Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 3 februarie 2016

EVALUAREA ACTIVITĂŢII INSPECTORATULUI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ „SEMENIC” AL JUDEŢULUI CARAŞ-SEVERIN ÎN ANUL 2015

 EVALUARE GENERALĂ
Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin legislaţia în vigoare, inspectoratul a colaborat şi cooperat în permanenţă cu toate structurile cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă de la nivelul judeţului. 
Întreaga activitate a inspectoratului s-a desfăşurat pentru atingerea obiectivului fundamental de eficientizare a acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă.
Obiectivele generale urmărite pe parcursul anului 2015 au vizat:
- desfăşurarea pregătirii în comun a structurilor cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, în vederea asigurării unei concepţii unitare de intervenţie pentru limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiilor de urgenţă, în scopul eliminării sau limitării pierderilor de vieţi, evitării distrugerii valorilor de patrimoniu, reducerii pagubelor materiale şi protejării factorilor de mediu;
- îmbunătăţirea cooperării între structurile proprii pentru intervenţia în caz de urgenţă şi eficientizarea activităţii de intervenţie prin asigurarea resurselor umane şi materiale;
- asigurarea coordonării, îndrumării şi controlului tehnic de specialitate pe linie de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă.

EVALUAREA SECTORIALĂ. ACŢIUNI ÎNTREPRINSE ŞI REZULTATE OBŢINUTE
            La nivel judeţean au fost efectuate 1450 de controale de prevenire în domeniul situaţiilor de urgenţă, care au condus la identificarea a peste 6394 deficienţe, din care 522 au fost înlăturate operativ, pe timpul controalelor. Pentru încălcările la normele specifice s-au aplicat 575 amenzi, în cuantum total de 1.347.200 lei şi 2662 de avertismente.
            Totodată, au fost desfăşurate 77 de controale la toate serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă din judeţ în urma cărora s-a constatat că la unele localităţi persistă dezinteresul faţă de pregătirea şi dotarea acestora. Totuşi, există localităţi, unde factorii de decizie conştientizează importanţa acestui domeniu, prin implicarea în derularea unor proiecte cu fonduri europene, reuşindu-se dotarea cu mijloace şi materiale necesare intervenţiei şi prevenirii diferitelor tipuri de risc (de exemplu: Primăria Municipiului Reşiţa a reuşit dotarea cu 7 sirene electronice, 7 panouri electronice şi o autospecială de stins incendii).  
În domeniul activităţilor de informare preventivă:
·         s-au diseminat mesajele campaniilor naţionale de informare şi educare preventivă „Vreau să fiu voluntar” şi RISC – ”Siguranţa nu este un joc de noroc, ,,Nu tremur la cutremur”;
·         s-a organizat a V-a ediţie a concursului de pictură dedicat elevilor din ciclul gimnazial, liceal, şi a celor din învăţământul special ,,Învăţăm să ne salvăm”, cu ocazia Zilei de 28 februarie - Ziua Protecţiei Civile în România şi a Zilei de 13 Octombrie - Ziua Internaţională pentru reducerea Riscului Dezastrelor Naturale şi Ziua Informării Preventive;
·         s-a organizat a II-a ediţie a concursului de eseuri ,,O zi altfel” având ca tematică  tipurile de risc care se pot manifesta în judeţ, concurs la care au participat elevi din ciclul gimnazial şi liceal;
În anul 2015, la nivelul judeţului Caraş-Severin au fost înregistrate 4.067 intervenţii în situaţii de urgenţă, cu 1374 mai multe decât în 2014 (creştere cu 51%). Serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă au intervenit singure în 96 de situaţii (2,4% din totalul intervenţiilor), iar în cooperare cu forţele profesioniste au participat la 144 intervenţii (5,9 % din totalul intervenţiilor).
Incendiile constituie, în continuare, unul din principalele riscuri, gestionate de inspectorat, ce se manifestă pe teritoriul judeţului nostru. Potrivit analizelor întocmite la nivelul inspectoratului, în cursul anului trecut, în Caraş-Severin, au izbucnit, în medie, 2 incendii pe zi, fiind înregistrat un total de 713 de incendii, din care 417 incendii de vegetaţie uscată şi altele. Majoritatea au avut ca principale cauze de producere instalaţiile şi echipamentele electrice defecte sau improvizate, coşurile/burlanele de fum defecte sau necurăţate, acţiunea intenţionată, fumatul, mijloacele de încălzire defecte/improvizate/ nesupravegheate, iar în cazul celor de vegetaţie uscată focul deschis în spaţii deschise. Cele mai multe s-au manifestat la gospodăriile cetăţeneşti, iar în cazul incendiilor de vegetaţie la terenurile primăriilor. În ceea ce priveşte intervenţiile echipajelor de prim ajutor medical (SMURD) din Reşiţa, Caransebeş, Oraviţa şi Bozovici, situaţia se prezintă astfel: 2.870 misiuni de asistenţă medicală de urgenţă, 159 asistenţă persoane şi 78 de intervenţii pentru descarcerare, în special în urma accidentelor rutiere, rezultând un număr total de misiuni de 3.107, cu 65% mai multe decât în anul precedent.
Numeroase au fost şi misiunile pirotehnice: 59 pentru asanarea teritoriului şi 17 distrugeri muniţie în poligon.
Pe timpul intervenţiilor SMURD au fost asistate 3226 persoane (din care 399 copii), iar din incendii au fost salvate 15 persoane (din care 2 copii).
             La finele anului trecut, gradul de înzestrare cu autospeciale pentru intervenţia în situaţii de urgenţă era de 84,48%. Din totalul autospecialelor existente situaţia se prezintă astfel:
-          33,33% au o vechime mai mică de 5 ani;
-          8,33% au o vechime între 5 şi 10 ani;
-          17 % au o vechime între 10 şi 20 ani;
-          41,34 % au o vechime peste 20 ani.

DISFUNCŢIONALITĂŢI ÎN ACTIVITATE
            Unul dintre principiile fundamentale în virtutea căruia se pregătesc şi execută acţiunile de intervenţie priveşte concentrarea efortului pentru salvarea vieţii, bunurilor materiale şi protecţia mediului.
Din păcate, sunt situaţii în care timpii operativi de intervenţie nu pot fi respectaţi din motive care sunt independente de serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă. Nerespectarea acestor timpi de intervenţie poate periclita siguranţa oamenilor, a mediului, a bunurilor, a vieţii.
Greutăţile întâmpinate în desfăşurarea acţiunilor de intervenţie, în 2015, au fost determinate de o serie de factori, cum ar fi: starea proastă a unor drumuri, distanţele mari de parcurs, neasigurarea la nivel local a unor măsuri minime de primă intervenţie, lipsa surselor de alimentare cu apă naturale sau artificiale, lipsa unor rampe pentru efectuarea alimentării cu apă din râuri, reţele de hidranţi nefuncţionale sau subdimensionate.
Nu sunt puţine situaţiile în care echipajele de intervenţie depun eforturi foarte mari pentru a ajunge, la cel care cere ajutor, măcar pe jos, cu mijloace simple de intervenţie, acolo unde căile de acces nu permit deplasarea autospecialelor. Din nefericire, efortul nu este susţinut, întotdeauna, şi pe plan local.
Personalul inspectoratului este deschis cooperării cu toţi factorii de răspundere de la nivelul primăriilor şi acordă sprijin în limita competenţelor, pe linia informării populaţiei cu privire la riscurile posibile şi măsurile necesare pentru a preveni producerea unor situaţii de urgenţă. Fiind vorba de cooperare, trebuie precizat că şi anul trecut la nivelul dispeceratului nostru au fost întâmpinat unele probleme legate de comunicare, de realizare a schimbului informaţional, respectiv imposibilitatea comunicării directe cu echipele de intervenţie ale operatorilor economici cu atribuţii în furnizarea de utilităţi publice, notificarea acestora realizându-se printr-un dispecerat central, fapt ce duce la întârzieri în declanşarea şi desfăşurarea acţiunilor de intervenţie.

COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu