Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 24 august 2022

ANCOM propune noi prevederi privind accesul la serviciile de urgenta 112

 
ANCOM supune consultarii publice un proiect de revizuire a deciziei privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU), menit sa transpuna in legislatia secundara noile prevederi de la nivel european. Modificarile propuse vizeaza, in principal, actualizarea rapida a bazelor de date transmise de furnizori pentru a permite localizarea apelantului, stabilirea unui identificator unic al apelantului pentru apelurile initiate din retelele mobile, masuri dedicate asigurarii accesului la serviciul de urgenta 112 pentru utilizatorii finali cu dizabilitati, dar si introducerea unor prevederi privind localizarea apelantului in situatia utilizarii unor servicii independente de locatie.

Modificari propuse

Pentru ca utilizatorii finali care apeleaza 112 sa beneficieze de ajutor in timp util de la agentiile specializate de interventie (Politie, Ambulanta, Pompieri etc.), este necesara o localizare cat mai exacta a acestora, fapt ce necesita actualizarea permanenta a bazelor de date care contin informatia de localizare primara. Astfel, se propune ca bazele de date care contin informatia de localizare primara sa fie actualizate permanent de catre fiecare furnizor de retele publice mobile de comunicatii electronice, printr-un canal de date securizat, de indata ce apar modificari ale informatiilor continute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare. 

Totodata, in cazul furnizorilor care ofera servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificarile impun transmiterea catre serviciul de urgenta 112 a apelurilor initiate pe o conexiune de date dintr-o alta retea de comunicatii electronice, in cazul in care apelantul se afla intr-o zona fara semnal, in oricare din retelele publice de comunicatii electronice mobile. 

Accesul la serviciile de urgenta din „roaming national" si de la numerele independente de locatie

Totodata, proiectul propus de ANCOM abordeaza si cazurile in care serviciul de urgenta 112 este apelat prin „roaming national", prevazand in acest caz transmiterea identificatorului unic al apelantului, utilizat atat pentru identificarea persoanei in cauza, cat si in procesul de localizare a acesteia. In acest sens se va utiliza identificatorul unic IMSI - International Mobile Subscriber Identity.

In situatia utilizarii unor servicii independente de locatie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispozitia abonatilor o modalitate electronica rapida si gratuita, de actualizare a informatiei de localizare, informandu-si, de asemenea, abonatii, lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS), cu privire la beneficiile completarii si actualizarii informatiilor de localizare in cazul apelarii 112, luand totodata toate masurile pentru obtinerea unei confirmari din partea acestora cu privire la receptionarea acestor informari. Tot pentru asigurarea disponibilitatii informatiilor de localizare, s-a introdus o prevedere prin care activarea serviciului independent de locatie se va realiza doar dupa ce abonatul pune la dispozitia furnizorului informatiile de localizare.

Accesul utilizatorilor cu dizabilitati la serviciile de urgenta

Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati la serviciul de urgenta 112, furnizorii de servicii de comunicatii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligatia de a asigura originarea si transmiterea catre centrul unic pentru apeluri de urgenta a comunicatiilor de urgenta realizate prin intermediul serviciului de conversatie totala de catre utilizatorii finali cu dizabilitati de auz si/sau de vorbire sau cu afectiuni auditive si/sau tulburari de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv in cazurile in care acesti utilizatori se afla in roaming pe teritoriul Romaniei.

Procesul de consultare publica

Proiectul de decizie pentru modificarea si completarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr. 1023/2008 privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 02.09.2022, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu