Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 26 aprilie 2025

Ce pot face utilizatorii platformelor online foarte mari in cazul suspendarii, restrictionarii sau inchiderii conturilor

Pe fondul primirii unor sesizari cu acest obiect, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) aduce in atentia utilizatorilor platformelor online foarte mari mecanismele pe care le au la dispozitie in cazul suspendarii, restrictionarii sau inchiderii conturilor detinute.

Exista anumite restrictii pe care furnizorii platformelor online le pot impune utilizatorilor pe motiv ca informatiile furnizate de acestia constituie continut ilegal sau sunt incompatibile cu conditiile generale de utilizare ale serviciilor platformelor: restrictii privind vizibilitatea anumitor informatii furnizate de utilizator, inclusiv eliminarea continutului, blocarea accesului la continut sau retrogradarea continutului; suspendarea, sistarea sau alte restrictii ale platilor monetare; suspendarea sau sistarea totala sau partiala a furnizarii serviciului; suspendarea sau inchiderea contului utilizatorului.

Platformele online au obligatia de a furniza oricarui utilizator carui i s-a aplicat una din restrictiile de mai sus o expunere de motive clara si specifica, care sa contina un minim de informatii (de exemplu: tipul restrictiei, domeniul de aplicare teritorial al deciziei si durata acesteia; faptele si circumstantele avute in vedere in luarea deciziei; informatii privind utilizarea mijloacelor automatizate in procesul decizional; trimitere la temeiul juridic sau contractual invocat; informatii clare si usor de inteles privind caile de atac la care poate recurge utilizatorul in ceea ce priveste decizia, in special, mecanismele interne de solutionare a plangerilor, solutionarea extrajudiciara a litigiilor si caile de atac judiciare). Acest lucru se aplica numai daca furnizorul are datele de contact electronice ale utilizatorului. De asemenea, aceasta obligatie nu se aplica daca informatiile vizate constituie continut comercial inselator de larga circulatie sau daca restrictia a fost aplicata ca urmare a unui ordin de a actiona impotriva continutului ilegal emis de o autoritate relevanta.

Totodata, platformele online trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor acces la un sistem intern eficace de solutionare a plangerilor, care sa le permita acestora sa depuna plangeri, pe cale electronica si in mod gratuit, in legatura cu deciziile luate de furnizorul platformei online.

Daca utilizatorul nu este multumit de raspunsul primit prin sistemul intern de solutionare a plangerilor, acesta are posibilitatea de a se adresa unui organism de solutionare extrajudiciara a litigiilor. Aceste organisme sunt certificate de coordonatorii serviciilor digitale din tara lor de stabilire, iar lista actualizata se poate accesa aici.




Ce si unde reclami

Utilizatorul afectat de suspendarea/restrictionarea/inchiderea contului sau pe o platforma online foarte mare trebuie sa se adreseze in primul rand direct platformei prin instrumentele online puse la dispozitie de aceasta.

Daca, in urma demersurilor realizate in cadrul platformei online in cauza, apreciaza in continuare ca platforma nu respecta obligatiile de a trimite o expunere de motive sau de a oferi un mecanism de transmitere a reclamatiilor, utilizatorul se poate adresa ANCOM cu o plangere in acest sens, insotita de dovezi concludente (pentru fiecare pas intreprins in parte), folosind formularul dedicat. Potrivit dispozitiilor din Regulamentul privind serviciile digitale, ANCOM poate solutiona plangerea daca furnizorul platformei online este stabilit in Romania sau poate inainta plangerea catre coordonatorul serviciilor digitale din tara de stabilire a platformei.




Informatii cu caracter general

Incepand cu anul 2024, potrivit Legii nr. 50/2024, ANCOM are rolul de coordonator al serviciilor digitale, fiind responsabila de verificarea respectarii obligatiilor ce cad in sarcina furnizorilor de servicii intermediare stabiliti in Romania. Regulamentul privind serviciile digitale se aplica tuturor serviciilor intermediare (inclusiv platformelor online) furnizate in UE; coordonatorii serviciilor digitale din fiecare stat membru al UE verifica respectarea obligatiilor furnizorilor de servicii intermediare stabiliti sau care si-au desemnat reprezentantul legal in statul membru respectiv.

Comisia Europeana are competenta exclusiva de a supraveghea si a asigura respectarea obligatiilor impuse doar in sarcina furnizorilor de platforme online foarte mari si de motoare de cautare online foarte mari (VLOPSEs), iar pentru restul obligatiilor in sarcina VLOPSEs prevazute in Regulamentul privind serviciile digitale, competenta este impartita intre Comisia Europeana si coordonatorul serviciilor digitale din tara de stabilire a VLOPSE. Detalii privind VLOPSEs desemnati pana in prezent si principalele activitati ale Comisiei pot fi accesate aici.

Regulamentul privind serviciile digitale nu contine instrumente de cenzura si nu ofera temei juridic pentru evaluarea legalitatii continutului, insa asigura respectarea de catre platformele online a drepturilor utilizatorilor la libera exprimare atunci cand elimina continutul ilegal.

Pentru a veni in sprijinul utilizatorilor de servicii intermediare, ANCOM a publicat informatii detaliate despre rolul ANCOM in calitate de coordonator al serviciilor digitale, ce este continutul ilegal, cine poate depune o plangere, ce servicii pot face obiectul unei plangeri in temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale sau despre raportarea continutului ilegal. Mai multe informatii sunt disponibile in sectiunea dedicata serviciilor digitale de pe InfoCentru ANCOM.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu