Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Regiunea Vest va fi gazda forumului comun România-Republica Moldova


Schimb de experiență între Regiunea Vest din România și  Regiunile de dezvoltare Sud, Centru și Nord din Republica Moldova 
În perioada 25 - 26 noiembrie 2013, Regiunea Vest va fi gazda forumului comun România-Republica Moldova cu tema „Cooperare în dezvoltare regională”. Forumul va avea loc în Timișoara - la City Business Center - și va  începe
luni, 25 noiembrie, de la ora 11:30.

Delegația Republicii Moldova invitată să participe la forum va fi condusă de domnul Liviu OBOROC – Viceministrul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor din Republica Moldova. Din delegație vor face parte reprezentanți ai Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor, reprezentanți a trei regiuni de dezvoltare (Sud, Centru și Nord) precum doamna Efrosinia GREȚU – președintele Consiliului Regional pentru Dezvoltare al Regiunii Sud, domnul Vasile BÂTCĂ – vicepreședintele Consiliului Regional pentru Dezvoltare al Regiunii Centru și domnul Ion PAREA - vicepreședintele Consiliului Regional pentru Dezvoltare al Regiunii Nord, dar și reprezentanți ai Agențiilor de Dezvoltare Regională din aceste regiuni. De asemenea, reprezentanți ai Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) (agențiimplementează proiecte de dezvoltare în numele Ministerului Federal de Cooperare Economică şi Dezvoltare al Germaniei şi a altor Ministere Federale, precum şi pentru alte instituţii şi organizaţii international) se vor alătura delegației din Republica Moldova.

România și Regiunea Vest vor fi reprezentate în cadrul forumului prin domnul Sorin FRUNZĂVERDE  care va prezida întâlnirea în calitatea sa de președinte al Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest, prin membrii Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest, prin exponenți ai administrației publice locale și ai mediului de afaceri din regiune, prin reprezentanți ai Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timișoara, precum și prin reprezentanți ai universităților din regiune.

Regiunea Vest va prezenta delegației Republicii Moldova aspecte referitoare la dezvoltarea regională și experiența Regiunii Vest în această privință - experiență materializată în proiecte implementate cu finanțare nerambursabilă europeană.

***

Forumul România-Republica Moldova „Cooperare în dezvoltare regională” este o acțiune care vine ca urmare a semnării memorandumului de înțelegere cu tema dezvoltării regionale încheiat între Regiunea Vest (România) și Regiunea Nord (Republica Moldova) și ca urmare a vizitelor ulterioare pe care reprezentanții Regiunii Nord din Republica Moldova le-au efectuat în Regiunea Vest (România) în perioada 2011 - 2012. Aceste demersuri vizează schimbul de experiență referitor la dezvoltarea regională în cele două țări - România și Republica Moldova, participarea celor două părți în calitate de parteneri la proiecte finanțate de Comisia Europeană, schimbul de bune practici și dezvoltarea de competențe tehnice pentru elaborarea proiectelor regionale și pentru identificarea resurselor financiare necesare implementării proiectelor cu finanțare europeană.

***


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu