Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 26 iunie 2011

RAPORT ( IV )

& Delegaţii au acceptat încălcare legii!!!

& Delegaţii au refuzat un drept constituţional prevăzut în Constituţia României. Au acceptat încălcarea  Declaraţiei Universale a Omului şi un drept prevăzut în statutul  Uniunii Croaţilor din România şi anume:…. dreptul de a ,,CANDIDA”

& Aceste alegeri nu se pot valida!

& Până în data de 26 iunie 2011, PROCESUL –VERBAL AL ALEGERILOR din 4 iunie 2011, nu mi-a fost comunicat.


& Validarea alegerilor o va face instanţa de judecată!

& Delegaţii vor fii chemaţi în instanţă

& Delegaţii au decis în numele croaţilor din România şi au aprobat descărcarea de gestiune a Raportului privind indicatorii financiari pentru perioada 2007-2010, care este în valoare de 6.861.614 lei echivalent a  68.616.140.000 (68 miliarde lei vechi!).
Raport ( IV )
 Privind indicatorii financiari pentru perioada 2007—2010.

In perioada 2007—2010 UNIUNEA CROATILOR  DIN ROMÂNIA a înregistrat venituri totale de 6.861.614 lei care se compun din:
- sume alocate de la bugetul de stat 6.768.740 lei
- venituri proprii din  activităţi diverse 46.580 lei
- venituri proprii din dobânzi bancare 9.189 lei
- venituri din  donaţii 2.753 lei
- venituri din proiecte 34.352 lei

Raport ( IV )

Prevede că;

Uniunea Croatilor dm Romania editeaza si tipareste lunar publicatia “HRVATSKÁ GRANCICA” precum si ocazional carti, caiete didactice, brosuri, pliante si alte publicatii. In perioada 2007—2010 s-a cheltuit suma de 376.443 lei adică (3 miliarde lei vechi!) pentru activitatea de presa, carte si publicatii, activitate care necesită cheltuieti pentru consumabile( hartie, toner,etc.), cheltuieli de editare, tiparire, distribuire.
 
VA URMA

Întrebării publice pe care liderii UCR-ului au obligaţia să răspundă legal.
1. De ce în publicaţia ,, HRVATSKA GRANCICA” sunt publicate  atacuri la persoane la diverşi lideri şi instituţii publice din judeţul Caraş-Severin?
2. Câţi angajaţi/colaboratori sunt la Hrvatska Grancica?
3. Care este tirajul publicaţiei pe lună?
4. Care sunt cărţi/lucrări publicate? Dacă da.Cine ?Unde şi când sau publicat?
5. De ce s-au prezentat cheltuielile la grămadă şi nu s-au prezentat pe capitole distincte?
5. De ce nu se prezintă ,,Formularul A2” pentru a vedea clar cum au fost gestionaţi banii publici ?
6. Ce ascund liderii croaţilor din România de nu  prezintă public în mod  clar  cum au administrat aspectele economice ale minorităţii?
În forma cum este prezentat nu poţi să şti despre ce este vorba!
Să prezinte public ,,Formularul A3”şi ,,A2”.
Grafică şi conţinutul este JALNICĂ, faţă de alte publicaţii ale altor minorităţi naţionale.
S-itul Hrvatska Grancica nu este actualizat cu articolele care sunt publicate în publicaţia amintită se publică pe s-itul doar ce le convine


VA URMA

În momentul în care s-a solicitat explicaţii mai clare cu privire la acest ,,Raport”… conducerea care  a organizat a aceste alegeri ( 4 iunie 2011),  împreună cu delegaţii desemnaţi de Uniune (contestaţi de propria comunitate)  s-au revoltat! Cine sunt eu să tot întreb?Cu ce drept tot întreb?
 Delegaţii au decis pentru comunitatea croată în următorii ani­­?
 Decideţi dumneavoastră!
 Delegaţii au fost contestaţii de cetăţenii pe care  i-au reprezentat
Iată lista:
Aceşti delegaţii au fost mulţumiţi prin faptul că au participat şi…au... despre problemele reale ale comunităţii?

Votul lor indiferent de vârstă sau pregătire, era un vot şi  reprezenta o speranţă pentru   mulţi din comunitate. Aceşti delegaţi au votat ce ?

Ruşine să le  fie!

Bravo acelora care au fost invitaţi şi nu au fost prezenţi.

Ruşine acelora care au asistat la cele întâmplate şi nu au luat atitudine.

Au participat neamurile şi interesele şi au fost alese neamurile şi interesele. Comunitatea croată ce zice?
                                                           VA URMA






3 comentarii:

  1. Deputatul Radan Mihai, este aşteptat sa treacă pe la B-dul Lascăr Catargiu nr. 15, cod poştal: 010661, sector 1, Bucureşti – România
    Ghiceste cineva ce este la adresa indicata?

    RăspundețiȘtergere
  2. Scribule, spune daca este vorba de: DNA, DGA, Parchetul General, sau ce e la adresa indicata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Se pare ca acest blog isi face "traficul"(daca acesta exista,sau e doar un dialog intre cel mult 3 persoane) pe un singur subiect MIHAI RADAN. Domnul Crsta,daca asa mult iti pasa de comunitatea croata FA CEVA !!!!!! si nu umbla cu "scrisorele" si alte minuni pe la casele oamenilor ca sa le expici cat este de rau Radan sau cat de mult cheltuie UCR-ul,aceste informatii sunt publicate in MF,eu te sfatuiesc,dect sa scrii tot felul de baliverne ,tu si cei 5 blogeri care te mai sustin,pe acest blog pierdut,(mi-a trebuit o saptamana ca sa il gasesc),mai bine ai infiinta si tu o organizatie,ai face si tu nenumarate drumuri la Bucuresti cu masina proprie si pe benzina ta,ai lupta cu tot felul de lideri politici ,care au avut interese sa desfiinteze total aceasta organizatie, si multeeee alte lucruri pe care nu le mai enumar,pentru ca multi le cunosc, atuci sa te vad eu pe tine D-nul Crsta ce ai sa mai zici...OARE ESTI CAPABIL....SAU ITI DICTEAZA CINEVA DE SUS (stii la ce ma refer) CE ANUME SA SCRII IN ACEST BLOG. In speranta ca, comentariul meu va fi publicat si citit ,eu ii salut respectos pe toti cei care isi vad de traba lor si nu isi construiesc existenta in a arunca cu noroi in altii. Din punctul meu de vedere esti de COMPATIMIT.

    RăspundețiȘtergere