi tarife speciale- pentru anumite zone, menite să descurajeze un anumit comportament ;
7.      să prezinte Consiliului Local Resita, în termen de 6 (şase) luni de la semnarea contractului, dacă consideră oportun, o strategie pe termen lung privind problematica staţionărilor. Propunerea de strategie va ţine cont de planurile de dezvoltare urbană şi cu respectarea legislaţiei privind proprietatea ;
8.      să reevalueze şi să supună aprobarii Consiliului Local Resita, în corelare cu strategia, dacă consideră oportun, propuneri de modificare ale Regulamentului de functionare a activităţii de administrare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Resita, ori de cate ori consideră necesar;
9.      să prevadă în cadrul propunerilor de modificare ale Regulamentului de functionare a activităţii de administrare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Resita , cel putin următoarele : posibilitatea existentei în municipiu a mai multor sisteme de parcare ; procedurile specifice fiecărui tip de sistem şi să definească modalităţile prin care se adoptă utilizarea unui sistem de parcare; procedurile de urmărire a abaterilor, condiţiile de contestare şi de recuperare a sumelor penalizatoare; corelarea continutului regulamentului cu alte hotărâri sau legi care vizează distrugerea de bunuri publice: trotuare, zone verzi etc.; modalităţile de blocare a roţilor si de ridicare a autovehiculelor în culpă, precum şi recuperarea prejudiciilor;
·         (5) Concesionarul este obligat să respecte condiţiile impuse de natura bunurilor, activităţilor sau serviciilor publice (protejarea secretului de stat, materialele cu regim special, conditii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protectia muncii, conditii privind folosirea şi conservarea patrimoniului etc);
·         (6) La încetarea contractului de concesiune prin ajungerea la termen concesionarul este obligat sa restitue concedentului, în deplina proprietate, bunurile de retur, în mod gratuit şi libere de sarcini;
·         (7) La încetarea contractului de concesiune concesionarul este obligat să încheie cu concedentul un contract de vânzare-cumpărare având ca obiect bunurile de preluare a căror valoare este stabilită de către concesionar pe baza de documente justificative, în privinta cărora concedentul si-a manifestat intentia de a le dobândi;
·         (8) In termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de concesiune concesionarul este obligat să depună cu titlu de garantie o sumă de 4950 lei, reprezentand o cota parte din suma datorata concedentului cu titlu de redevenţă pentru primul an de activitate;
·         (9) La încetarea contractului de concesiune din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră si cazul fortuit, concesionarul este obligat să asigure continuitatea prestarii activităţii sau serviciului public, în conditiile stipulate în contract, până la preluarea acesteia de către concedent;
·         (10) In cazul în care concesionarul sesizează existenta sau posibilitatea existentei unei cauze de natura să conducă la imposibilitatea realizarii activităţii, va notifica de îndata acest fapt concedentului, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii;
·         (11) Concesionarul este obligat să continue exploatarea bunului, desfaşurarea activităţii în noile condiţii stabilite de concedent, în mod unilateral, potrivit art.7 punctul 4 din prezentul contract de concesiune, dacă aceste modificări nu cauzează concesionarului  unui prejudiciu, caz în care concesionarul are dreptul să solicite rezilierea contractului unilateral;
·         (12) Concesionarul va prelua salariatii Serviciului Public „Direcţia pentru  Administrarea Domeniului Public si Privat al municipiului Resita”, care ocupă functia de încasatori în parcările publice si va încheia cu aceştia Contract Individual de Muncă pe durată nedeterminată.”
-          încasările înregistrate la nivelul  primăriei municipiului Resita în urma atribuirii acestui contract la această dată se situează la valoarea totală de 17.192,57 lei                    ( OP nr. 1/20.10.2015 cu suma de 2117 lei,  OP nr.2/20.11.2015 cu suma de 4477,11 lei, OP nr.6/15.12.2015 cu suma de 5397,55 lei si OP nr.2/18.01.2016 cu suma de 5200,91 lei);

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu