Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 12 noiembrie 2017

PERLE, RUBINE, INELE CU DIAMANTE ȘI BANI, RIDICATE DE POLIȚIȘTI, ÎN CADRUL UNUI DOSAR DE CORUPȚIE

 Polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, au continuat, în perioada 6 -10 noiembrie a.c., activitățile de urmărire penală în cadrul unui dosar penal în care se efectuează cercetări față de cadre didactice implicate în promovări fraduloase de examene.

120 de persoane, cadre didactice și studenți din cadrul unei universități din Arad, au fost audiate, fiind cercetate sub aspectul săvârșirii de infracțiuni de corupție.
Totodată, au fost puse în executare 3 mandate de percheziție asupra a 3 casete de valori deținute de către doi dintre cei cercetați în cauză, la unități bancare de pe raza județelor Arad și Timiș, în urma cărora au fost indisponibilizate mai multe bunuri, pentru a fi confiscate.
Astfel, polițiștii au ridicat 64.200 de euro, 31.000 de USD, 5.000 de lire sterline, 4.500 de franci elvețieni, 500 de grame de aur, 110 grame de perle, 200 de grame de rubine și 2 inele cu diamant.
Bunurile urmează a fi evaluate patrimonial, în vederea confiscării.

Reamintim că, la data de 26 iulie a.c., polițiștii Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice și ai Direcției Operațiuni Speciale a Poliției Române, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, au efectuat 106 percheziţii domiciliare, într-o cauză în care 36 de persoane sunt cercetate pentru săvârșirea de infracțiuni de corupție.

În urma perchezițiilor, au fost ridicați peste 350.000 de euro, înscrisuri și sisteme informatice utile cauzei.

Ca urmare a administrării probatoriului, 6 persoane au fost reținute, dintre care 3 au fost ulterior arestate preventiv și 3 arestate la domiciliu, iar față de alte 9 persoane s-a dispus măsura controlului judiciar.

Din anchetă a reieșit că, în cadrul unor instituții de învățământ superior, s-ar fi constituit rețele infracționale din care ar fi făcut parte cadre didactice, secretare și alte categorii de personal nedidactic, precum și foști absolvenți care ar fi avut rolul de a intermedia traseul banilor de la studenți la profesori sau la informaticieni, contra unor comisioane, în vederea promovării frauduloase a examenelor.

De asemenea, în acest mecanism, studenți care ar fi dat bani profesorilor pentru promovarea un
or examene, în special cei cunoscători de limba română, ar fi devenit la rândul lor intermediari pentru alți colegi.

În anumite cazuri, banii oferiți în schimbul promovării examenelor ar fi fost lăsați la puncte de schimb valutar ai căror administratori ar fi fost în relații de prietenie cu cadrele didactice.   

În fapt, cadrele didactice ar fi pretins și primit bani și bunuri de la studenți pentru a le oferi lucrări de licență deja elaborate ori pentru promovarea unor examene, mai ales în cazul unor studenți străini, înscriși la grupe ce urmau cursurile în română, fără ca aceștia să înțeleagă limba.

Totodată, informaticienii instituțiilor ar fi accesat ilegal softul creat pentru evidența situațiilor școlare și ar fi modificat rezultatele obținute de unii dintre studenți ori le-ar fi transmis acestora mesaje cu răspunsurile corecte, în timpul examenelor.

La acțiune au participat și polițiști din cadrul Direcției de Combatere a Crimei Organizate, a Direcției de Investigații Criminale și a Direcției de Poliție Transporturi din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române și polițiști ai inspectoratelor de poliție județene Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș, precum și jandarmi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu