Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 14 decembrie 2016

Te portezi? Verifică înainte dacă ți-a expirat perioada minimă a contractului curent!

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) îi sfătuiește pe utilizatorii de telefonie fixă și mobilă care vor să beneficieze de ofertele speciale de sărbători și să își porteze numărul în altă rețea să verifice mai întâi cu operatorul actual dacă sunt în afara perioadei minime contractuale. Deși serviciul de portabilitate nu presupune, de regulă, plata unei taxe, rezilierea contractului curent de telefonie înainte de expirarea perioadei minime prevăzute de acesta implică de cele mai multe ori plata unor penalități de reziliere anticipată.
Condițiile contractuale de portare

Prin depunerea unei cereri de portare, utilizatorii solicită implicit și încetarea contractului de telefonie (fixă sau mobilă) pe care îl au cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece. De aceea, abonații care doresc să se porteze nu trebuie să depună separat sau anterior și o cerere de reziliere a contractului de telefonie. Existența unei solicitări de reziliere anterior depunerii cererii de portare poate conduce la imposibilitatea realizării portării și, în final, la pierderea numărului de telefon.
Astfel, înainte de a depune cererea de portare, este bine ca utilizatorii să verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului (de regulă, 12 sau 24 de luni), precum și sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului înainte de expirarea acestei perioade. Aceste informații trebuie să se regăsească în orice contract încheiat de utilizatori cu furnizorii de servicii de telefonie.
Atenţie! Portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligaţiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, dacă se solicită portarea înainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalități de reziliere anticipată, iar dacă sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate.
Bine de știut
portarea se realizează, de regulă, în termen de 3 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii de portare aprobate atât de furnizorul acceptor, cât și de furnizorul donor;
în timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane;
în cazul telefoniei mobile, portarea se poate realiza nu numai de pe abonament pe abonament, respectiv de pe cartelă preplătită pe o altă cartelă preplătită, dar și de pe abonament pe cartelă preplătită și invers;
la portarea unui număr de pe cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat se va pierde (nu va fi transferat în noua rețea);
portarea se poate anula printr-o cerere depusă la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea (sau în orice alt centru dacă acest lucru nu este posibil), cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portării;
perioada contractuală minimă (durata contractuală inițială) este acea perioadă în cuprinsul căreia utilizatorii nu pot rezilia contractul cu furnizorul de servicii de telefonie fără plata unor penalităţi, cu excepţia situaţiei în care furnizorul face vreo modificare a contractului. Vezi detalii aici.

Unde te informezi
ANCOM pune la dispoziţie site-ul www.portabilitate.ro, unde poți afla detalii cu privire la paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Accesând site-ul poți afla și dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua în care funcționează.
Ce, cum şi unde reclami
În cazul în care întâmpini dificultăţi pe parcursul procesului de portare, poți face o sesizare la ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin  promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu