Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 24 iunie 2014

SIMPOZION și ZIUA INVATATORULUI, 27-29 iunie

 Respectând o frumoasă tradiție organizăm și în acest an 2014 în cadrul Seminarului DIDACTICA și de ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI, SIMPOZIONUL cu tema din acest an „Dascălul – promotor al dezvoltării regionale şi al reconcilierii vieţii profesionale cu viaţa de familie” (referate, proiecte educaționale, exemple de bune practici: voluntariat/parteneriate în comunitate).

Termen de transmitere a comunicarilor: marți 24 iunie 2014 pe e-mail: nicolrd@yahoo.com
LOCAȚIE: pensiunea STEJARUL Bocșa
PROGRAM:
VINERI 27 iunie 2014, sosire până la orele 16
Cazare: 9 camere X 2 locuri = 18 locuri (pentru colegi din Timiș sau din județul Caras-Severin)
Preț cameră: 110 lei cu mic dejun
SIMPOZION (susținere lucrări, discuții libere): 16-18
CINA FESTIVĂ ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI: de la orele 20
(în acea seară la Bocșa este Gala Laureaților la Festivalul de muzică populară Aurelia Fătu Răduțu, amatorii de folclor pot viziona spectacolul, avem invitație deschisă de la DAN LIUȚ, directorul Casei de cultură Bocșa …)
Preț cină festivă 60 lei.

SÂMBĂTĂ 28 IUNIE, colegii cazați vor lua micul dejun la pensiune și apoi toți în….
Excursie (cu mașinile personale):
1. Muzeul Constantin Lucaci Bocșa
2. Mănăstirea Sfântul Ilie Bocșa
3. Muzeul de mineralogie estetică a fierului  la CONSTANTIN GRUESCU – Ocna de Fier
4. Lacul cu nuferi – DOGNECEA, Pensiunea Colț de Rai (unde se poate servi prânzul, în funcție de câți se anunță, vom vorbi și acolo să ne pregătească ceva…..)

Vă rog să vă anunțați participarea, specificând:
1. Doresc participare simpozion (0 lei, pentru că nu lansăm invitația decât membrilor/membrilor simpatizanți ai celor 2 asociații)
2. Doresc participare simpozion+cina festivă (60 lei)
3. Doresc participare simpozion+cina festivă+ 1 loc în cameră/mic dejun (60 lei+55 lei)
4. Doresc participare simpozion+cina festivă+prânz la Dognecea,

La una din persoanele de contact:
1. MARCU NICOLETA - ISJ
2. BONCIU ADRIANA - CCD
3. GRINDEANU VICTOR – Școala 9 Reșița
4. TERCIU MANUELA – Școala 8 Reșița
Dragii mei, sper să ne întâlnim cât mai mulți, aș vrea să stabilim și niște repere pentru viitoarele activități ale Asociației.

Spor pe ultima sută de metri, să încheiați anul școlar cu sufletul plin de bucuria muncii împlinite!!

Prof. NICOLETA MARCU
Inspector scolar - dezvoltarea resursei umane
Inspectoratul Scolar Judetean Caras-Severin
Presedinte - Asociatia Invatatorilor Caras-Severineni
Telefon: 0733-732143, 0744-135913
Email: nicoleta.marcu@ymail.comnicolrd@yahoo.comasociatiainvatatorilorcs@yahoo.com 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu