Pentru
că în această perioadă majoritatea operatorilor telecom din România lansează
oferte promoționale cu ocazia Black Friday, Autoritatea
Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) îi sfătuiește
pe utilizatori să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de
telefonie, internet sau televiziune, astfel încât să aleagă oferta care
corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare și consum.
Chiar dacă
este vorba de un smartphone, o
tabletă sau un televizor cu o reducere substanțială oferite de operatori la
achiziționarea unui abonament pentru servicii de telefonie, internet sau
televiziune, este bine ca utilizatorii să verifice detalii precum:
perioada
minimă contractuală, adică acel interval de timp în care utilizatorul nu poate
renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată
legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom;
costul
lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la
prețuri reduse sau gratuite;
intervalul exact
în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al
abonamentului;
gradul
de acoperire pentru telefonie și internet mobil – fie prin accesarea hărților
orientative de acoperire disponibile pe site-ul operatorului, fie direct în
magazinele/casieriile acestuia;
câte
minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce rețele pot fi
folosite, în ce ordine vor fi consumate și ce tarife se aplică după consumarea lor;
dacă și
în ce condiții furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite
aplicații (de tip VoIP, file-sharing etc.).
Instrumente ANCOM pentru alegerea unei oferte
ANCOM le pune utilizatorilor la dispoziție două
instrumente independente și obiective cu ajutorul cărora pot alege cele mai
potrivite oferte de telefonie și internet, adaptate nevoilor proprii de
comunicare:
www.veritel.ro – comparatorul de oferte telecom,
care generează lista primelor 25 de planuri tarifare pentru serviciile de
telefonie și internet din România, în funcție de configurarea individuală pe
care o solicită fiecare utilizator;
www.netograf.ro – aplicația de testare a
calității serviciului de internet, care oferă prin secțiunea Statistici detalii despre vitezele medii
naționale și per localitate oferite de furnizorii de internet mobil, respectiv
fix, din România, așa cum au fost acestea experimentate în mod real de
utilizatori.
Mai multe detalii despre serviciile de telefonie, internet și televiziune
se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.
Secţiunea
InfoCentru
din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile
despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi
televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi
folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea
contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea
terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici
ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces
la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care
protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de
comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor
eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza
calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu