Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 22 iulie 2012

„Votează legal!” pentru libertatea ta

„Votează legal!” reprezintă îndemnul oamenilor legii tuturor cetăţenilor care îşi exercită acest drept, pentru a nu îşi risca libertatea chiar şi până la 5 ani închisoare.
De asemenea trebuie făcute câteva precizări cu privire la referendumul din data de 29 iulie a.c., respectiv :
- acest eveniment se desfăşoară în conformitate cu normele Legii nr. 3 din 2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Legii nr. 35 din 2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali.
Dacă la alegerile locale din 10 iunie pe raza judeţului au fost un număr de 357 de secţii de votare, de data aceasta numărul acestora este de 364, motivul constă în faptul că arondarea la aceste secţii s-a făcut ca în cazul alegerii Camerei Deputaţilor şi Senatului.
Cetăţeanul care, în ziua referendumului naţional, se află într-o altă localitate decât în cea în care este înscris în lista electorală poate să îşi exercite dreptul de vot în localitatea respectivă, la orice secţie de votare, urmând a fi înscris într-o listă suplimentară de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, pe baza actului de identitate sau adeverinţei care ţine loc de act de identitate. 
Din totalul secţiilor de votare, 186 se regăsesc în paza poliţiştilor, 65 jandarmilor, 45 poliţiştilor de frontieră, 67 pompierilor şi una Oficiului Român pentru Imigrări. Pentru asigurarea pazei acestor secţii sunt angrenaţi 610 de oameni ai legii pentru ca desfăşurarea referendumului să fie fără încidente nedorite. Pe lângă aceste efective, alţi 354 de poliţişti, jandarmi, pompieri, poliţişti de frontieră şi locali vor fi prezenţi în spaţiul public pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice şi combaterea infracţionalităţii stradale sau ce au legătură cu referendumul.

În ziua de 29 iulie, vor fi organizate 18 echipe de cercetare a incidentelor din care fac parte peste 70 de poliţişti ce vor acţiona cu fermitate în cazul încălcării normelor legale. Poliţiştii rutieri şi ordine publică în colaborare cu reprezentanţi ai ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Traficul Rutier) organizează 16 filtre pe raza întregului judeţ în vederea prevenirii aşa numitului „turism electoral” şi vor fi verificate toate vehiculele ce efectuează transport de persoane. În perioadă premergătoare toţi transportatorii care au ca obiect de activitate transportul de persoane vor fi verificaţi pentru a se cunoaşte scopul transportului, traseul acestora, dar şi pentru a li se aduce la cunoştinţă riscurile la care se supun atunci când încalcă legea.
Amintim că promisiunea, oferirea sau darea de bani ori alte foloase în scopul de a determina alegătorul să voteze sau să nu voteze în cadrul referendumului se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani. Aceeaşi pedeapsă privativă de libertate se aplică şi celui care votează fără a avea drept de vot ori alegătorului care votează de mai multe ori în ziua referendumului. Tentativă se pedepseşte de asemenea.
Tipărirea şi utilizarea de buletine de vot false, introducerea în urnă a unui număr suplimentar de buletine decât cele votate de alegători sau falsificate prin orice mijloace a documentelor de la birourile electorale se pedepsesc cu închisoare de la 2 la 7 ani.

Decide singur la vot! Nu te lăsa influenţat de promisiuni, cadouri sau bani!

Pentru orice încălcare a legii sună la numărul unic de urgenţă 112.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu