Agentia Judeteana pentru
Ocuparea Fortei de Munca Caras-Severin aminteste absolventilor institutiilor de
invatamant promotia 2017 ca pot beneficia de indemnizatie de somaj doar in
cazul in care se inregistreaza la
structurile AJOFM Caras-Severin din raza de domiciliu /reşedinţă sau la
furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă ,
acreditaţi în condiţiile legii in termen de 60 de zile de la absolvire. Cei
care se vor inregistra dupa aceasta data vor putea beneficia doar de asistenţa
personalizata in vederea identificarii si ocuparii unui loc de munca , nu si de
indemnizatie de somaj.
Absolvenții înregistrați la
AJOFM beneficiază de informare şi consiliere profesională, mediere pentru
identificarea unui loc de muncă, precum şi de facilităţi financiare. De
asemenea, în scopul asigurării mobilităţii şi reintegrării pe piaţa muncii,
absolvenţii pot participa gratuit la programe de formare profesională.
Înregistrarea în evidențele
AJOFM ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă
și obligatorie în vederea obținerii facilităţilor acordate potrivit Legii nr.
76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării
forţei de muncă.
In cazul absolvenţilor de
liceu promoţia 2017, indiferent dacă au
promovat sau nu examenul de bacalaureat,
termenul de 60 de zile de la terminarea studiilor pentru inregistrarea la AJOFM
a început cu data de 27 mai 2017 , conform Ordinului 4.577/20.07.2016 al
Ministrului Educației Naționale privind structura anului şcolar, cu
modificările și completările ulterioare si se termina in data de 25 iulie 2017.
Elevii care nu au situația
școlară încheiată la unele discipline, se pot înregistra în evidențele AJOFM
Caras-Severin în termen de 60 zile de la data promovării examenului de
corigență (data înscrisă în adeverința eliberată de instituția de învățământ).
In cazul absolventilor de
studii superioare, termenul de 60 de zile curge de la data finalizarii
studiilor anului terminal sau de la data promovarii examenului de licenta.
Pentru înregistrarea ca
persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii trebuie să depună
următoarele documente:
1.actul de identitate, în
original şi copie ;
2. adeverinţă medicală cu
menţiunea “apt de muncă” sau eventuale restricţii medicale;
3.actele de studii şi
calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ,
în original şi copie.
Persoanele care într-o
perioadă de 60 de zile de la finalizarea studiilor nu s-au încadrat în muncă
potrivit pregătirii profesionale şi sunt înregistrați la structurile AJOFM
Caras-Severin din raza de domiciliu /reşedinţă sau furnizori de servicii
specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă , acreditaţi în
condiţiile legii, pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj . Aceasta se
acordă absolvenţilor, la cerere, pe o perioada de 6 luni şi constă într-o sumă
fixă, lunară, neimpozabilă al cărei cuantum este de 250 lei.
Persoanele interesate pot
obţine informaţii suplimentare la sediul AJOFM Caras-Severin din Resita, str.
Traian Lalescu nr 17 , tel 0255/212380
sau la sediile punctelor de lucru ale AJOFM Caras-Severin din Anina,
Baile Herculane, Bocsa, Bozovici, Caransebes, Moldova Noua, Oravita, Otelu
Rosu.
Compartiment Resurse Umane,
Salarizare,
Comunicare si Secretariatul
Consiliului Consultativ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu