Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează
cu ocazia Black Friday diverse oferte promoționale, însă este important ca
utilizatorii să se informeze temeinic înainte de a se decide asupra unei oferte
de acest tip. Autoritatea Naţională pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) le spune utilizatorilor la ce să fie atenți, astfel încât să aleagă
oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare și
consum.
Atunci când decid să achiziționeze la
oferte de Black Friday abonamente pentru servicii de telefonie, internet sau
televiziune care pot include, de exemplu, echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o
reducere substanțială, ar fi bine ca utilizatorii să verifice următoarele
lucruri:
ü
costul lunar al abonamentului care
facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite
ü
intervalul exact în care ar urma să
beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului
ü
dacă serviciul este disponibil în zona
lor de reședință
ü
tarifele: valoarea abonamentului lunar,
dacă aceasta este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de
servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale
(dacă este cazul)
ü
perioada minimă contractuală, adică acel
interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti
taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni
pentru contractele telecom
Mai multe detalii despre serviciile de telefonie,
internet și televiziune se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.
Secțiunea InfoCentru din pagina de internet
ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de
comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale,
pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se
referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare,
calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În
plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin
telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care
protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicații,
administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în
infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM
vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de
internet, accesați www.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu