Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 2 iunie 2011

98. 285.925.000 (98 miliarde lei vechi!) pe perioada 2000-2010, primiţi de UCR pentru minoritatea croată


 ALEGERI LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011
Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!
Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE
Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011, acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze
AVEŢI DREPTUL - ŞI VOI CROAŢII - SĂ CONTESTAŢI DELEGAŢII ŞI ALEGERILE!

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi etc.). Publicaţi lista cu delegaţii ca să le cunoască comunitatea. Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011.  Din 16 mai 2011 , actuala conducere care organizează alegerile nu a răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011).

Dragi cititori a-i acestui ,,blog”  v-am informat despre minoritatea croată şi despre lideri acestora cum au reprezentat această minoritate şi ce au făcut pentru această minoritate. Vă asigur că aceşti lideri au încercat prin mai multe mijloace să împiedice să nu mai fac comentarii pe acest blog. Acum încearcă să mă obstrucţioneze să nu pot să candidez. Trist dar adevărat şi atunci de ce atâtea acuze şi mai puţine scuze? În loc de comentarii las pe fiecare să analizeze!..

Timp de 20 ani aţi condus .De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea? Trageţi vă rog concluzii!
Stimaţii lideri ca: Şera Gheorghe, Lugojan Petru, Miloş Marian, Haţegan Gheorghe,Vatav Mihai, etc.!  Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii, în mod public şi nu discreţionar (neamuri, prieteni etc.), că doar îi reprezentaţi pe toţi şi noi/ei , sunt tot ai noştri/ai voştri sau poate reuşiţi să-mi  răspundeţi mie sau celor care v-au ales şi pe care îi reprezentaţi în UCR sau consiliile locale  la următoarele întrebări care au fost adresate prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR,  Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian - Rafnic, Vatav Mihai-Clocotici),

Iată întrebările pe care le-am pus în luna martie  2011:

1.Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 98. 285.925.000(98 miliarde lei vechi) pe perioada 2000-2010, de către UCR pentru minoritatea croată ?
Minoritatea croată din România a primit din anul 2000-2010 peste  98 miliarde lei vechi, după cum urmează: 17.153.700.000 lei vechi (conf. H.G.100/2010); 17.153.700.000 lei vechi (conf. H.G. 396/2009); 16.100.000.000 lei vechi (conf.H.G.103/2008) ;12.180.000.000 lei vechi (conf. H.G.99/2007); 8.930.000.000 lei vechi (conf. H.G.122/2006); 6.500.000.000 lei vechi (conf.H.G.80/2005); 6.000.000.000 lei vechi (conf. H.G.141/2004); 5.000.000.000 lei vechi (conf. H.G.56/2003); 2.642.925.000 lei vechi (conf. H.G160/2002); 1.881.000.000 lei vechi (conf.H.G.546/2001); 1.335.000.000 lei vechi (conf.H.G.614/2000) etc.
2. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe perioada  2000-2010 în UCR.?
3. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe perioada  2000-2010 ?
4. Să precizeze dacă şedinţele UCR sunt publice! Cine şi cum poate participa?
5. Dacă poate să explice despre agresiunea şi îmbrânceala care a avut loc în sediul UCR în data de 1.02.2011
Notă: a.A  fost publicat dreptul la  replică (foarte mărunt ,ca să nu cunoască lumea ce am scris) referitor la  ARTICOLUL ,,Răspunsul lui Crsta Petru” publicat în HRVATSKA GRANCICA din luna ianuarie nr. 71 /2011 semnat de prof.Radan Mihai
         b. A fost publicat  dreptul la  replică ((foarte mărunt ,ca să nu cunoască lumea ce am scris) referitor la articolul publicat în HRVATSKA GRANCICA din luna februarie 2011 nr.71  publicat de dl. Ivan Dobra  ,,BRIGE GOSP. KRSTE
6. Dacă poate să precizeze care vor fi persoanele care vor participa la alegerile din data de 4 IUNIE 2011, pentru alegerea conducerii UCR şi  dacă se va respecta Statutul UCR?
D-lor consilieri ai UCR, greşesc dacă vă întreb (şi aduc la cunoştinţa opiniei publice!) despre ce ne-a oferit statul român? D-voastră nu ne-aţi spus nimic, timp de 15 ani. Consider că aveaţi obligaţia morală dar şi legală să spuneţi celor care v-au ales  că statul român a ajutat şi ajută minorităţile naţionale din România (unde se regăseşte şi minoritatea croată) şi că în fiecare an s-au primit anumite sume de bani.
Nu-i mai  plictisesc şi nu-i mai stresez cu întrebări la care domniile lor nu au putut să răspundă  (în spiritul democraţiei care există în România şi probabil că şi în UCR!)
Consilierilor UCR - pentru consecvenţa în răutate în care au persistat – „le mulţumesc”şi nu pot decât să-mi„exprim scuzele”pentru tupeul de care am dat dovadă cînd i-am întrebat ce au făcut şi cum au gestionat interesele mele(ale noastre,ale comunităţii!)atît sub aspect economic cât şi sub aspect social dar pentru anumiţi consilieri pot spune.„BRAVO”!RUŞINE SĂ VĂ FIE!
MINORITATEA CROATĂ DIN ROMÂNIA numără (conf. Recensământului din 2002) 6.786 persoane. Statistic, rezultă următoarele:
Total sume alocate în perioada 2000-2010 = 98.285.925.000 lei : 6786 (persoane din minoritatea croată) = 14.483.000 lei vechi per persoană/pe an/corespunzător peroiadei 2000-2010.
În final, precizez că am făcut aceste afirmaţii/informări şi pun aceste întrebari şi în virtuea Legii 544/2001 privind accesul liber la informaţiile de interes public, Legea 52/2003 (transparenţa decizională în administraţia publică), Legea 233/2002 (privind reglementarea activităţilor de soluţionare a petiţiilor), Legea 393/2004 (privind statutul aleşilor locali), Legea 161/2003 (privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice), Declaraţia Universală a Drepturilor  Omului art 19, Constituţia României art..31

Pina in prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedinţii UCR-ului  Bogdan Petru şi Inacov Gheorghe, etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi Cheltuielile pe anul 2000 şi 2010 cu formularele ,,A2” şi ,,A3” gratuit pe acest bolg. ...ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011 .
Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni
Va urma

5 comentarii:

  1. Dl.Cîrsta de ce cenzurezi materialele publicate?
    Vrei să verifici dacă sunt s-au nu adevărate?
    Na-i decât
    Ce va –am trimis este real. După verificări publicaţi-le

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule deputat Radan Mihai.
    Tu trebuie să fi cercetat de ANI.
    Declaraţia de Interese nr.54/305/15.06.2009,Camera Deputaţilor , Radan Mihai nu este specificat că este preşedintele croaţilor .
    Această este infracţiune penală.
    Aloooooooo …..DNA. ANI, etc

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate prin firma lui Rimer se spală banii croaţilor
    Cam prea mare rulaj face aceasta firmă şi un mare lux îşi permite acest Rimer de când este cu Radan
    Nu ştiu numele firmei dar promit ca o să o public
    Nu trebuie uitat Frana alis Sociac care transportă multe duce şi aduce din Austria
    Poate aude cineva?

    RăspundețiȘtergere
  4. d. radan ne spui şi noua de accidentele facute cu masina mai ales pe cel din oltenia.mai traieste persoana accidentata

    RăspundețiȘtergere
  5. Crsto , tu nu vrei să înţelegi un lucru că mâncare şi băutura e pregătită. Delegaţii şi-au încasat drepturile. Ghera îşi însoară copii. Oamenii au nevoie de bani lui Rimer îi creşte burta că firma lui face mâncare şi ce mai vrei. Omule nu fi prost taci ca doare e bine
    Trăiască prostimea

    RăspundețiȘtergere