Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 25 iunie 2017

Informare privind disponibilitatea vaccinurilor din Programul Național de Vaccinare

Ministerul Sănătății, în scopul informării corecte a publicului, ca urmare a unor interpretări și comentarii tendențioase care deformează nepermis realitatea, face urmatoarele precizari:

Ministerul Sănătății are o misiune socială foarte importantă privind imunizarea copiilor, dar și o competență legală bine definită. Tentativa de a pune în sarcina autorității ministeriale orice neregulă, sincopă sau insucces, chiar dacă instituția nu are nici icompetențe, nici pârghii legale pentru soluționarea acestora, reprezintă un act nedemn pentru orice publicație serioasă.
Conform normelor legale, părinții care doresc imunizarea copiilor trebuie să se îndrepte către medicii de familie, nu către furnizorii de medicamente privați, în speță către farmacii. Hotărârea Nr. 155/2017 din 30 martie 2017 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2017 şi 2018 și Ordinul Nr. 377/2017 stipulează că vaccinarea copiilor din grupele eligibile se realizează de către medicii de familie în mod obligatoriu. În acod cu procedurile legale, dozele de vaccin necesare sunt distribuite de Ministerul Sănătății către medicii de familie, prin intermediul Direcțiilor de Sănătate Publică.
Articolul 31 din Hotărârea menționată descrie mecanismul de furnizare a serviciilor medicale privind vaccinarea: “Realizarea vaccinării copiilor din grupele eligibile, stabilite potrivit calendarului naţional de vaccinare, precum şi realizarea campaniilor de vaccinare suplimentare decise de Ministerul Sănătăţii sau direcţiile de sănătate publică drept măsuri de sănătate publică sau în situaţii epidemiologice cu risc crescut de îmbolnăvire sunt obligatorii pentru toţi medicii de familie.”
Tot în interesul adevărului, mai trebuie precizat faptul că, de ani buni, aceasta a fost procedura standard prin care s-a derulat Programul Național de Vaccinare. Nimic nu s-a schimbat în ceea ce privește mecanismul de furnizare a acestui serviciu medical esențial. Modificările care se aduc, anual, vizează includerea unor noi vaccinuri în schema de imunizare.
Mai mult, stocurile de vaccin cuprinse în Programul Național de Vaccinare (inclusiv vaccinul ROR, Hexavalent și Tetravalent la care se face referire cu insistență în cadrul unor dezbateri politice) SUNT DISPONIBILE în toată țara.
Ministerul Sănătății dezaprobă și condamnă toate încercările de a induce în eroare opinia publică și de a prezenta în mod fals activitatea acestei instituții și pe toți cei implicați în desfășurarea programelor de sănătate publică.
Reamintim faptul că Ministerul Sănătății a derulat în procedură de urgență toate achizițiile necesare pentru asigurarea vaccinurilor cuprinse în Programul Național de Vaccinare, acordând o atenție specială procurorii dozelor de vaccin antirujeolic.
De asemenea, Ministerul Sănătății a implementat un program riguros de raportare a stocurilor de vaccin disponibile în teritoriu, în scopul prevenirii unei situații de criză similare celei din toamna anului trecut.
Concomintent cu aceste demersuri urgente, a fost modificat cadrul legislativ cu privire la procedura de achiziţie pentru vaccin, pentru a permite achiziţii multianuale. Această modificare legislativă va înlătura posibilitatea izbucnirii unei crize similare celei din toamna anului trecut.
În plus, Ministerul Sănătății definitivează în această perioadă legea vaccinării ale cărei prevederi vor adresa cauzele profunde ale declinului numărului de copii vacccinați.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu