Prezintă: Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
Caraş-Severin.
INFORMARE PRIVIND RESPECTAREA LEGISLAȚIEI SPECIFICE
REFERITOARE LA ASISTENȚA SOCIALĂ ÎN JUDEȚUL CARAȘ-SEVERIN. DEFICIENȚE
CONSTATATE ȘI MĂSURI DE REMEDIERE
În conformitate cu prevederile legislative în vigoare, Agenția Județeană pentru Plăți și
Inspecție Socială Caraș-Severin are, în principal, în domeniul administrării,
gestionării și plății beneficiilor de asistență socială și al susținerii
programelor de servicii sociale, următoartele atribuții:
a. aplică
legislația privind acordarea și plata beneficiilor de asistență socială,
b. aplică
legislația privind finanțarea programelor de servicii sociale,
c. informează
și îndrumă persoanele fizice și juridice cărora le revin drepturi și obligații
ce decurg din reglementările privind sistemul național de asistență socială,
d. gestionează
informațiile în vederea efectuării plăților beneficiilor de asistență socială,
prelucrând documentația aferentă stabilirii drepturilor la beneficiile de
asistență socială, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și asigură
evidența la nivel teritorial a tuturor beneficiarilor din sistemul beneficiilor
de asistență socială,
e. verifică
îndeplinirea condițiilor de eligibilitate privind stabilirea drepturilor la
beneficiile de asistență socială, stabilește dreptul la beneficiile de
asistență socială și efectuează plata acestora, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
În domeniul
inspecției sociale, AJPIS Caraș-Severin desfășoară, în principal, activitatea
de control și monitorizare, a modului în care sunt stabilite și plătite
beneficiile de asistență socială, activitatea furnizorilor de servicii sociale
și modul de acordare a serviciilor sociale.
Activitatatea de control se materializează prin
întocmirea Proceselor verbale de control, Notelor de control, Rapoartelor de
control, în care sunt menționate aspectele verificate, precum și măsurile
dispuse ca urmare a controalelor efectuate.
De asemenea controalele au rolul de a constata săvârșirea
faptelor prin care se încalcă prevederile legale din domeniul asistenței
sociale, caz în care se aplică sancțiunile contravenționale prevăzute de lege.
Inspectorii sociali din cadrul AJPIS Caraș-Severin au
desfășurat în cursul anului 2016 controale atât în domeniul beneficiilor de
asistență socială cât și în domeniul serviciilor sociale după cum urmează:
Ø controale
tematice conform Planului Anual al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție
Socială
Ø controale
tematice conform Planului Anual al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție
Socială Caraș-Severin
Ø controale
inopinate, efectuate în urma unor sesizări/petiții/autosesizări,
Ø evaluări în
teren a serviciilor sociale în vederea obținerii licențelor de funcționare.
Controale
efectuate în cadrul Campaniilor tematice, conform Planului Anual al Agenției
Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială
1. Campania
privind „Verificarea accesului neîngrădit al persoanelor cu dizabilități la
mediul fizic, informațional și comunicațional în unitățile de învățământ”.
Obiectivul principal al acestei campanii a fost
asigurarea respectării drepturilor persoanelor cu dizabilități privind accesul
la mediul fizic, informațional și comunicațional.
Obiectivul specific al campaniei a fost identificarea
unităților de învăâîmânt care nu respectă dreptul persoanelor cu dizabilități de a avea acces la mediul
fizic, informațional și comunicațional și stabilirea măsurilor legale în vederea
remedierii deficiențelor constatate.
Perioada de desfășurare a campaniei tematice este
04.04.-11.11.2016, entitățile supuse controlului au fost unitățile de
învățământ publice sau private din județul Caraș-Severin.
În cadrul acestei campanii au fost verificate următoarele
unități de învățământ: Liceul Tehnologic „Sfântul Dimitrie” Teregova, Școala
Gimnazială „Atanasie Cojocaru” Pojejena, Școala Gimnazială Berzasca, Liceul
Tehnologic „Clisura Dunării” Moldova Nouă, Liceul Tehnologic „Trandafir
Cocârlă” Caransebeș, Liceul Tehnologic „Dacia” Caransebeș, Liceul Tehnologic
„Decebal” Caransebeș, Școala Gimnazială „Ștefan Velovan” Rusca Montană, Școala
Gimnazială nr. 1 Bocșa, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Bocșa .
În urma controalelor au fost dispuse următoarele măsuri:
- Adaptarea
unui grup sanitar astfel încât să permită accesul persoanelor cu dizabilități,
-
Inscripționarea locurilor de parcare pentru persoanele cu dizabilități,
- Construirea
unei rampe de acces în clădire, conform NP 051/2012.
2. Campania
privind „Controlul privind stabilirea și acordarea alocației de plasament”
Perioada de desfășurare a campaniei tematice a fost 14
decembrie – 29 februarie 2016.
Obiectivul general al campaniei a fost eficientizarea
utilizării fondurilor în sistemul de asistență socială și îmbunătățirea
activității privind modul de acordare a beneficiilor de asistență socială.
Obiectivele specifice ale campaniei au fost:
Ø Asigurarea
beneficiilor prevăzute de legislația în vigoare a copiilor aflați în plasament
la o familie/persoană/asistent maternal profesionist/OPA sau tutelă.
Ø Asigurarea
monitorizării măsurilor de protecție alternativă(plasament la o familie,
persoană, asistent maternal profesionist, OPA și tutelă) de către instituțiile
publice și private, în vederea respectării prevederilor art. 128 alin.(6) din
Legea nr. 272/2004.
În acestă campanie inspectorii sociali au controlat atât
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin cât
și un număr de 16 aurorități publice locale din județul Caraș-Severin, unde au
fost identificate suspiciuni în ceea ce privește minorii pentru care a fost
instituită măsura tutelei.
În cadrul acestei campanii inspectorii sociali au mai efectuat vizite la domiciliul minorilor
pentru care a fost instituită măsura tutelei, din 16 localități.
Din verificările efectuate la sediul Direcției Generale
de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin rezultă faptul că
cele 84 de dosare verificate conțin documentele necesare-acte de
identitate, rapoarte de monitorizare, evaluarea condițiilor materiale și
financiare ale familiei substitutive. Menționăm faptul că rapoartele de
monitorizare au fost completate în mod superficial și neconcludent.
În urma controalelor efectuate de inspectorii sociali la
sediile celor 16 primării din județul Caraș-Severin unde au fost identificați
minori pentru care a fost instituită măsura tutelei, s-a constatat că aceste
instituții nu au o evidență cu familiile care au în tutelă minori în baza unor
sentințe civile rămase definitive, astfel încât să poată să întocmească
rapoartele de monitorizare așa cum este prevăzut la art. 7 alin.(5) din Ordinul
nr. 1733/2015, de asemenea nu au fost întocmite dosare pentru acești minori în
vederea monitorizării.
Iar în urma celor 30 de vizite efectuate pe teren de
inspectorii sociali, la domiciliul minorilor pentru care a fost instituită
măsura tutelei, s-a constatat faptul că în mare parte au fost respectate
prevederile legale (minorii sunt îngrijiți corespunzător, au relații bune cu
tutorii, iar alocația de plasament este cheltuită in interesul copilului).
Neconformitățile constatate sunt următoarele:
Pentru două minore pentru care a fost institută măsura
tutelei, tutorii încasau alocație de plasament deși măsura tutelei a fost
încetată prin sentința instanței fapt pentru care a fost înștiințat AJPIS
Caras-Severin cu privire la recuperarea sumelor încasate necuvenit.
Pentru deficiențele constatate în cadrul campaniei
inspectorii sociali au dispus un număr de 19 de măsuri, care au fost
îndeplinite până la acesta dată.
Au fost încheiate un număr de 17 procese verbale de
control respectiv cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Caraș-Severin si cele 16
autorități publice locale unde au fost identificate suspiciuni.
Au fost încheiate de către inspectorii sociali un număr
de 4 Note de informare către conducerea AJPIS Caraș-Severin prin care s-a
solicitat:
- Pentru un
minor a fost dispusă încetarea dreptului la alocație de plasament și
constituirea debitului pentru perioada în care fostul tutore a încasat alocația
de plasament după încetarea tutelei, precum și suspendarea alocației de stat.
- Pentru o
minora s-a dispus suspendarea alocației de plasament întrucât conform
raportului de monitorizare întocmit de DGASPC CS era consemnat că persoana de
plasament nu utilizează banii proveniti din alocația de plasament în interesul
copilului,
- Pentru un
CNP s-a dispus constituirea debitului întrucât alocația de plasament a fost
plătită după încetarea măsurii tutelei.
Menționăm faptul că au fost fost emise un număr de 4
decizii de debit în valoare de 15.759 lei.
3. Campania
privind „Controlul bazat pe risc privind stabilirea și acordarea principalelor
beneficii de asistență socială(ajutorul social, alocația pentru susținerea
familiei și ajutorul perntru încălzirea locuinței)”.
Obiectivele campaniei
Ø Obiectivul
general: Eficientizarea utilizării fondurilor în sistemul de asistenţă socială
şi îmbunătăţirea activităţii privind modul de stabilire şi acordare a
beneficiilor de asistenţă socială.
Ø Obiective
specifice:
a. Reducerea erorii şi fraudei prin efectuarea de
inspecţii tematice privind stabilirea şi acordarea beneficiilor de asistenţă
socială.
b. Culegerea de date în vederea constituirii profilului
de risc pentru beneficiarii programelor de asistenţă socială adresate
gospodăriilor cu venituri reduse (VMG, ASF, AI).
Grupul ţintă l-a reprezentat titulari/beneficiari de VMG şi ASF, aflaţi în
plată în luna mai 2016 , iar în cazul AI, titularii/beneficiarii care au fost
în plată în perioada sezonului rece noiembrie 2015 – martie 2016.
Entitățile selectate de forul nostru superior și
verificate în cadrul acestei campanii au fost: Bocșa, Reșița, Teregova,
Berzasca, Slatina Timiș și Lăpușnicel.
În cadrul acestei campanii au fost verificate un număr de
193 de dosare dintre care: 63 dosare de alocație pentru susșinerea familiei, 70
de dosare de ajutor social și 60 de dosare de ajutor pentru încălzirea
locuinței din unitățile administrativ teritoriale enumerate mai sus.
În urma controalelor efectuate inspectorii s-a constatrat
că: un număr de 6 familii beneficiare de ajutor pentru încălzirea locuinței în
sezonul noiembrie 2015- martie 2016 au încasat necuvenit sume necuvenite, deoarece nu au declarat
corect veniturile realizate, o familie beneficiara de alocație pentru
sustinerea familiei a încasat sume necuvenit o perioada de 2 luni.
În aceste cazuri s-a dispus de către inspectorii sociali,
să se calculeze și să se recupereze sumele plătite necuvenit cu titlu de ajutor
pentru încălzirea locuinței și alocație pentru susținerea familiei.
· Controale
efectuate, conform Planului Anual al Agenției Județene pentru Plăți și
Inspecție Socială Caraș-Severin
În baza Planului Anual al AJPIS Caraș-Severin au fost
efectuate controale la următoatele servicii sociale din Caraș-Severin :
- Centru de zi
pentru copii “Caritas” Caransebeș, din cadrul furnizorului privat de servicii
sociale Asociația “Caritas” Caransebeș,
- Cantina
Socială Caransebeș, din cadrul furnizorului privat de servicii sociale
Asociația “Caritas” Caransebeș,
- Centru de
Plasament Tabita Bocșsa din cadrul furnizorului de servicii sociale Fundația
Humanitas Pro Deo Oțelu Roșu,
- Asociația
Diabeticilor Caraș-Severin, cu ocazia controlului s-a constatat că asociația în
speță nu desfășoară servicii sociale.
Tot în baza Planului Anual al AJPIS Caraș-Severin au fost
efectuate controale la asistenții maternali profesioniști din localitățile:
Anina, Bănia, Prilipeț, Ticvaniu Mare, Reșița, Forotic.
Controale privind evaluările în teren în vederea
licențierii
1. 9
Apartamente -Modulul apartamente și garsoniere- tineri aparținând Centrului
“Speranța” Reșița din cadrul DGASPC Caraș-Severin- Propunere acordare licențăde
funcționare
2. Centrul “Sfanta
Maria” Reșița , centrul de îngrijire și asistență, al furnizorului public de
servicii sociale DGASPC CS- Propunere acordare licență de funcționare
3. Modulul de
case de Tip Familial pentru copii cu dizabilități, Căsuța nr. 1, din cadrul
Centrului “Nera” Oravița , al
furnizorului public de servicii sociale DGASPC CS- Propunere acordare licență
de funcționare
4. Modulul de
case de Tip Familial pentru copii cu dizabilități, Căsuța nr. 2, din cadrul
Centrului “Nera” Oravița , al
furnizorului public de servicii sociale DGASPC CS- Propunere acordare licență
de funcționare
5.
Compartimentul de Asistență Maternală din cadrul DGASPC Caraș-Severin,
În urma controlului s-a constatat că standardele minime
obligatorii erau îndeplinite în proporție de 86%, în consecință au fost dispuse
8 măsuri de remediere și a fost propusă menținerea licenței de funcționare
provizorie și program un nou control în
luna noiembrie 2016, după expirarea
termenului pentru îndeplinirea măsurilor.
6. Serviciul de
îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice Reșița, al furnizorului de
servicii sociale Federația Caritas a Diacezei Timișoara- A fost propusă
acordarea licenței de funcționare.
7. Serviciul
de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice Caransebeș, al furnizorului
de servicii sociale Federația Caritas a Diacezei Timișoara-A fost propusă
acordarea licenței de funcționare.
8. Modulul
–centrul de plasament din cadrul Centrului “Casa Noastră” Zăgujeni, al
furnizorului de servicii sociale DGASPC Caraș-Severin- A fost propusă acordarea
licenței de funcționare.
9. Modulul
Apartamente din cadrul Centrului “Casa Noastră” Zagujeni- A fost propusă
acordarea licenței de funcționare.
10. Modulul
Centrul Maternal din cadrul Centrului “Rasisa” Reșița serviciu social de tip
rezidențial pentru cuplu mamă- copil, desfășurat de către DGASPC CS.
În urma verificărilor s-a constatat că standardele minime
obligatorii nu sunt îndeplinite întrucât în acest modul nu erau găzduiți
beneficiari, prin urmare a fost propusă retragerea licenței de funcționare
provizorie.
11. Căminul pentru
Persoane Vârstnice Bocșa, serviciu de tip rezidențial pentru persoane
vârstnice, aparținând Primăriei orașului Bocșa- A fost propusă acordarea
licenței de funcționare.
12. 8
locații(apartamemte) ale Modulului Apartamente din cadrul Centrului “Raisa”
Reșița, serviciu social de tip rezidențial pentru copii, desfășurat de către
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin.
În urma verificărilor pentru 5 locații a fost propusă
acordarea Licenței de funcționare, iar pentru 3 locații a fost propusă
restragerea Licenței de funcționare provizorie.
13. Căminul
perntru Persoane Vârstnice “Sfinții Constantin și Elena” Caransebeș, serviciu
social de tip rezidențial, aflat în coordonarea metodologică a Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin- A fost
propusă acordarea Licenței de funcționare.
14. Centrul de
Servicii de Asistență Socială pentru Persoane Vârstnice Reșița, serviciu social
de tip centru de zi desfășurat de Serviciul Public Direcția de Asistență
Socială din cadrul Primăriei
Municipiului Reșița – A fost propusă acordarea Licenței de funcționare.
15. Cantina de
ajutor social Caritas Caransebeș, serviciu social desfășurat de către
furnizorul privat de servicii sociale Asociația Caritas Caransebeș- A fost
propusă acordarea Licenței de funcționare.
Controale inopinate
I.
Servicii sociale:
1. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS CS cu nr. 329/18.01.2016 a fost efectuat un
control la Complexul de Servicii Sociale Reșița din cadrul Direcției Generale
de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin.
Pentru deficiențele constatate inspectorii sociali au
dispus prin Procesul verbal de control nr. 1087/08.02.2016 un număr de 9 măsuri
cu privire la aprovizionarea cu alimente, meniuri, obiecte igienico-sanitare,
bonuri de consum. La data prezentului material măsurile au fost îndeplinite.
2. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS CS cu nr. 3127/31.03.2016 a fost efectuat un
control la Centrul „Sfânta Maria” Reșița, centru de îngrijire și asistență din
cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului
Caraș-Severin.
Petenta (beneficiară a centrului, încadrată în grad de
handicap grav/infectată HIV)a reclamat faptul că a fost dezinstituționalizată
prin decizia Comisiei de Evaluare a Persoanelor Încadrate în Grad de Handicap
Caraș-Severin fără motive întemeiate și nu are unde să locuiască.
În urma controlului s-a constatat că petenta nu a fost
pregătită pentru o viață independentă, pentru integrare în societate, drept
urmare au fost dispuse un număr de 7 măsuri de remediere a deficiențelor
constatate. La data efectuării prezentului material măsurile dispuse sunt în
curs de îndeplinire.
3. Urmare a
sesizării adresate Consiliului Județean Caraș-Severin înregistrată cu nr.
1/9922/16.05.2016 remisă spre soluționare AJPIS Caraș-Severin înregistrată cu
nr. 4888/18.05.2016 a fost efectuat un control la Căminul pentru Persoane
Vârstnice Anina.
În petiție se reclamă aspecte referitoare la costul și
contribuția lunară datorată de beneficiarii căminului pentru anul 2016.
În urma controlului au fost dispuse 2 măsuri de remediere
a deficiențelor constatate, măsuri care au fost îndeplinite.
4. Urmare a sesizării adresată la Administrația
Prezidențială înregistrată cu nr. DRA1/10410/17.05.2016 redirecționată spre
soluționare AJPIS Caraș-Severin înregistrată cu nr. 1159/23.05.2016 a fost
efectuat un control la Primăria comunei Șopotu Nou, care a avut ca obiect
faptul că, pe raza comunei există o familie care din cauza sărăciei își
neglijează copiii minori.
Petiția s-a confirmat parțial în sensul că minorii erau
neglijați, dar nu din cauza sărăciei ci din cauza indolenței părinților. În
urma controlului au fost dispuse un număr de 3 măsuri, referitoare la întocmirea unui Plan de servicii pentru
familia în speță și monitorizarea lunară a acestuia.
5. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS Caraș-Severin cu nr. 3918/20.04.2016 a fost
efectuat un control la Centrul „Raisa” Reșița –Modulul Apartamente aflat în
structura DGASPC Caraș-Severin.
În petiție au fost sesizate aspecte referitoare la faptul
că, parte din personalul centrului are un comportament inadecvat față de copiii
din centru.
Aspectele sesizate în petiție s-au confirmat, iar în urma
controlului au fost dispuse 7 măsuri de remediere.
6. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS Caraș-Severin cu nr. 5889/08.06.2016 a fost
efectuat un control la Centrul „Speranța” Reșița aflat în structura DGASPC
Caraș-Severin.
În petiție se reclamă comportamentul discriminatoriu al
personalului Centrului Speranța rezultat din faptul că a interzis copiilor din
centru să își mai petreacă timpul liber în compania beneficiarilor din Centrul
„Sfanta Maria” Reșița, întrucât aceștia sunt infectați HIV, precum și faptul că
au dezvăluit copiilor diagnosticul acestora.
Aspectele sesizate nu s-au confirmat , dar au fost
dispuse 3 măsuri de remediere referitoare la procedura de desfășurare a
vizitelor din cadrul centrului, la respectarea interesului superior al
copilului și consilierea copiilor în vederea constientizării menținerii unei
relații care să nu le afecteze negativ dezvoltarea psihică și emoțională.
7. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS Caraș-Severin cu nr. 7060/06.07.2016 a fost
efectuat un control la Căminul pentru Persoane Vârstnice Reșița aflat în coordonarea metodologică DGASPC Caraș-Severin.
În urma controlului efectuat a rezultat faptul că
aspectele sesizate s-au confirmat, drept urmare au fost dispuse un număr de 5
măsuri de remediere a deficiențelor.
8. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS Caraș-Severin cu nr. 7646/19.07.2016 a fost
efectuat un control la Centrul „Raisa” Reșița- Modulul Apartamente aflat în
structura DGASPC Caraș-Severin.
În sesizare se reclamă faptul că o minoră, beneficiară a
centrului, se află la Spitalul Județean de Urgență Reșița pentru a face o
întrerupere de sarcină.
În urma controlului efectuat a rezultat faptul că
aspectele sesizate s-au confirmat parțial, drept urmare au fost dispuse un
număr de 5 măsuri de remediere a deficiențelor.
9. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS Caraș-Severin cu nr. 10717/17.10.2016 a fost
efectuat un control la Centrul „Speranța” Reșița aflat în structura DGASPC Caraș-Severin.
În sesizare se reclamă aspecte cu privire la:
comportamentul neadecvat al personalului, faptul că hrana nu este acordată
corespunzător și faptul că banii de buzunar ai beneficiarilor sunt folosiți
pentru a fi achiziționane manuale și culegeri.
În urma controlului efectuat a rezultat faptul că
aspectele sesizate s-au confirmat parțial, drept urmare au fost dispuse un
număr de 8 măsuri de remediere a deficiențelor.
Întrucât în sesizare se reclamau posibile aspecte
infracționale cu privire la activitatea pe care o desfășoară Centrul Speranța
Reșița în domeniul protecției și promovării dreptului copilulul aspecte ce
depășesc sfera competențelor inspectorilor sociali, sesizarea în speța a fost
transmisă Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin.
10. Urmare a
sesizării înregistrate la AJPIS Caraș-Severin cu nr. 2654/21.03.2016 a fost
efectuat un control la Căminul pentru Persoane Vârstnice Reșița aflat în coordonarea metodologică DGASPC Caraș-Severin.
În urma controlului efectuat a rezultat faptul că
aspectele sesizate s-au confirmat, drept urmare au fost dispuse un număr de 2
măsuri de remediere a deficientelor.
II.
Beneficii sociale
1. Urmare a
petiției înregistrate la AJPIS CS cu nr. 1318/15.02.2016, a fost efectuat un
control la Primăria comunei Berzovia, având ca obiect venitul minim garantat.
Aspectele sesizate în petiție s-au confirmat, în urmă controlului a fost
dispusă o măsură prin Procesul verbal de control nr. 1852/29.02.2016.
2. Urmare a
petiției adresată Instituției Prefectului Județul Caraș-Severin înregistrată cu
nr. 6/2792/18.02.2016 remisă spre soluționare la AJPIS CS înregistrată cu nr.
1603/23.02.2016, a fost efectuat un control la Primăria comunei Bozovici, având
ca obiect drepturile acordate de Legea nr. 448/2006 persoanelor încadrate în
grad de handicap, respectiv scutire de impozit, rovinietă, legitimație de
parcare gratuită. Aspectele sesizate în petiție s-au confirmat, în urmă
controlului a fost dispusă o măsură prin Procesul verbal de control nr.
2269/09.03.2016.
3. Urmare a
petiției înregistrate la AJPIS CS cu nr. 1318/15.02.2016, a fost efectuat un
control la Primăria orașului Oțelu Rosu, având ca obiect venitul minim
garantat. Aspectele sesizate în petiție nu s-au confirmat.
4. Urmare a
petiției înregistrate la AJPIS CS cu nr. 4475/05.05.2016, a fost efectuat un
control la Primăria comunei Bozovici, având ca obiect venitul minim garantat.
Aspectele sesizate în petiție nu s-au confirmat.
5. Urmare a
petiției înregistrate la AJPIS CS cu nr. 4056/21.04.2016, a fost efectuat un
control la Primăria comunei Ciudanovița, având ca obiect venitul minim
garantat. Aspectele sesizate în petiție nu s-au confirmat, dar au fost
identificate neconcordanțe privind calculul orelor de muncă. În consecință, au
fost dispuse un număr de 3 măsuri și a fost sancționat Primarul cu avertisment
pentru nerespectarea prevederilor art. 6 alin.(4) din Legea nr. 416/2001.
6. Urmare a
petiției înregistrate la AJPIS CS cu nr. 5002/20.05.2016, a fost efectuat un
control la Primăria comunei Brebu, având ca obiect venitul minim garantat și
alocația pentru susținerea familiei. Aspectele sesizate în petiție s-au
confirmat.
În consecință, au fost dispuse un număr de 18 măsuri și a
fost sancționat Primarul cu amendă în cuantum de 2500 lei , pentru
nerespectarea prevederilor art. 14^1 alin.(3) din Legea nr. 416/2001și cu
amendă în cuantum de 200 lei pentru nerespectarea prevederilor art. 25 alin.(1)
din Legea nr. 277/2010. Persoana cu atribuții de asistență socială din cadrul
Primăria comunei Brebu a fost sancționată cu avertisment pentru nerespectarea
prevederilor art. 6 alin.(4) din Legea nr. 416/2001.
7. Urmare a
petiției adresată Institutiei Prefectulul Județul Caraș-Severin, înregistrată
cu nr.6/13297/31.08.2016 și remisă spre soluționare la AJPIS CS înregistrată cu
nr. 9143/05.09.2016, a fost efectuat un control la Primăria orașului Anina,
având ca obiect drepturile acordate potrivit Legii nr. 448/2006 persoanelor
încadrate în grad de handicap. Aspectele sesizate în petiție s-au confirmat.
Drept urmare inspectorii sociali au dispus o măsură de remediere a
deficiențelor constatate.
În concordanță cu atribuțiile specifice, Agenția
Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin, va derul și în
perioada următoare activități de control și monitorizare având drept scop
respectarea legislației specifice referitoare la asistența socială în județul
Caraș-Severin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu