Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 6 februarie 2013

Informare activitate SPCEEPS Caraş-Severin pentru luna ianuarie 2013

 Principalele activităţi desfăşurate de către Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Caraş-Severin în perioada 1 ianuarie 2013 – 31 ianuarie 2013 au fost următoarele: s-au primit şi soluţionat un număr de
669 cereri pentru eliberarea paşapoartelor, din care 409 cereri pentru eliberarea paşapoartelor electronice şi 260 cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare.
            Din totalul cererilor, un număr de 519 au fost primite la ghişeul serviciului, iar alte 150 la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate.
            Un număr de 52 de cetăţeni români domiciliaţi în străinătate au solicitat eliberarea unui paşaport, după cum urmează: 15 persoane au depus cererile la ghişeul serviciului, iar 37 persoane s-au adresat misiunilor diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate. De asemenea, cinci persoane au solicitat eliberarea unui paşaport temporar cu menţionarea domiciliului din străinătate, iar 47 persoane au optat pentru cel electronic.
În perioada de referinţă au fost eliberate la ghişeul serviciului un număr de 468 paşapoarte, din care 261 paşapoarte simple temporare şi 207 paşapoarte simple electronice.
În ceea ce priveşte suspendarea temporară a dreptului la libera circulaţie, în cursul lunii ianuarie 2013 au fost primite de la autorităţile competente 15 comunicări de acest fel faţă de 16 cetăţeni  români care au domiciliul pe raza judeţului Caraş-Severin. Totodată, prin intermediul Direcţiei Generale de Paşapoarte au fost transmise un număr de 13 comunicări referitoare la reţinerea sau arestarea în străinătate a unor cetăţeni români domiciliaţi pe raza judeţului pentru săvârşirea unor fapte cu caracter penal, iar patru comunicări priveau persoane care au decedat în străinătate.
Un număr de 12 persoane au fost sancţionate contravenţional pentru pierderea sau deteriorarea paşapoartelor valabile.
            În urma activităţii desfăşurate de către SPCEEPS Caraş-Severin a fost încasată la bugetul de stat suma de 17.628 RON, dintre care 16.608  RON reprezentând taxe consulare pentru eliberarea paşapoartelor, 360 RON amenzi contravenţionale încasate şi 660 RON însumând taxe eliberare adeverinţe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu