Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 18 octombrie 2013

Distragerea atenţiei vânzătoarei, un mod de operare pentru săvârşirea furturilor

Produsele de valoare sau banii lichizi vor fi întotdeauna în atenţia infractorilor, care concep cele mai ingenioase modalităţi de a şi le însuşi, indiferent dacă acestea se află într-un magazin, într-un depozit sau în circulaţie.
Un mod de a fura „în echipă” este acela prin care una dintre persoane  distrage atenţia vânzătoarei în magazin, fie prin faptul că i se solicită un produs care se află pe raft înalt, fie

solicitându-i-se mai multe sortimente din acelaşi produs, în număr mult mai mare decât cel expus, timp în care cealaltă persoană sustrage banii, telefonul mobil sau alte valori din poşeta acesteia. Prin această tactică, se urmăreşte ca vânzătoarea să piardă din atenţie obiectele personale lăsate neglijent pe pult (de cele mai multe ori fiind vorba de poşetă şi telefoane mobile)  cât şi banii încasaţi până în acel moment (depozitaţi sau nu într-o casă de marcat).
Pentru a nu deveni victime ale hoţilor care au acest mod de a acţiona, Poliţia vă face câteva recomadări care, odată respectate, pot contribui la diminuarea gradului de risc în activitatea pe care o desfăşuraţi:
•    obiectele personale, cum ar fi: poşeta, telefonul mobil, portofelul, nu trebuie păstrate în timpul programului în magazin, pe pult, ci într-un spaţiu special în care doar angajaţii au acces;
•    în situaţia în care, pentru a servi un client, sunteţi nevoită să vă îndepărtaţi pentru o perioadă mai mare de timp de casa de marcat în care sunt stocaţi banii obţinuţi din încasări, încuiaţi-o şi luaţi cheia asupra dumneavoastră şi asiguraţi-vă totodată că bunurile personale nu sunt accesibile;
•    dacă unitatea comercială în care vă desfăşuraţi activitatea nu este dotată cu o casă de marcat iar sumele provenite din încasări sunt păstrate într-un sertar sau în cutii de carton, asiguraţi-vă că nu pot fi sustrase peste pult;
•    dacă vi se solicită mărfuri expuse la vânzare dar care sunt depozitate într-o altă încăpere, respectuos, solicitaţi clientului să aştepte afară câteva minute, asiguraţi magazinul prin interior şi abia apoi aduceţi produsele solicitate;
•    în alegerea design-ului magazinului (aranjarea vitrinelor, prezentarea produselor ş.a.) aveţi în vedere faptul ca nu atrageţi numai cumpărătorii, ci şi potenţialii infractori şi luaţi-vă măsuri suplimentare de protecţie.

Nu uitaţi!
Cele mai eficiente strategii de prevenire sunt cele care combină dispozitivele tehnice de siguranţă cu vigilenţa factorului uman. Eficacitatea camerelor de luat vederi cu circuit închis este sporită de o bună iluminare, de folosirea unor oglinzi ingenios plasate (pentru vizualizarea unghiurilor „moarte”) şi de un personal bine instruit.

I.P.J.C-S

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu