Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 24 aprilie 2013

VREMEA ÎN INTERVALUL 22 APRILIE – 05 MAI 2013, ÎN MOLDOVA, DOBROGEA, MUNTENIA , OLTENIA SI LA MUNTE

 MOLDOVA
Temperaturil maxime vor creşte de la 15 grade pe 22 aprilie până la 25 de grade pe 27  aprilie. Apoi, aceste valori vor scădea treptat de la o zi la alta spre o medie regională în jurul a 20 de grade pe 4 şi 5 mai. Între 22 şi 26 aprilie, temperaturile minime nu vor depăşi media regională de
9 grade, fiind doar de 4...6 grade în primele două nopţi. Ele vor atinge 12 grade pe 29 aprilie şi apoi vor scădea treptat, până la o valoare de circa 10 grade pe 4 şi 5 mai.
În prima săptămână vor predomina zilele lipsite de ploi, apoi probabilitatea de apariţie aacestora va creşte, iar în intervalul 30 aprilie - 5 mai se pot semnala descărcări electrice
şi izolat averse moderate cantitativ.
 DOBROGEA
Maximele temperaturii aerului vor creşte semnificativ, între 22 şi 24 aprilie, de la valori
 apariţie a medii de 14 la 21...22 de grade. În intervalul 25 - 29 aprilie, temperaturile diurne vor
oscila între 19 şi 23 de grade, iar între 30 aprilie şi 5 mai vor tinde să scadă uşor până
spre 19...20 de grade. Temperaturile minime vor fi sub 10 grade în primele 3 nopţi, dar
în restul intervalului de prognoză, se vor situa, în medie, între 11 şi 14 grade.
Pe fondul vremii predominant frumoase, în această regiune probabilitatea de
ploilor va fi foarte mică
 MUNTENIA
Temperaturile maxime vor creşte semnificativ în primele trei zile, astfel încât se va atinge
reşte probabilitatea de apariţie a ploilor în general slabe, mai o medie în jurul a 25 grade pe 24 aprilie. În perioada 25 – 29 aprilie încălzirea va fi mai lentă, fiind de aşteptat o creştere a acestor valori cu încă 2...3 grade. Din 30 aprilie tendinţa se inversează, dar până la sfârşitul săptămânii viitoare în nici o zi nu se va
coborî sub media de 21 de grade. Temperaturile minime vor fi mai mici în primele 3 nopţi, când nu vor depăşi în medie 8 grade, dar în restul intervalului de prognoză se vor
situa între 9 şi 13 grade.
După data de 30 aprilie c ales sub formă de aversă şi posibil însoţite de descărcări electrice.
OLTENIA
Temperaturile maxime vor creşte de la o medie de 19 grade pe 22 aprilie până la 24 de
eptat probabilitatea de apariţie a ploilor slabe, mai ales sub formă de aversă grade pe 24 aprilie. În perioada 23 – 29 aprilie, pe fondul unor mici variaţii de la o zi la
alta, vor fi valori cuprinse între 24 şi 26 de grade. Din 30 aprilie tendinţa este de răcire
treptată, dar până la sfârşitul intervalului în nici o zi nu se va coborî sub media de 21 de
grade. Temperaturile minime vor fi ceva mai mici până pe 26 aprilie, cu medii regionale
între 7 şi 9 grade, dar în restul intervalului de prognoză acestea se vor situa între 10 şi
13 grade.
Va creşte tr
şi posibil însoţite de descărcări electrice, intre 27 şi 29 aprilie şi după data de 30 aprilie.
LA MUNTE
Temperaturile maxime vor marca o creştere de la o zi la alta până pe 27 aprilie, de la
it de aprilie şi început de valori medii de 9 grade până la 17 grade. În intervalul 28 aprilie - 5 mai valorile termice diurne vor fi în scădere treptată spre medii de 11 grade. Temperaturile minime vor avea
aceeaşi evoluţie ca şi cele maxime, adică vor creşte până pe 27 aprilie, de la valori medii
nocturne de 1...2 grade până la 7 grade, iar ulterior vor fi în scădere uşoară spre medii
de 5 grade în ultimele două nopţi ale intervalului de prognoză.
Pe fondul vremii uşor mai calde decât în mod obişnuit la sfârş
mai, probabilitatea de apariţie locală a averselor în general slabe şi a descărcărilor
electrice va fi mai ridicată pe 22 şi 23 aprilie şi din nou în cursul săptămânii viitoare.
 Sursa : A.N.M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu