Reţelele de telefonie au o
capacitate limitată de gestionare a apelurilor. În situaţii de urgenţă, o
creştere subită a numărului de apeluri poate duce la suprasolicitarea reţelelor
şi, în cazuri extreme, chiar la blocarea acestora.
§ dă numai acele telefoane care sunt neapărat necesare;
§ scurtează, pe cât posibil, conversaţiile;
§ trimite mesaje scurte (SMS);
§ foloseşte internetul de pe telefonul mobil, Wi-fi sau date mobile pentru
poştă electronică (mesaje instant pe platforme online precum WhatsApp,
Facebook, Twitter etc. sau mesaje e-mail);
§ dacă familia sau prietenii sunt în afara zonei afectate, roagă pe unul
dintre ei să le transmită celorlalţi informaţii despre situaţia ta; în felul
acesta vei da un singur telefon în loc de mai multe.
În situaţii excepţionale (ex.
cutremure, incendii, inundaţii) trebuie acordată prioritate apelurilor cu
adevărat urgente, precum apelarea serviciului de urgență 112.
Apelurile efectuate doar pentru a
discuta despre ce s-a întâmplat sau despre orice altceva decât o urgenţă contribuie
la supraîncărcarea reţelelor de telefonie.
112 este numărul
european unic pentru apeluri de urgenţă în caz de incendii, accidente,
urgenţe medicale, dezastre şi alte evenimente care necesită intervenţia
rapidă a serviciilor specializate (Poliţie, Jandarmerie, Ambulanţă, Pompieri,
SMURD).
|
Secţiunea InfoCentru
din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile
despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi
televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi
folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea
contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea
terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici
ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces
la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de
comunicaţii din România, prin promovarea
concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate,
încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru
mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza
calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Persoană de contact: Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417
Data: 28.12.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu