Conexiuni afectate și durată
Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative
raportate către ANCOM în 2016 au fost cele de telefonie mobilă (peste 5,6 milioane
de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 5
milioane de conexiuni afectate), telefonie fixă (aproximativ 570 de mii de
conexiuni afectate) și internet fix (aproximativ 470 de mii de conexiuni), cele
mai puține conexiuni afectate fiind cele de retransmisie a programelor
audiovizuale (aproximativ 450 de mii).
Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, anul trecut un
incident cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și
serviciilor de comunicații electronice a afectat în medie 47.859 de conexiuni,
de două ori mai multe față de anul 2015 (cu o medie de 22.773 conexiuni
afectate de un singur incident). Durata medie a unui incident semnificativ a
fost de aproximativ 7,5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor de securitate
raportate pe anul 2016 este de 1.347 de ore. Cele mai multe incidente de
securitate au avut loc în București și Ilfov, urmate de județele Constanța,
Teleorman și Călărași.
Cauzele incidentelor semnificative raportate
7% dintre incidente au fost cauzate de erori umane (ex. configurarea și
operarea greșită a unor echipamente) și fenomene naturale (ex. ninsori și
furtuni care au afectat diferite echipamente),
27% dintre incidente au fost cauzate de erori de sistem (software sau
hardware), majoritatea incidentelor semnificative (66%) fiind determinate de
factori externi (ex. întreruperea alimentării cu energie electrică sau
secționarea accidentală a fibrei optice etc.).
Despre Raportul ANCOM
Raportul ANCOM privind incidentele care au afectat
securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice
în anul 2016 a fost realizat pe baza informațiilor raportate de furnizori, fiind cel
de-al patrulea an în care Autoritatea colectează aceste date, în urma intrării
în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a
notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității
şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a
acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp
de cel puţin o oră.
Autoritatea Naţională pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este
instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din
România, prin promovarea concurenţei pe
piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea
investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe
detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro. Pentru a testa si
monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
COMUNICAT DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu