C.P.V.
Anina asigură servicii de găzduire pe perioadă nederminată, servicii de hrană,
îngrijiri medicale, recuperare şi readaptare, activităţi de socializare şi de
petrecere a timpului liber, asistenţă socială şi psihologică.
C.P.V.
Anina asigură găzduirea beneficiarilor, persoane vârstnice, pentru 3 categorii
de beneficiari:
a) pentru
persoane dependente;
b) pentru persoane semidependente;
c) pentru persoane care nu sunt dependente.
Rezidenţa beneficiarilor se asigura în camere
compartimentate astfel: 4 camere cu un pat, 14 camere cu doua paturi şi două
camera cu trei paturi.
Îngrijirea persoanelor vârstnice, în cadrul C.P.V. Anina,
respectiv acordarea serviciilor, se face pentru persoanele care se găsesc în
una dintre următoarele situaţii:
a) nu au familie sau nu
se află în întreţinerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare;
b) nu au locuinţă şi
nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor
proprii;
c) nu realizează
venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii
necesare;
d) nu se pot gospodări
singure sau necesită îngrijire specializată;
e) se află în
imposibilitatea de a-şi asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii ori
stării fizice sau psihice.
Accesul
unei persoane vârstnice în cămin, se face pe baza următoarele criterii de prioritate:
a) necesită îngrijire
medicală permanentă deosebită, care nu poate fi asigurată la domiciliu;
b) nu se poate
gospodări singură;
c) este lipsită de
susţinători legali sau aceştia nu pot să îşi îndeplinească obligaţiile datorită
stării de sănătate sau situaţiei economice şi a sarcinilor familiale;
d) nu are locuinţă şi
nu realizează venituri proprii.
Serviciile
comunitare
asigurate persoanelor vârstnice în cadrul C.P.V. Anina sunt:
a) servicii sociale, care constau în:
- modalităţi de prevenire a
marginalizării sociale şi de reintegrare socială în raport cu capacitatea psihoafectivă;
b)
servicii sociomedicale, care constau în:
- ajutor pentru menţinerea sau
readaptarea capacităţilor fizice ori intelectuale;
- asigurarea unor programe de
recuperare;
- sprijin pentru realizarea
igienei corporale;
c) servicii medicale, care constau în:
- consultaţii şi tratamente la
cabinetul medical, în instituţii medicale de profil, la cabinetul propriu al
caminului sau la patul persoanei, dacă aceasta este imobilizată;
- servicii de
îngrijire-infirmerie;
- asigurarea medicamentelor.
Serviciile pentru
asigurarea hranei: se asigură prin prepararea hranei în bucătăria căminului aflată la
subsolul clădirii din corpul principal al C.P.V., iar masa se serveste in sala
de mese, sala a carei amenajare s-a finalizat pe parcursul programului de
finantare, in urma masurilor de control lasate de Inspectia Sociala.
Tot in urma
controalelor efectuate in cadrul caminului pe parcursul perioadei de finanatre
a fost regandit meniul zilnic de hrana astfel incat in momentul de fata se asigură o alimentaţie
corespunzatoare, la nivelul alocatieie zilnice de hrana de 16,60
lei/beneficiar/zi.
Serviciile de
îngrijiri medicale sunt acordate de personalul specializat: un medic specialist, 6
asistenţi medicali, 4 infirmiere si 3 ingrijitoare. Supravegherea şi
îngrijirea medicală necesară se realizează potrivit reglementărilor privind
asigurările sociale de sănătate.
Serviciile de
asistenţă socială şi psihologică: se acordă de către un asistent
social, angajat al căminului şi de către un psiholog, care furnizează
serviciile de asistenţă psihologică, în baza unui contract de prestări
servicii.
C.P.V.
Anina a întocmit pentru fiecare beneficiar un Plan individualizat de asistenţă
şi îngrijire pe baza evaluării complexe făcute la internarea acestuia. Prin
decizia directorului a fost numită echipa multidisciplinară, care verifică
dosarul beneficiarului şi întocmeşte Planul individualizat de asistenţă şi
îngrijire. Echipa multidisciplinară este compusă din medic, asistent social, asistent
medical. Planul individualizat este revizuit ori de câte ori este necesar, în
funcţie de nevoile individuale ale beneficiarilor, sau, cel puţin odată la 6
luni.
PERSONAL ANGAJAT:
C.P.V.
Anina are 25 de angajaţi, în concordanţă cu prevederile legale în vigoare, în
care este stipulat un raport beneficiar/angajat de 2 la 1.
Conform
organigramei căminului, personalul este format din director, contabil şef şi 23
de posturi de execuţie:
Personal
specializat:
- Medic specialist – 1
- Asistent medical principal – 5
- Asistent medical – 1
- Infirmieră – 3
- Îngrijitoare – 4
Compartiment social
- Asistent social - 1
Compartiment
administrativ
- Referent resurse umane - 1
- Magazioner – 1
- Muncitor calificat – 6 (bucătar, ajutor
bucatar, muncitor spalatorie,electrician, 2 fochisti)
EVOLUŢIA NUMĂRULUI DE
BENEFICIARI ASISTAŢI ÎN CĂMINUL PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE ANINA ÎN PERIOADA
AUGUST 2011 - OCTOMBRIE 2015
Nr. crt.
|
PERIOADA DERULĂRII FINANŢĂRII / Nr. PERSOANE ASISTATE
|
|||||||||
2011
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2012
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2013
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2014
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2015
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
|
1
|
IANUARIE
|
0
|
IANUARIE
|
25
|
IANUARIE
|
48
|
IANUARIE
|
46
|
IANUARIE
|
49
|
2
|
FEBRUARIE
|
0
|
FEBRUARIE
|
33
|
FEBRUARIE
|
50
|
FEBRUARIE
|
45
|
FEBRUARIE
|
47
|
3
|
MARTIE
|
0
|
MARTIE
|
37
|
MARTIE
|
48
|
MARTIE
|
45
|
MARTIE
|
46
|
4
|
APRILIE
|
0
|
APRILIE
|
38
|
APRILIE
|
49
|
APRILIE
|
45
|
APRILIE
|
46
|
5
|
MAI
|
0
|
MAI
|
35
|
MAI
|
49
|
MAI
|
44
|
MAI
|
46
|
6
|
IUNIE
|
0
|
IUNIE
|
35
|
IUNIE
|
51
|
IUNIE
|
43
|
IUNIE
|
48
|
7
|
IULIE
|
0
|
IULIE
|
36
|
IULIE
|
49
|
IULIE
|
42
|
IULIE
|
48
|
8
|
AUGUST
|
0
|
AUGUST
|
37
|
AUGUST
|
46
|
AUGUST
|
44
|
AUGUST
|
50
|
9
|
SEPTEMBRIE
|
0
|
SEPTEMBRIE
|
44
|
SEPTEMBRIE
|
47
|
SEPTEMBRIE
|
46
|
SEPTEMBRIE
|
51
|
10
|
OCTOMBRIE
|
0
|
OCTOMBRIE
|
42
|
OCTOMBRIE
|
47
|
OCTOMBRIE
|
48
|
OCTOMBRIE
|
49
|
11
|
NOIEMBRIE
|
12
|
NOIEMBRIE
|
46
|
NOIEMBRIE
|
46
|
NOIEMBRIE
|
49
|
|
|
12
|
DECEMBRIE
|
19
|
DECEMBRIE
|
46
|
DECEMBRIE
|
43
|
DECEMBRIE
|
49
|
|
|
Nr. mediu de
persoane asistate
|
16
|
|
38
|
|
48
|
|
46
|
|
48
|
Modul
de finanţare a cheltuielilor de funcţionare ale Căminului pentru Persoane
Vârstnice Anina
Finanţarea
căminului a fost asigurată din următoarele surse:
a) Finanţare de la
bugetul de stat prin fondurile Ministerului Muncii, Familiei Protecţiei Sociale
şi Persoanelor Vârstnice, în cuantum de 1.411 lei/beneficiar/luna.
b)Sume încasate din
contribuţia beneficiarilor: beneficiarii plătesc o contributie de 60% din
pensie, conform Legii nr. 17/2000, fără să depăşească cuantumul contribuţiei
lunare de întreţinere stabilită prin H.C.L. nr. 57/2014;
c)Sume alocate de
la bugetul local Anina (AN 2011- 33.404 lei si AN 2012 – 7.385 lei)
Nr. crt.
|
ANUL
|
SUMA PLĂTITĂ DE
|
1
|
2011
|
146.209 LEI
|
2
|
2012
|
567.191 LEI
|
3
|
2013
|
826.981 LEI
|
4
|
2014
|
655.907 LEI
|
5
|
2015
|
710.395 LEI
|
6
|
TOTAL
|
2.906.683 LEI
|
Dupa finalizarea
programului de finantare, prin HG nr.995 din 23.12.2015, a fost alocata suma de
130.000 lei din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, pentru
finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare ale caminului.
Din
sumele prezentate mai sus se poate observa ca, finantarea de la bugetul de stat
pentru sustinerea cheltuielilor de intretinere si functionare ale caminului, pe
parcursul derularii programului de finantare, a fost de aproximativ 74 ori mai
mare decat fondurile alocate de la bugetul local, altfel spus comparativ cu
alocarile din bugetul de stat, din bugetul local au fost alocate fonduri in
procent de 1.34%.
COSTUL
MEDIU LUNAR DE INTRETINERE A PERSOANELOR VARSTNICE IN CAMIN
-
Costul a fost aprobat anual, prin Hotararea Consiliului Local
LEI/LUNA
GRAD
DE DEPENDENTA
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
Dependent
|
805
|
805
|
805
|
805,90
|
818,63
|
Semidependent
|
637
|
637
|
637
|
717,95
|
710,62
|
Independent
|
568
|
568
|
568
|
684,28
|
674,15
|
Finanţarea programului s-a realizat în
baza solicitărilor lunare, înaintate de către autoritatea publică locală,
însoţită de documente
justificative: lista cu beneficiarii existenţi în cămin în perioada pentru care
se solicita finanţarea, borderoul privind cheltuielile de funcţionare şi
facturile aferente tipului de cheltuieli (facturile emise de furnizorii de
servicii pentru cheltuielile curente de funcţionare, facturile de achiziţie
alimente, obiecte de inventar, cazarmament, etc).
Pentru
cheltuielile de personal a fost anexat statul de plată cu fondul de salarii şi
recapitulaţia contribuţiilor aferente.
A.J.P.I.S.
Caraş-Severin a verificat la fiecare solicitare, documentele depuse în vederea
acordării de la bugetul de stat a sumei reprezentând cheltuielile de
funcţionare aferente perioadei pentru care se solicita acea sumă. Totodată,
A.J.P.I.S. Caraş-Severin a verificat ca suma solicitată să fie în funcţie de
numărul de beneficiari rezidenţi în cămin pentru perioada pentru care se
solicita finanţarea şi calculată pe beneficiar proporţional cu numărul de zile
pentru care au fost acordate servicii sociale.
Lunar reprezentantii AJPIS
au examinat in teren, acordarea
serviciilor sociale,astfel incat sa se asigure standardele minime de calitate
in acordarea acestor servicii, iar cheltuirea banilor publici sa se realizeze
in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Probleme
identificate. Masuri luate
Pe
parcursul perioadei de derulare a programului de finantare au fost identificate
urmatoarele probleme:
-
in structura de personal CPV Anina nu a avut
prevazut post de psiholog, personal obligatoriu in caminele de persoane
varstnice, ulterior acest aspect a fost remediat prin incheierea unui contract
de prestari servicii cu o persoana calificata;
-
caminul nu a avut
un spatiu special de servit masa, de asemenea nici spatii comune unde
beneficiarii sa isi petreaca timpul liber, unde sa primesca vizite din partea
familiei si a prietenilor. Masura dispusa a fost de amenajarea acestor
categorii de spatii iar in prezent beneficiarii servesc masa in sala de mese si
au amenajat si un spatiu unde sa-si petreaca timpul liber (vizionare TV,
desfasurarea unor jocuri recreative- sah, remi, carti etc.). Masura dispusa a
fost indeplinita.
-
la nivelul caminului nu a fost respectat nivelul
alocatiei zilnice de hrana stabilit conform prevederilor HG. Nr.903/2014, iar
din documentele prezentate nu s-a putut stabili cantitatea de hrana
alocata/beneficiar/zi, precum nici asigurarea necesarului zilnic de nutrienti.
Masura dispusa a fost de realizare a unui meniu zilnic de hrana astfel incat sa
se respecte alocatia zilnica de hrana, precum si stabilirea meniului specific
pentru beneficiarii diabetici. Mentionam faptul ca masura dispusa a fost
realizata.
-
In ceea ce priveste mobilierul utilizat, o parte din acesta a fost din fier,
uzat, invechit, preluat din patrimoniul spitalului, s-a dispus inlocuirea
acestuia cu mobilier nou (paturi, noptiere, saltele de pat). Masura dispusa a
fost indeplinita.
Dupa
cum se poate observa si din datele prezentate anterior, nu putem sa nu
subliniem lipsa totala a participarii Consiliului Local Anina la cofinantarea
functionarii caminului in ultimii 3 ani
(2013, 2014,2015), desi s-a angajat prin hotarari de consiliu la a
cofinanta si a continua activitatea caminului, atat in perioada de derulare a
programului de finantare, cat si dupa finalizarea acestuia.
Mai
mult decat atat , conform Legii nr.292/2011 a asistentei sociale, art.42 alin
(3)” serviciile sociale de interes local
pot deservi beneficiari din mai multe comune, orase si municipii din cadrul
aceluiasi judet” prin incheierea unor contracte de parteneriat, aprobate
prin hotararile consiliilor locale partenere – prin urmare desi in randul
beneficiarilor se regasesc si persoane din alte comune si orase de pe raza
judetului Caras-Severin, Consiliul Local Anina nu a aprobat astfel de contracte
de parteneriat, astfel incat autoritatile administratiilor publice locale de pe
raza carora sunt beneficiari gazduiti in caminul Anina, sa poata contribui
financiar la desfasurarea activitatii de acordare a serviciilor sociale.
La
nivelul caminului, din cei 49 de beneficiari, in momentul de fata doar 29 sunt
cu domiciliul in orasul Anina, 18 sunt din afara orasului, dar de pe raza
judetului Caras-Severin, iar 2 sunt din alte judete.
C.P.V.
Bocşa are o capacitate aprobata de 50 beneficiari şi a început activitatea
efectivă de acordare a serviciilor sociale la 01.07.2011, dată la care au fost
luate în evidenţă primele persoane vârstnice.
C.P.V.
Bocşa asigură servicii de găzduire pe perioadă nederminată, servicii de hrană,
îngrijiri medicale, recuperare şi readaptare activităţi de socializare şi de
petrecere a timpului liber, asistenţă socială şi psihologică.
C.P.V. Bocşa asigură găzduirea
beneficiarilor, persoane vârstnice, pentru trei categorii de beneficiari:
a) pentru persoane dependente;
b) pentru persoane semidependente;
c) pentru persoane care nu sunt dependente.
Beneficiarii
independenţi sunt găzduiţi în camere cu un pat sau cu două paturi, iar
vârstnicii dependenţi sunt găzduiţi în camere cu doua paturi. Majoritatea
beneficiarilor sunt persoane independente şi semi-dependente.
Îngrijirea
persoanelor vârstnice, în cadrul C.P.V. Bocşa, respectiv acordarea serviciilor,
se face pentru persoanele care se regăsesc în una dintre următoarele situaţii:
a) nu au familie sau nu se află în întreţinerea
unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare;
b) nu au locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi
asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;
c) nu realizează venituri proprii sau acestea nu
sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
d) nu se pot gospodări singure sau necesită
îngrijire specializată;
e) se află în imposibilitatea de a-şi asigura
nevoile socio-medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.
Accesul
unei persoane vârstnice în cămin, se face pe baza următoarele criterii de
prioritate:
a) necesită îngrijire medicală permanentă
deosebită, care nu poate fi asigurată la domiciliu;
b) nu se poate gospodări singură;
c) este lipsită de susţinători legali sau aceştia
nu pot să îşi îndeplinească obligaţiile datorită stării de sănătate sau
situaţiei economice şi a sarcinilor familiale;
d) nu are locuinţă şi nu realizează venituri
proprii.
Serviciile comunitare asigurate persoanelor
vârstnice în cadrul C.P.V. Bocşa sunt:
a) servicii
sociale, care constau în:
- ajutor pentru menaj;
- modalităţi de prevenire a
marginalizării sociale şi de reintegrare socială în raport cu capacitatea
psihoafectivă;
b) servicii sociomedicale, care
constau în:
- ajutor pentru menţinerea sau
readaptarea capacităţilor fizice ori intelectuale;
- asigurarea unor programe de
recuperare;
- sprijin pentru realizarea
igienei corporale;
c) servicii
medicale, care constau în:
- consultaţii şi tratamente la
cabinetul medical, în instituţii medicale de profil, la cabinetul propriu al
căminului sau la patul persoanei, dacă aceasta este imobilizată;
- servicii de
îngrijire-infirmerie;
- asigurarea medicamentelor;
Serviciile pentru
asigurarea hranei: alimentele sunt
preparate în bucătăria căminului, aflată într-o clădire separată, exterioară
corpului principal, iar servirea mesei se face într-o sală, amenajată special.
Pentru persoanele semidependente dacă este cazul se serveşte hrana direct în
salonul lor. Se asigură o alimentaţie corespunzatoare, iar dacă este cazul
conform prescripţiilor şi recomandărilor medicale, se asigură un meniu de regim.
Serviciile de
îngrijiri medicale sunt acordate de personalul specializat: un medic primar, 5
asistenţi medicali şi infirmiere. Supravegherea şi îngrijirea medicală
necesară se realizează potrivit reglementărilor privind asigurările sociale de
sănătate.
Serviciile de asistenţă
socială se acordă de către un asistent social, angajat ai Serviciului
Public de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Bocşa, conform Protocolului de
colaborare încheiat în data de 01.07.2011.
C.P.V.
Bocşa a întocmit pentru fiecare beneficiar un Plan individualizat de asistenţă
şi îngrijire pe baza evaluării complexe facute la internarea acestuia. Prin
decizia directorului unităţii, a fost numită echipa multidisciplinară care
verifică dosarul beneficiarului şi întocmeşte Planul individualizat de
asistenţă şi îngrijire. Echipa multidisciplinară este compusă din medic,
asistent social, asistent medical. Planul individualizat este revizuit ori de
câte ori este necesar, în funcţie de nevoile individuale ale beneficiarilor,
sau, cel puţin odată la 6 luni.
PERSONAL ANGAJAT:
C.P.V.
Bocşa are 25 de angajaţi, în concordanţă cu prevederile H.G. nr. 23/2010
privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale, în care este
stipulat un raport beneficiar/angajat de 2/1. Conform
organigramei căminului, personalul este format din director, şef serviciu financiar contabilitate şi 23 de
posturi de execuţie:
Personal
specializat:
- Medic primar interne – 1
- Asistenti medicali - 6
- Infirmiere – 5
- supraveghetor de noapte – 1
Compartiment administrative
- Inspector – 1
- Economist
– 1
- Casier – 1
- Muncitori calificati –7 (bucătar,bufetier,2lacatuşi,spălatoreasă,portar,ingrijitor
curatenie)
EVOLUŢIA NUMĂRULUI DE BENEFICIARI ASISTAŢI ÎN CĂMINUL PENTRU
PERSOANE VÂRSTNICE BOCŞA ÎN
PERIOADA APRILIE 2011 - OCTOMBRIE 2015
Nr. crt.
|
PERIOADA DERULĂRII FINANŢĂRII / Nr. PERSOANE ASISTATE
|
|||||||||
2011
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2012
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2013
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2014
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
2015
|
Nr. persoane asistate
în cămin
|
|
1
|
IANUARIE
|
0
|
IANUARIE
|
37
|
IANUARIE
|
47
|
IANUARIE
|
49
|
IANUARIE
|
48
|
2
|
FEBRUARIE
|
0
|
FEBRUARIE
|
37
|
FEBRUARIE
|
47
|
FEBRUARIE
|
50
|
FEBRUARIE
|
49
|
3
|
MARTIE
|
0
|
MARTIE
|
41
|
MARTIE
|
47
|
MARTIE
|
50
|
MARTIE
|
50
|
4
|
APRILIE
|
0
|
APRILIE
|
47
|
APRILIE
|
49
|
APRILIE
|
50
|
APRILIE
|
50
|
5
|
MAI
|
0
|
MAI
|
50
|
MAI
|
48
|
MAI
|
46
|
MAI
|
50
|
6
|
IUNIE
|
0
|
IUNIE
|
50
|
IUNIE
|
48
|
IUNIE
|
46
|
IUNIE
|
50
|
7
|
IULIE
|
29
|
IULIE
|
49
|
IULIE
|
46
|
IULIE
|
46
|
IULIE
|
50
|
8
|
AUGUST
|
33
|
AUGUST
|
46
|
AUGUST
|
45
|
AUGUST
|
46
|
AUGUST
|
47
|
9
|
SEPTEMBRIE
|
38
|
SEPTEMBRIE
|
48
|
SEPTEMBRIE
|
45
|
SEPTEMBRIE
|
45
|
SEPTEMBRIE
|
48
|
10
|
OCTOMBRIE
|
41
|
OCTOMBRIE
|
46
|
OCTOMBRIE
|
48
|
OCTOMBRIE
|
49
|
OCTOMBRIE
|
48
|
11
|
NOIEMBRIE
|
38
|
NOIEMBRIE
|
46
|
NOIEMBRIE
|
49
|
NOIEMBRIE
|
48
|
|
|
12
|
DECEMBRIE
|
39
|
DECEMBRIE
|
47
|
DECEMBRIE
|
50
|
DECEMBRIE
|
48
|
|
|
Nr. mediu de
persoane asistate
|
36
|
|
45
|
|
47
|
|
48
|
|
49
|
Modul
de finanţare a cheltuielilor de funcţionare ale Căminului pentru Persoane
Vârstnice Bocşa
Finanţarea
căminului a fost asigurată din următoarele surse:
a) Finanţare de la bugetul de stat prin fondurile Ministerului Muncii,
Familiei Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în cuantum de 1.411
lei/beneficiar/luna.
b) Sume încasate din contribuţia
beneficiarilor: beneficiarii plătesc o contributie de 60% din pensie, conform
Legii nr. 17/2000, fără să depăşească cuantumul contribuţiei lunare de
întreţinere stabilită prin H.C.L. nr. 57/2014;
c)
Sume alocate de la bugetul local Bocşa.
Nr. crt.
|
ANUL
|
SUMA PLĂTITĂ DE
|
1
|
2011
|
362.375 LEI
|
2
|
2012
|
696.057 LEI
|
3
|
2013
|
839.160 LEI
|
4
|
2014
|
711.079 LEI
|
5
|
2015
|
740.061
LEI
|
6
|
TOTAL
|
3.348.732 LEI
|
Dupa
finalizarea programului de finantare, prin HG nr.995 din 23.12.2015, a fost
alocata suma de 135.000 lei din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia
Guvernului, pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare ale
caminului.
Din sumele prezentate mai sus se poate observa ca,
finantarea de la bugetul de stat pentru sustinerea cheltuielilor de intretinere
si functionare ale caminului, pe parcursul derularii programului de finantare,
a fost de aproximativ 7 ori mai mare decat fondurile alocate de la bugetul
local, altfel spus comparativ cu alocarile din bugetul de stat, din bugetul
local au fost alocate fonduri in procent de 13%.
COSTUL
MEDIU LUNAR DE INTRETINERE A PERSOANELOR VARSTNICE IN CAMIN
-
Costul a fost aprobat nual, prin Hotararea Consiliului Local, in
functie de gradul de dependenta astfel:
-pentru persoana
dependenta: 805 lei/luna
-pentru persoana
semidependenta: 691 lei/luna
-pentru persoana
independenta: 568 lei/luna.
Costul
mediu lanar de intretinere nu s-a modificat pe parcursul perioadei de derulare
a programului de finanatre.
Pana
la momentul majorarii alocatiei zilnice de hrana de la 8,30 lei/zi/beneficiar
la 16,60 lei/zi/beneficiar, conform HG nr.903/2014, prin care incepand cu ianuarie 2015 se majoreaza
alocatia zilnica de hrana, CPV Bocsa a acordat hrana beneficiarilor in cuntum
de 11 lei/zi/beneficiar, in baza HCL nr.192/26.11.2011, diferenta suportandu-se
din fonduri alocate de la bugetul local.
Finanţarea
programului s-a realizat în baza solicitărilor lunare, înaintate de către
autoritatea publică locală, însoţită de documente justificative: lista cu beneficiarii
existenţi în cămin în perioada pentru care se solicita finanţarea, borderoul
privind cheltuielile de funcţionare şi facturile aferente tipului de cheltuieli
(facturile emise de furnizorii de servicii pentru cheltuielile curente de
funcţionare, facturile de achiziţie alimente, obiecte de inventar, cazarmament,
etc).
Pentru
cheltuielile de personal a fost anexat statul de plată cu fondul de salarii şi
recapitulaţia contribuţiilor aferente.
A.J.P.I.S.
Caraş-Severin a verificat la fiecare solicitare, documentele depuse în vederea
acordării de la bugetul de stat a sumei reprezentând cheltuielile de
funcţionare aferente perioadei pentru care se solicita acea sumă. Totodată,
A.J.P.I.S. Caraş-Severin a verificat ca suma solicitată să fie în funcţie de
numărul de beneficiari rezidenţi în cămin pentru perioada pentru care se
solicita finanţarea şi calculată pe beneficiar proporţional cu numărul de zile
pentru care au fost acordate servicii sociale.
Lunar reprezentantii AJPIS
au examinat in teren, acordarea
serviciilor sociale,astfel incat sa se asigure standardele minime de calitate
in acordarea acestor servicii, iar cheltuirea banilor publici sa se realizeze in
conformitate cu prevederilor legale in vigoare.
Probleme
identificate. Masuri luate
Pe
parcursul perioadei de derulare a programului de finantare au fost
identificate urmatoarele probleme:
-
la nivelul caminului nu a fost respectat nivelul
alocatiei zilnice de hrana stabilit conform prevederilor HG. Nr.903/2014, iar
din documentele prezentate nu s-a putut stabili cantitatea de hrana
alocata/beneficiar/zi, precum nici asigurarea necesarului zilnic de nutrienti.
Masura dispusa a fost de realizare a unui meniu zilnic de hrana astfel incat sa
se respecte alocatia zilnica de hrana, precum si stabilirea meniului specific
pentru beneficiarii diabetici. Mentionam faptul ca masura dispusa a fost
indeplinita.
De
asemenea, si in cazul Consiliului Local Bocsa, nu au fost incheiate contracte de
perteneriate cu administratiile publice locale de pe raza judetului
Caras-Severin, pentru beneficiarii gazduiti la caminul Bocsa si care au
domiciliul in alte comune sau orase din judet, astfel incat autoritatile
administratiilor publice locale, sa poata contribui financiar la desfasurarea
activitatii de acordare a serviciilor sociale.
La nivelul caminului, din cei 48 de
beneficiari, in momentul de fata doar 22 sunt cu domiciliul in orasul Bocsa, 22
sunt din afara orasului, dar de pe raza judetului Caras-Severin, iar 4 sunt din
alte judete.
DIRECTOR
EXECUTIV,
Jr. Elena
Solomonesc
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu