Guvernul propune, printr-un proiect de lege aprobat în ședința de astăzi, modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.
Potrivit
propunerii Executivului, se exceptează înscrierea în cazierul fiscal al
practicienilor în insolvență a informațiilor privind inactivitatea fiscală
declarată de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolvenţei în
formă simplificată, intrării în faliment sau pronunţării ori adoptării unei
hotărâri de dizolvare a contribuabilului, avînd în vedere că aceasta nu ține de
culpa practicianului.
În plus, se
propune ca informațiile înscrise în cazierul fiscal al practicianului în
insolvență până la data intrării în vigoare a proiectului de lege (care privesc
inactivitatea fiscală a contribuabilului aflat în procedura de insolvenţă în
formă simplificată, a contribuabilului care a intrat în faliment sau a
contribuabilului pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de
dizolvare, dar care vizează activitatea desfășurată de către contribuabil
anterior desemnării în procedură a practicianului în insolvență), să fie scoase
la cererea acestuia.
Altă modificare
se referă la majorarea de la 5 la 15 zile a termenului la care organele
competente trebuie să comunice organului fiscal actele prin care au fost
constatate și sancţionate faptele care fac obiectul înscrierii în cazierul
fiscal, rămase definitive prin neexercitarea căii de atac prevăzută de
lege.
Practica a
demonstrat că termenul de 5 zile este în unele situații insuficient datorită
înregistrării cu întârziere pe Portalul instanțelor de judecată a mențiunilor
privind introducerea acțiunii de atac. Astfel, se poate ajunge în situația în
care, deși actul de sancționare este contestat în termenul legal, această
mențiune nu se află pe portal și, totuși, să se realizeze înscrierea în
cazierul fiscal, încălcându-se astfel regula generală potrivit căreia
înscrierile în cazierul fiscal se realizează numai în baza actelor rămase
definitive.
Se propune, de
asemenea, ca în situația înscrierii inactivitații fiscale ulterior radierii
persoanei juridice sau a entității fără personalitate juridică în cazierul
fiscal al reprezentanţilor legali sau al reprezentanţilor desemnaţi, aceasta să
fie scoasă din evidență la data împlinirii unui termen de un an de la data
înscrierii.
Proiectul de
lege prevede și eliminarea obligației persoanelor care solicită eliberarea
certificatului de cazier fiscal în format electronic, de a transmite, odată cu
cererea, documentele care atestă identitatea şi calitatea acestora.
Măsura face
parte din planul de simplificare a procedurilor administrative pentru
contribuabili și va conduce la un sistem eficient și rapid de emitere și
obținere a certificatului prin serviciul „Spațiul Privat Virtual”.
Proiectul de
lege va fi transmis spre dezbatere și adoptare Parlamentului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu