Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 25 februarie 2016

AJUTĂ-NE SĂ REDUCEM NUMĂRUL DE HÂRTII CERUTE LA INTERACȚIUNEA CU ADMINISTRAȚIA!


„Mai simplu” pentru cetățeni și companii
Cancelaria Primului Ministru și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic lansează platforma online a „Comisiei de tăiat hârtii”, o inițiativă de debirocratizare a aparatului public prin preluarea în mod constant a sugestiilor de la publicul larg. 
Inițiativa are ca principal obiectiv implicarea în mod direct a cetățenilor pentru a obține o  interacțiune mai eficientă dintre administrația publică și cetățeni respectiv companii. În acest sens, platforma lansată de Cancelaria Primului Ministru și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC): http://maisimplu.gov.ro va colecta și centraliza propunerile transmise, oferind posibilitatea urmăririi pașilor făcuți pentru cele mai solicitatea documente/proceduri.

Prim-ministrul Dacian Cioloș a explicat pe scurt inițiativa: „Prin această platformă vrem să identificăm, prin reacția cetățenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de reduce birocrația trebuie făcut în interiorul ministerelor.
Principiile pe care le vom aplica sunt:
  • O instituție să ceară o singură dată o informație de la un cetățean
  • Să punem la punct transferul electronic al datelor între instituții
  • Să înlocuim documentele legalizate cu declarații pe proprie răspundere, astfel încât să evităm costuri suplimentare
  • Să înlăturam documentele si procedurile care nu se mai justifică și acestea să fie înlocuite de proceduri digitale.”
Între procedurile care ar putea fi simplificate, care au fost deja identificate de echipa din cadrul Guvernului care lucrează la acest proiect, se numără: dosarul care trebuie depus pentru obținerea indemnizației de creștere a copilului, dosarul pentru ajutorul de șomaj, demersurile pentru înființarea unei firme, obținerea cazierului judiciar.
Violeta Alexandru, Ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic a declarat: „O hârtie mai puțin, un cetățean mai respectat. Campania noastră ascultă opiniile societății civile despre care ar fi formularele inutile cerute de către diferite autorități publice, validează aceste opinii prin consultare cu cetățenii și cere autorităților să simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocrației.” 
Este un lucru cunoscut acela că, atât în cazul firmelor cât și al simplilor cetățeni, cineva trebuie să lipsească de la locul de muncă, să stea la coadă, să facă drumuri între mai multe instituții pentru a rezolva o problemă birocratică. În paralel, au fost cheltuite milioane de euro pe sisteme informatice care nu comunica între ele din punct de vedere tehnic și care nu sunt utilizate la capacitatea lor maximă.
Dragoș Tudorache, Șeful Cancelariei Prim-ministrului a oferit detalii despre cum este structurat instrumentul electronic: „Sunt trei zone principale vizate de acest proiect: mediul de afaceri, prin simplificarea hârtiilor cerute firmelor, cetățeni, prin reducerea birocrației pe care o întâmpină atunci când se adresează administrației, și în fine, administrația însăși, prin reducerea traseelor și documentelor în interiorul unui minister sau între ministere. Avem in vedere consultarea tuturor actorilor interesați si analizarea situațiilor in care anumite documente sunt fie ne-necesare in raport cu scopul urmărit, fie pot fi obținute nemijlocit prin dialogul dintre diversele instituții ale statului, fără a se mai solicita cetățenilor deplasări inutile de la un ghișeu la altul.”  
Platforma electronică http://maisimplu.gov.ro este deschisă publicului larg începând de astăzi, 24 februarie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu