Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 20 ianuarie 2022

Regulile pe care trebuie să le respecte şcolile pentru accesarea şi utilizarea banilor din PNRR ca să combată abandonul şcolar. World Vision România oferă consiliere şcolilor, împreună cu Ministerul Educaţiei

Bucureşti, 19 ianuarie 2022. World Vision România în parteneriat cu Ministerul Educaţiei a organizat miercuri (19 ianuarie) webinarul "PNRR, pe înţelesul tuturor. Partea I: abandonul şcolar".

În cadrul evenimentului s-a discutat despre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească şcolile pentru a beneficia de granturile de maximum 200.000 de euro din PNRR (pentru fiecare unitate de învăţământ eligibilă), precum şi despre regulile de implementare a granturilor. Banii vor fi alocaţi pentru o perioadă de trei ani în vederea combaterii abandonului şcolar prin "Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar".

La webinar au participat peste 600 de profesori şi alţi actori din educaţie cărora le-au răspuns la întrebări: Maria Manea (secretar de stat al Ministerului Educaţiei), Simona Tănase (director monitorizare şi evaluare, DG România Educată), Radu Szekely (consilier al ministrului Educaţiei) şi Mihaela Nabăr (director executiv World Vision România).

Principalele concluzii rezultate în urma evenimentului:

1) Anul acesta, până în luna martie, vor primi finanţare primele 750 de şcoli cu riscul cel mai ridicat de abandon şcolar. Granturile vor fi alocate în funcţie de numărul de elevi aflaţi în risc de abandon şcolar şi de gradul de vulnerabilitate al comunităţii din care face parte unitatea de învăţământ. Ulterior, şcolile vor trebui să depună un plan concret de activităţi pe care le vor desfăşura în interesul copiilor.

2) Serviciile finanţate prin aceste granturi trebuie să fie educaţionale sau, altfel spus, legate de activitatea şcolii. Astfel, pot fi contractaţi specialişti pentru consilierea vocaţională/psihologică a elevilor, profesori de sprijin sau logopezi pentru copiii cu CES (cerinţe educaţionale speciale). Totodată, pot fi finanţate activităţi de învăţare remedială şi alte programe de tip afterschool, unde pot fi contractaţi atât profesori din şcoala unde învaţă elevii, cât şi din alte şcoli.

3) Şcolile pot încheia parteneriate cu autorităţile locale (primării, inspectorate şcolare etc.) şi cu organizaţii non-guvernamentale pentru a finanţa activităţi şi servicii integrate în vederea reducerii abandonului şcolar.

4) Reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi ai World Vision România au subliniat că şcolile trebuie să pună accent, în folosirea granturilor, pe rezultatele asupra elevilor şi copiilor de la nivelul comunităţii. Pentru ca şcolile să nu se blocheze în procesul de accesare al fondurilor, Ministerul Educaţiei ia în calcul realizarea unui helpdesk care să ofere asistenţă tehnică pentru toate şcolile care vor accesa astfel de granturi, cât şi alte linii de finanţare în viitor.

4) Ca orice tip de finanţare, trebuie respectat principiul eligibilităţii şi al evitării dublei finanţări. Adică, nu se pot folosi banii pentru finanţarea aceluiaşi tip de activitate sau serviciu educaţional, pentru acelaşi beneficiar sau persoană din grupul ţintă targetat. De exemplu, o şcoală care are deja 100 de elevi înscrişi într-un program de tip "Şcoală după şcoală" (educaţie remedială şi masă caldă pentru elevi) nu poate să beneficieze de grant pentru acelaşi tip de serviciu şi aceiaşi copii. În schimb, şcoala poate solicita fonduri pentru ca alţi elevi să beneficieze de programul "Şcoală după şcoală" sau poate solicita finanţare pentru alte tipuri de servicii educaţionale, în afară de afterschool, cum ar fi consilierea psihologică.

5) Prin "Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar", reprezentanţii Ministerului Educaţiei au stabilit împreună cu Comisia Europeană că vor fi create minimum două clase inteligente în fiecare şcoală. Pentru fiecare clasă va fi alocat minimum 20.000 de euro, din care vor putea fi plătite pentru şcoli: laptopuri şi alte dispozitive necesare pentru învăţarea online, abonamente la internet şi pentru platforme online de învăţare.

7) Planul Naţional pentru prevenirea abandonului şcolar este o schimbare de paradigmă la nivelul finanţărilor, iar rezultatele şi obiectivele vor trebui cuantificate în termeni de impact la nivelul fiecărui copil în parte. Atingerea acestor rezultate va ţine cont de maniera în care activităţile răspund nevoilor identificate la nivelul fiecărei comunităţi şi unităţi şcolare.

Ministerul Educaţiei a realizat o listă cu 3.235 de şcoli eligibile pentru atragerea acestor granturi. Este vorba de şcolile gimnaziale care, potrivit datelor Ministerului Educaţiei, prezintă: o rată mai scăzută de absolvire a clasei a VIII-a şi a Evaluării Naţionale de la finalul ciclului, mai mulţi elevi repetenţi şi în risc de abandon şcolar şi un număr crescut de profesori suplinitori raportat la numărul total de cadre didactice din unitatea de învăţământ.

Atât şcolile care se află pe listă, cât şi cele care nu se află (dar pot dovedi situaţia de risc de abandon şcolar) se pot înscrie în programul de granturi prin completarea unei declaraţii de intenţie până pe 21 ianuarie (vinerea aceasta):

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebMMYesTSP1-CMqKUd4DzXvZ2CAf91T13byHnaQwzyH3SpuA/viewform

World Vision România oferă consiliere pentru şcolile vulnerabile în vederea accesării şi gestionării granturilor la adresa: asistenta@worldvision.ro.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia Regulile pe care trebuie să le respecte şcolile pentru accesarea şi utilizarea banilor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă ca să combată abandonul şcolar. World Vision Romania se alătură eforturilor Ministerului Educaţiei de a consilia şcolile cele mai vulnerabile. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

www.worldvision.ro; http://www.facebook.com/WorldVisionRomania; http://blog.worldvision.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu