Studenții Universității
Politehnica Timișoara și-au continuat, online, în toată această perioadă, activitățile pe care le desfășurau și înainte
de criza generată de noul coronavirus, iar cercetarea științifică reprezintă o
componentă importantă a pregătirii.
Joi, 21 mai 2020, a avut
loc, bineînțeles online, sesiunea de comunicări științifice a studenților de la
programele de master Comunicare, relații publice și media digitală, respectiv
Comunicare în afaceri, gestionate de Facultatea de Științe ale Comunicării,
eveniment aflat la a opta ediție, ce a avut loc sub genericul „Calea noii
comunicări. Ipoteze de lucru”.
Masteranzii și-au prezentat
rezultatele cercetărilor, multe dintre ele ancorate în realitățile perioadei pe
care o traversăm, discutând, de exemplu, despre impactul utilizării
chestionarelor online cu răspuns instant în mediul educațional și
interactivitate digitală pe timp de pandemie, despre comunicarea bancară în
România și acțiunile de responsabilitate socială în contextul pandemiei COVID
19, despre canalele de comunicare online în diferite companii din Timișoara,
despre promovarea proiectului „Timișoara - capitală cultural europeană 2021”,
respectiv despre promovarea online și offline a diferitelor afaceri (librării,
ateliere vestimentare, imobiliare, pachete educaționale etc.).
Comitetul științific al
conferinței, format din cadre didactice de prestigiu, a apreciat că această
ediție a sesiunii de comunicări studențești nu doar îi pregătește pe masteranzi
pentru finalizarea studiilor și obținerea titlului de master în științele
comunicării, ci reprezintă și un bun antrenament pentru tranziția de la școală
la viața activă. Starea de urgență, respectiv starea de alertă instituite în
multe țări ale lumii au demonstrat cât de importante sunt capacitatea de
reacție, adaptarea rapidă la situațiile de criză și comunicarea eficientă prin
canalele online și offline.
Masteranzii Facultății de
Științe ale Comunicării din UPT au demonstrat că fac față provocărilor
comunicării digitale și că pot analiza critic campaniile de
comunicare/promovare desfășurate în această perioadă, formulând, pentru unele
dintre cazurile prezentate, și propuneri de optimizare.
Cele mai bune lucrări vor fi
publicate în revista MASTERCOM – Politehnica Graduate Student Journal of
Communication, o publicație științifică în regim open access care facilitează
diseminarea rezultatelor cercetărilor studenților masteranzi ai FSC. Misiunea
de bază a revistei este de a încuraja studenții cu potențial de cercetare care
doresc să își îmbunătățească abilitățile de gândire analitică, de a-i pregăti
pentru continuarea formării lor profesionale, prin accesarea de studii
doctorale și de a contribui la dezvoltarea comunității științifice din
Universitatea Politehnica Timișoara.
Departament Comunicare si
Imagine
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu