Activitatea de primire și eliberare a
documentelor, pe linia acordării sau prelungirii dreptului de ședere și
înregistrării rezidenței cetățenilor europeni, se reia, începând de astăzi, la
toate structurile de imigrări. Accesul persoanelor în interiorul spațiilor de
lucru cu publicul se face cu respectarea indicațiilor polițiștilor, a marcajelor și a regulilor de
distanțare socială, iar purtarea măștilor de protecţie este obligatorie.
Reamintim cetățenilor
străini și europeni că au la dispoziție 90 de zile, de la data încetării stării
de urgență, pentru a efectua demersurile necesare de înregistrare și de
preschimbare a documentelor care au expirat în această perioadă.
Inspectoratul General pentru
Imigrări a reluat, începând de astăzi, 18 mai a.c., întreaga activitatea de
primire și eliberare a documentelor, pe linia acordării sau prelungirii
dreptului de ședere și înregistrării rezidenței cetățenilor europeni, în toate
sediile unde se desfășoară lucrul cu publicul, cu respectarea condițiilor
de protecție și distanțare socială în zonele de ghișeu.
Într-o primă
etapă, activitatea de relații cu publicul se va desfășura după programul normal
de lucru, de luni până vineri, în intervalul orar stabilit la nivelul fiecărei
structurii teritoriale de imigrări, sens în care recomandăm consultarea
secțiunii Contact a site-ului public.
Estimăm o creștere semnificativă
a solicitărilor ca urmare a reluării în întregime a activității de relații cu
publicul, prioritar fiind preluate cererile de programare depuse online.
În funcție
de evoluția situației privind capacitatea de preluare și procesare a
documentelor, de la nivelul fiecărui județ, pot fi dispuse măsuri de prelungire
a programului de lucru, care vor fi comunicate din timp.
Accesul
persoanelor în interiorul spațiilor de lucru cu publicul se face cu respectarea
indicațiilor polițiștilor, a marcajelor și a regulilor de distanțare socială, iar purtarea
măștilor de protecţie este obligatorie.
Toate
spațiile de lucru sunt dezinfectate periodic și igienizate cu rigurozitate, iar
la intrarea în instituție se recomandă folosirea produselor dezinfectante.
Pentru evitarea
staționării și aglomerării în spațiile de lucru, Inspectoratul General pentru
Imigrări recomandă utilizarea, în continuare, a portalului online de programare
a documentelor, înainte de prezentarea acestora la ghișeu.
Reamintim
cetățenilor străini și europeni că au la dispoziție 90 de zile, de la data încetării stării de urgență, pentru a
efectua demersurile necesare de înregistrare și de preschimbare a documentelor
care au expirat în această perioadă.
Cât privește activitatea de primire în audiență, aceasta
se va desfășura numai în cazuri cu caracter deosebit, pentru un interval
de maxim 15 minute, respectându-se recomandările medicale de evitare a
interacțiunii prelungite dintre persoane. În situația în care nu se poate
realiza primirea în audiență, solicitanții pot utiliza mijloacele alternative
de comunicare electronică sau poștală, urmând să primească răspuns la cele
sesizate.
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu