Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 19 martie 2014

61% dintre consumatorii români nu-şi cunosc drepturile privind pachetele de servicii turistice

 În perioada 13.03.2014-16.03.2014, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania a participat ca expozant la Târgul de Turism al Romaniei – Ediția de primăvară
Cu ocazia acestui eveniment ECC Romania a împărţit in cele 4 zile de participare un număr de 2265 de broşuri cu diverse tematici, ceea ce reprezintă o medie de 566 de persoane pe zi care au primit informații și consiliere gratuită din partea consilierilor centrului. Totodată, ECC Romania a realizat și un chestionar cu 6 întrebări privind gradul de cunoaștere a drepturilor consumatorilor. Au fost completate 150 de chestionare în total, aproximativ 37 de chestionare în fiecare zi a târgului. În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:
- la întrebarea „Aţi călătorit în ţările membre ale UE?” 93% au răspuns afirmativ, iar restul de 7%, negativ.
- la întrebarea ,,Dacă da, aţi întâmpinat probleme pe parcursul transportului?”, 35% au întâmpinat probleme, iar în cazul a 65% din respondenți nu au existat incidente.
- la întrebarea: ,,Ce nemulţumiri aţi avut?”, 17% dintre respondenţi au avut probleme legate de transport (avion, autocar), 45% au avut probleme cu bagajele (pierdere, deteriorare), 31% au avut probleme cu produsele achiziţionate din ţara respectivă, iar restul de 7% au avut alte probleme.
- la întrebarea,,V-aţi adresat unei instituţii specializate pentru protecţia consumatorului?”, doar 12% au răspuns afirmativ, iar 88% nu s-au adresat unei astfel de instituţii.
- la întrebarea nr 5: ,,Vă cunoaşteţi drepturile de consumator european?”, doar 39% dintre respondenţi îşi cunosc drepturile, iar 61% nu şi le cunosc.
- la ultima întrebare: ,,Pe o scală de la 1-5, în ce măsură consideraţi că proiectul ,,Centrul European al Consumatorilor din România, implementat de APC (Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor), este o iniţiativă bună?”, 87% au fost cu totul de acord, 10% au fost de acord, iar restul de 3% nu au fost nici de acord, nici în dezacord.
În concluzie, cea mai mare parte din respondenţi au întâmpinat probleme când au călătorit in afara tarii, astfel 45% dintre aceștia au întâmpinat probleme legate de pierderea bagajului sau deteriorarea acestuia. Din cauza faptului ca în proporție de 88% din respondenți nu au reclamat probleme întâmpinate, aceștia nu au beneficiat de drepturile legale în asemenea cazuri.
După cum se poate observa, ei au fost receptivi şi întru totul de acord de importanța existenței Centrului European al Consumatorilor din România, considerând că astfel îşi vor putea rezolva problemele legate de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european.
ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile cu privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.
În România, „Centrul European al Consumatorilor", oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.
Pentru orice alte întrebări şi răspunsuri jurnalistice apelaţi numerele de telefon/fax 021.315.71.49, sau la adresa de e-mail: romulus.moise@eccromania.ro.
EUROPEAN CONSUMER CENTRE ROMANIA
CENTRUL EUROPEAN AL CONSUMATORILOR DIN ROMANIA
 Str. Mr.av.Ştefan Sănătescu nr. 44, etaj 1, ap. 2, Sector 1, Bucharest, RO-011478, Romania
Phone: +40-(21)-315.71.49 Fax: +40-(21)-311.02.42
Web: www.eccromania.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu