Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 29 ianuarie 2021

In ce conditii se incheie contractele de telefonie, internet sau televiziune initiate printr-un apel telefonic

ANCOM: Utilizatorii pot incheia un contract de telefonie, internet sau televiziune si de la distanta, de cele mai multe ori, aceste contracte fiind initiate printr-un apel telefonic primit de la furnizor. In contextul sanitar actual, acest tip de prezentare a ofertelor si de incheiere a unor noi contracte prin intermediul mijloacelor de comunicatii a devenit tot mai popular. De aceea este important ca utilizatorii sa cunoasca care sunt pasii legali care trebuie parcursi si mai ales faptul ca, dupa conversatia telefonica initiala, furnizorul trebuie sa transmita toate informatiile referitoare la oferta si pe un

suport durabil (hartie, e-mail, fax). Contractul se considera incheiat doar daca utilizatorul a semnat oferta si a transmis-o furnizorului sau a trimis consimtamantul scris pe un suport durabil catre furnizor.

In anul 2020, Autoritatea a primit o serie de sesizari de la utilizatori cu privire la contractele incheiate la distanta, din care a reiesit faptul ca existau anumite deficiente in procesul de incheiere a acestora. In acest sens, ANCOM a efectuat un numar de 29 controale, in urma carora au fost aplicate amenzi in cuantum de 480.000 lei. Autoritatea va continua sa monitorizeze modalitatile de incheiere a contractelor la distanta si sa ia masurile care se impun. 

Pasi pentru incheierea unui contract la distanta in urma unui apel telefonic:

Pasul 1: In cadrul convorbirii telefonice, furnizorul are obligatia de a oferi initial o serie de informatii minime cu privire la oferta:

  • identitatea furnizorului;
  • principalele caracteristici ale serviciilor si produselor care urmeaza sa fie contractate;
  • pretul total al serviciilor si produselor: valoarea planului tarifar; beneficiile incluse si valabilitatea acestora; extraoptiunile ce urmeaza sa fie activate si valoarea acestora, tarifele aplicate dupa consumul resurselor incluse, costurile de transport pentru primirea si eventual returnarea produsului, daca este cazul;
  • conditiile, termenele si procedura de exercitare a dreptului de retragere, precum si informatii referitoare la formularul de retragere;
  • durata contractului, conditiile de incetare si penalitatile aplicabile, daca este cazul.

 

Pasul 2: Dupa prezentarea telefonica a ofertei, furnizorul trebuie sa transmita utilizatorului toate informatiile referitoare la aceasta pe un suport durabil (hartie, e-mail, fax).

Pasul 3: Daca este de acord cu oferta primita, utilizatorul trebuie sa transmita consimtamantul pentru aceasta fie prin semnarea olografa a ofertei si returnarea acesteia catre furnizor (daca o primeste pe hartie), fie printr-o confirmare transmisa furnizorului pe un suport durabil (e-mail, fax).

Atentie!!!

Doar acceptarea telefonica de catre utilizator a ofertei prezentate initial de furnizor nu presupune incheierea unui contract la distanta. Contractul se considera incheiat la data la care a fost semnata oferta sau la care a fost transmis consimtamantul scris, pe suport durabil, catre furnizor.

Dreptul de retragere dintr-un contract la distanta

Chiar si dupa incheierea contractului la distanta, utilizatorul are dreptul sa se razgandeasca si sa se retraga dintr-un contract la distanta, fara a invoca vreun motiv, in termen de 14 zile de la data incheierii contractului respectiv.

Daca scopul principal al contractului este achizitionarea unui echipament (telefon, tableta, PC etc.), termenul de 14 zile se calculeaza de la data primirii produsului.

De regula, serviciile contractate la distanta vor fi furnizate dupa expirarea perioadei de retragere de 14 zile. Daca un utilizator vrea ca serviciul sa ii fie furnizat inainte de expirarea perioadei de retragere de 14 zile, trebuie sa faca o cerere expresa in acest sens. Furnizorul trebuie sa il informeze despre aceasta posibilitate, precum si despre faptul ca trebuie sa solicite acest lucru in mod expres.

Ce, cum si unde reclami

ANCOM poate lua masuri in cazul in care furnizorul nu a respectat drepturile utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor la distanta prin care sunt achizitionate servicii de comunicatii electronice. Sesizarile pot fi trimise aici.

InfoCentru ANCOM

Mai multe informatii cu privire la contractele incheiate la distanta sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM, aici.

 

Site-ul InfoCentru, creat de ANCOM, pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Persoana de contact:  Anca Gabriela CALIN,  Sef serviciu Comunicare, tel. 0372.845.414

Data: 29.01.2021

 

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care protejeaza interesele utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a inovatiei.

 

Daca doriti sa nu mai primiti informatii sau comunicate de presa din partea ANCOM, va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul: "dezabonare" la adresa pr@ancom.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu