Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 12 septembrie 2014

ASOCIAȚIA TELEFONUL COPILULUI LANSEAZĂ CAMPANIA "TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE ȘI MĂMICILOR"



Bucureşti, 04 septembrie 2014: Sub sloganul: “TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE ȘI MĂMICILOR", Asociația Telefonul Copilului lansează o nouă campanie de informare și conștientizare adresată mamelor. Propunându-și să ofere tinerelor mame informații despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înțeleagă mai ușor nevoile acestuia, demersul se va desfășura începând cu luna aceasta în 175 de maternități din țară.
“Campania lansată astăzi a fost realizată cu sprijinul Geometry Global și reprezintă o continuare firească a preocupării Asociației Telefonul Copilului față de nevoile copiilor și, bineințeles ale mamelor. Nevoia de informare este una dintre ele, astfel că întrebările își pot găsi răspuns printr-un simplu apel către 116 111. Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii!”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului, Deputy Regional Reprezentative – Child Helpline International.


Fiecare mamă știe că bebelușul său are nevoie de ea permanent, dar și că soțul sau are nevoie de ea, că trebuie să se ocupe în continuare de treburile casnice, iar în același timp i se cere să se întoarcă mai repede la birou. Așa încât trebuie să facă față cumva tuturor acestor nevoi, chiar dacă uneori simte că e la capătul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine să o asculte și să-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai ușor prin perioada de acomodare. La Telefonul Copilului 116 111 răspund asistenți sociali și psihologi pregătiți să răspunda tuturor situațiilor legate de problemele cu care se confruntă copiii.

Aspectele pentru care orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistență 116 111 sunt, pe lângă informațiile tradiționale legate de protecția dreturilor copilului și a familiei, următoarele: dezvoltarea relației copil – părinte / părinți pe etape de vârstă, dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educația copiilor încă din stadiul de bebeluși, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obține informații în concordanță cu legislația în vigoare referitoare la: obținerea certificatului de naștere, concediul pre și post natal, concediul maternal, indemnizația de creștere a copilului, concediul paternal, dar și orice alte informații din spectrul protecției drepturilor copilului și familiei.

În anul 2013, la linia telefonică de asistență gratuită 116 111 au beneficiat de informare si consiliere specializată 2.176 de mame, iar situațiile pentru care ne-au contactat au făcut referire la abuz asupra copiilor (660 de situații), consiliere juridică (318 situații) și consiliere psihologică (304 situații). Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violență fizică (41.97%), abuzul emoțional (26.53%) sau forme ale abuzului sexual și trafic de minori (11.81%).

În ceea ce privește consilierea juridică, în procentaj de 58.49%, mamele au sesizat situații de încredințare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea țării cu un minor, recunoașterea paternității, dreptul copilului la pensie alimentară, menţinerea legăturilor personale, iar în procentaj de 41.51% dreptul la concediul de creștere a copilului, îndemnizația de creștere a copilului până la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocația de stat, înregistrarea tardivă a nașterii, obținerea certificatului de naștere, pensia de urmaș a copilului.

Consilierea psihologică solicitată de mame s-a axat pe dezvoltarea relației copil – părinte / parinți (85.52%), dar și pe consiliere privind depresii, tulburări de comportament, anxietăți ale copiilor (14.48%).

Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea asigurării vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, totodată le mulţumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizaţiei, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii si parinti, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Serviciul este disponibil de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00, iar apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

                                                      ……………………………………………………..

Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de peste 12 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 august 2014, un număr total de 2.026.789 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 48.935 cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro

Geometry Global
Geometry Global, agenție de publicitate full service, cu tradiție în campanii sociale și educaționale, desfășoară programul "Descoperă-mi lumea" în 8 țări din Balcani, atingând 90% dintre femeile care nasc, atât în maternitățile de stat cât și cele private. În România, programul educațional din cele 175 maternități este un program ce iși propune să  furnizeze tinerelor mame informații și materiale educaționale despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înțeleagă mai ușor nevoile acestuia, să înțeleagă mai ușor transformările prin care trec ele însele ca proaspete mămici, să-l integreze mai ușor pe micuț în familie. Materialele educaționale din cadrul programului sunt dezvoltate împreună cu medici specialiști neonatologi, pediatrii, ginecologi, psihologi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu