Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!
duminică, 14 decembrie 2025
Recomandarile ANCOM pentru livrarea coletelor in perioada sarbatorilor
In perioada sarbatorilor de iarna, volumul trimiterilor postale si al achizitiilor online creste semnificativ, ceea ce poate duce la intarzieri sau deteriorari ale trimiterilor. Pentru a se asigura ca surprizele ajung la timp si in stare perfecta, ANCOM vine in sprijinul expeditorilor si destinatarilor cu un set de recomandari privind ambalarea, etichetarea si termenele de livrare si reaminteste obligatiile legale ale furnizorilor de servicii postale.
Ambalarea si etichetarea coletelor
Pentru o ambalare si etichetare corecte, este necesar ca expeditorul sa consulte conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale ale furnizorului de astfel de servicii. Anumiti furnizori pun la dispozitie ghiduri detaliate privind ambalarea bunurilor fragile sau care necesita manipulare speciala (electronice, sticla, produse cosmetice etc.). Este indicata, de exemplu, folosirea unor etichete sugestive, precum Fragil, pe care furnizorul este obligat sa le recunoasca si sa le respecte daca acestea corespund normelor tehnice.
Legislatia din domeniul serviciilor postale permite furnizorului sa verifice daca trimiterea este ambalata corespunzator si, in caz contrar, sa refuze colectarea. In acelasi timp, furnizorul de servicii postale este obligat sa accepte trimiterea daca ambalajul folosit de expeditor corespunde standardelor si normelor tehnice in vigoare.
Reguli speciale de transport pentru produsele alimentare
Produsele alimentare necesita o atentie sporita, existand reguli speciale de transport si depozitare stabilite, de exemplu, de norme din domeniul sanitar-veterinar. In functie de natura bunurilor, exista chiar interdictia de a fi transportate. De regula, furnizorii nu accepta livrarea unui colet care contine produse perisabile. In cazul expedierii unui produs neacceptat la transport, acestia nu au raspunderea legala pentru eventuale deteriorari sau distrugeri.
Daca expeditorul alege sa trimita produse alimentare, este esential ca acestea sa nu fie perisabile si, prin natura lor sau prin modul in care sunt ambalate, sa nu produca pagube persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate de furnizorul de servicii postale sau celorlalte bunuri expediate.
Termene de livrare in perioada sarbatorilor
In perioada sarbatorilor, numarul mare de trimiteri postale si programul de lucru adaptat al curierilor pot afecta termenul de livrare. Astfel, pentru a evita neplacerile, este recomandata transmiterea coletelor mai devreme decat in mod obisnuit.
Obligatiile furnizorilor de servicii postale
ANCOM reaminteste ca furnizorii de servicii postale au obligatii clare stabilite de lege.
Livrarea se face numai destinatarului sau persoanei autorizate. Predarea se poate face la orice recipient (de exemplu, cutie postala, sistem automat de livrare), la adresa indicata de expeditor sau la punctul de contact deservit de personal (dupa transmiterea prealabila a unui aviz care sa anunte sosirea trimiterii postale), in functie de tipul de serviciu postal ales de expeditor.
Furnizorii de servicii postale au obligatia de a informa destinatarii (de regula, prin SMS/e-mail) despre faptul ca urmeaza sa primeasca o trimitere postala atunci cand livrarea se realizeaza la un sistem automat de livrare. Totusi, de cele mai multe ori, acestia informeaza destinatarii pentru toate modalitatile de livrare.
Daca destinatarul nu este la adresa indicata sau nu a ridicat trimiterea postala din sistemul automat de livrare, furnizorul are obligatia de a pastra trimiterea in vederea predarii la un punct de lucru si totodata de a aviza (a anunta) in prealabil destinatarul despre cum va putea intra in posesia trimiterii postale.
Potrivit legii, furnizorii trebuie sa incerce livrarea trimiterii postale cel putin o data, desi, in practica, multi asigura si a doua incercare de livrare.
Ce, cum si unde reclami
Orice nemultumire legata de prestarea serviciului postal trebuie reclamata, in primul rand, furnizorului de servicii postale.
In cazul problemelor legate de produsele comandate online (intarziere, deteriorare etc.) utilizatorii trebuie sa se adreseze magazinului online. Mai multe detalii sunt disponibile aici.
ANCOM poate analiza si sanctiona conduita furnizorului de servicii postale din perspectiva legislatiei din acest domeniu. Astfel de incalcari pot fi semnalate Autoritatii aici.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu