Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 3 noiembrie 2016

Cum îți dai seama că un număr de telefon este portat?

De fiecare dată când utilizatorii apelează un număr de telefon care și-a schimbat rețeaua prin portare și tariful apelului ar putea fi, din această cauză, mai mare decât cel la care se așteaptă, aceștia aud un semnal sonor distinctiv, chiar înainte de realizarea apelului. Semnalul sonor îi permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Pentru a afla în ce
reţea este portat un număr, utilizatorii pot accesa www.portabilitate.ro, site pus la dispoziție de ANCOM. Aici puteți afla cum sună semnalul de portare.
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr nu mai este posibilă după formatul acestuia, astfel că Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a impus această măsură operatorilor de telefonie fixă și mobilă, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif mai mare decât cel așteptat atunci când apelează un număr de telefon care a fost portat.
Despre portabilitate
Serviciul de portabilitate a fost introdus de ANCOM în anul 2008, pentru a le permite utilizatorilor de telefonie fixă sau mobilă să își păstreze numărul de telefon la schimbarea operatorului. Până în prezent au fost portate în România peste 3,3 milioane de numere. Portarea numărului de telefon se face numai la cererea utilizatorilor, care pot alege să porteze orice număr de telefon, dar numai într-o rețea de același tip (numărul mobil spre o altă rețea de telefonie mobilă, numărul fix către o altă rețea de telefonie fixă) și în interiorul aceluiași județ în cazul numerelor geografice În cazul telefoniei mobile, este permisă și portarea de pe abonament pe cartelă preplătită și invers.
Atenţie! Portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligaţiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, dacă se solicită portarea înainte de expirarea contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalități de reziliere anticipată.
Unde te informezi
ANCOM pune la dispoziţie site-ul www.portabilitate.ro, unde poți afla dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua în care funcționează în prezent. Site-ul îți oferă detalii cu privire la paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
Pentru a face cea mai potrivită și informată alegere atunci când îți schimbi furnizorul de servicii, poți accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu