INFORMARE
PRIVIND ACTIVITATEA DE CONTROL SILVIC SI
EVOLUTIA ACTIUNILOR CONTRAVENTIONALE SI INFRACTIONALE, DIN JUDETUL CARAS
SEVERIN. DEFICIENTE CONSTATATE SI MASURI DE REMEDIERE DISPUSE
Garda
Forestiera Județeana Caras-Severin, subunitate integral bugetară, fară
personalitate juridică aparţine de GARDA
FORESTIERA TIMISOARA aflată în subordinea Ministerului Mediului ,Apelor și
Pădurilor.
Garda
Forestiera Județeana Caras-Severin îşi desfăsoara activitatea cu un număr de 14 inspectori din
care 3 cu activitate de implementare şi 11 cu activitate de control în
aplicarea regim silvic.
1.
CADRUL GENERAL
Suprafaţa totală a
pădurilor în jud.Caras-Severin este 419089
ha şi reprezintă 49% din
suprafata judetului,media pe ţară este de 26%,și fata de media europeană de
32%.
Din totalul fond
forestier al județului - 342 mii ha,
Ø 83%
reprezintă, fondul forestier proprietate a statului şi este administrat de
catre Direcţia Silvica Caras-Severin si Baza Experimentală Caransebes;
Ø 50.8 mii ha
reprezintă păduri proprietate a unităţilor administrativ teritoriale adica 11% din total;
Ø 12,8 mii ha reprezintă păduri proprietate a
persoanelor juridice (Composesorate) adică 3% din total;
Ø 13,4 mii ha reprezintă păduri proprietate a
persoanelor fizice , 4% din total (cu 12982 proprietari),media fiind de 1,03
ha/proprietar.
2.
RESPECTAREA REGIMULUI SILVIC
Suprafata fondului
forestier din județul Caras-Severin este administrată prin 20 ocoale silvice
din care 18 ocoale de stat și 2 ocoale de regim silvic (private).
Din aceste păduri se
pot recolta anual 1030 mii mc de lemn conform prevederilor amenajamentelor
silvice,o resursa importanta în economia județului.
În ultimii 10 ani nu
s-a recoltat lemn mai mult decât posibilitatea prevăzută prin amenajamentele
silvice.
În anul 2016 se
preconizează a se recolta 650 mii mc
față de 1030 mii mc. prevăzuți ca
posibilitate de recoltare,ceea ce reprezintă 63% din posibilitate.
Din totalul posibilitații
tăierile ilegale constatate în cursul acestui an reprezinta un procent de
0,002%,iar ca volum raportat la hectarul de pădure reprezintă 0,006%.
2.1. Controale de fond
Datele pe anul 2016 sunt prezentate
comparativ cu anul 2015 pentru a se putea trage concluzii privind evoluția și
tendința presiunilor la care este supusă pădurea .
În
cursul anului 2016, pînă la finele lunii Octombrie s-au efectuat controale de
fond în pădurile proprietate a statului, proprietate publică a unităţilor
administrativ-teritoriale şi în cele proprietate privată a persoanelor fizice
şi juridice.
Prin aceste controale
s-a urmărit respectarea regimului silvic şi identificarea arborilor tăiaţi
ilegal,recuperarea prejudiciilor aduse pădurii.
În
Anexa 1 sunt prezentate sintetic
numarul inspectiilor efectuate in paduri, volumul arborilor tăiaţi ilegal şi
valoarea prejudiciilor cauzate pădurii.
Din analiza datelor prezentate, se desprind
următoarele concluzii:
- numărul total al
controalelor efectuate a scazut cu 6%
la Directia Silvica Caraş-Severin şi cu15
% la Garda Forestieră Județeană Caras-Severin, controalele efectuate de
catre noi au fost realizate în mare parte
la unităţi administrativ teritoriale care deţin păduri fără administrare
dar și la cele ale persoanelor fizice sub pază și fara pază, suprafeţele
controlate fiind mult mai mari faţa de aceeaşi perioada a anului trecut;
- la D.S.
Caras-Severin se constată o scădere cu
51% a volumului arborilor tăiați ilegal față de anul 2015(4179 mc în 2015 și 2149 mc în 2016).Aceasta scadere
este justificată prin controalele de fond
efectuate și prin asprirea legislației privind regimului silvic;
- numarul total al
inspecțiilor a scăzut cu 8% față de anul 2015 iar ca volum tăiat ilegal se
constată o scadere la peste jumătate fată de anul 2015( 2678 mc fata de 7274 mc
),scaderea volumului arborilor taiati ilegal se justifica prin faptul ca au
fost intensificate controalele împreună cu D.S.Caras-Severin,Poliția și
Jandarmeria mai ales în zonele identificate cu risc mare(zon O.S.Bocșa
Română,zona Dognecea,Vărădia,Păltiniș,Ezeriș și altele);
- din totalul
volumului taiat ilegal la D.S.Caras-Severin , un volum de 1229 mc nu a fost
justificat prin contravenții și infracțiuni fiind imputat personalului silvic;
-valoarea
prejudiciului /ha pădure se situează la 1,2 lei/ ha;
-aceste tăieri
ilegale constatate au fost dispersate ca
volum pe suprafete mici neexistând situații de defrișări pe suprafețele
respective,situații prezentate de mass media în alte zone din țară.Acest fapt a
fost posibil datorită situației specifice a județului cu numai 13 mii ha de
pădure proprietate a persoanelor fizice
și a unei bune colaborari a
instituțiilor abilitate menționate mai sus;
În Anexa 2 , se prezintă situația
inspecțiilor efectuate de G.F.Judeșeană Caras-Severin pe moduri de administrare
și anume:
-se
constată ca aproape 36% din din volumul arborilor tăiați ilegal se găsesc în
pădurile private care nu au contracte de
prestări servicii silvice( pază,administrare) cu o structura silvică
autorizată:
-
volumul tăierilor ilegale în pădurile aflate sub contract este în procent destul de mic față de cel identificat în pădurile fara
contract (aprox.27% din total volum)
Soluția scăderii volumului arborilor tăiați ilegal este încheierea de
către proprietarii deținători de fond forestier
a contractelor de pază și administrare mai ales administrarea fondului forestier al
Unitatilor Administrativ Teritoriale prin structurile silvice autorizate .
În anexa 3,se prezinta situația
controalelor și infracțiunilor la tăieri ilegale de material lemnos.În funcție
de gravitatea faptelor acestea au fost sancționate în urma controalelor
întreprinse de G.F.J.Caras-Severin,D.S.Caras-Severin,și nu în ultimul rând de
I.P.J.Caras-Severin,contravențional sau penal.
Comparativ
cu aceeaşi perioadă a anului 2015 se constată o crestere a numarului de
contravenţii și infracțiuni ceea ce se poate considera ca o tendinta de
creștere a responsabilitații față de pădure,impuse uneori prin mijloace
punitive.
Un
rol deosebit în imprimarea unei atitudini responsabile față de pădure ,în
rândul cetățenilor l-a avut și mass media care prin cazurile prezentate a facut
să crească atitudinea opiniei publice față de pădure.
2.2.
CONTROALE PRIVIND EXPLOATAREA MATERIALULUI LEMNOS
Controalele
privind exploatarea masei lemnoase si respectarea regulilor silvice de
exploatare au fost efectuate de Garda
Forestieră Județeană Caraş-Severin (si in echipa cu I.P.J. C-S), personal silvic
de la Direcţia Silvică Caraş-Severin şi personal de la Ocoalele Silvice
private.
Situaţia
comparativă este prezentată în Anexa 4.
-
numarul controalelor la nivel de județ a
scazut cu 45% față de 2015;
-
eficiența controalelor efectuate de catre
personalul silvic al Garzii Forestiere a crescut în mod deosebit : din cele 76
controale efectuate au fost aplicate un numar de 76 sancțiuni contravenționale
cu o valoare de 90500 lei.
-
la D.S.Caras-Severin se constată ca multe din
controalele efectuate de personalul silvic de la ocoalele silvice sunt
efectuate formal,la 874 de controale au fost aplicate doar 32 de sancțiuni cu
40300 lei;
-
aceeași formalitate în efectuarea
controalelor în activitatea de exploatare forestiera se constata si la ocoalele
silvice private,unde la 37 controale efectuate s-a aplicat doar o sancțiune ;
-
în cursul anului 2017 G.F.J.Caras-Severin se
va axa în mod special pe efectuarea de controale de exploatare unde nu au fost
constatate abateri de catre personalul silvic și aplicarea de sancțiuni acolo
unde controalele au fost efectuate superficial.
2.3.
CONTROALE EFECTUATE LA SOCIETAŢI COMERCIALE PRIVIND PRELUCRAREA, DEPOZITAREA ,
COMERCIALIZAREA LEMNULUI ŞI CONTROALE
PRIVIND CIRCULAŢIA MATERIALULUI LEMNOS
Controalele
au fost efectuate în baza Planului comun de acțiune cu IPJ C-S,
D.S.Caras-Severin și alte organe abilitate.
În Anexa 5 sunt prezentate, comparativ
cu anul 2015, controalele efectuate la circulatia materialului lemnos,
prelucrarea, depozitarea si comerţul cu material lemnos, și sancțiunile
aplicate.
Analizînd datele evidenţiate
pe număr de controale, volum confiscat, valoarea materialului confiscat,
numărul si cuantumul amenzilor aplicate, putem concluziona că deși numarul de controale a scazut la nivelul
judetului cu 8% ,numarul sanctiunilor contravenționale a crescut cu 144 %.
Acest fapt se explica
prin eficiența acțiunilor comune mai ales cu Poliția și Jandarmeria județului
Caras-Severin pe categorii de controale cum ar fi Controlul materialului lemnos
pe diferite cai de comunicatii și depozitele operatorilor economici de profil.
Privind aceste
categorii de controale în echipă cu organele abilitate,au fost aplicate un
numar de 222 sancțiuni contravenționale cu o valoare de 784300 lei.
În
urma controalelor s-au confiscat
cantităţi fizice de material lemnos dar s-au facut şi confiscări
valorice, drept dovadă că mişcările de
gestiune în sistemul informational
denumit SUMAL ,privind datele din
documentele cu regim special, nu sunt
corespunzător înregistrate şi raportate
lunar .
Putem
spune ca aplicația Radarul Pădurilor ne este de mare ajutor atât instituției
noastre cât și celorlalte abilitate(IPJ C-S și Jandarmeria),la orice apel pe
112 din partea cetațenilor ,putem forma echipa în timp util pentru deplasare
acolo unde sunt confirmate nereguli cu privire la transportul de material
lemnos.
Principalele nereguli pentru care au
fost aplicate sancţiunile sunt:
-depozitarea
de materiale lemnoase fară documente de provenienţă;
-transportul
de materiale lemnoase cu avize de însoţire necompletate corespunzator ;
-neasigurarea
pazei pădurii de catre proprietari persoane fizice si juridice prin structuri
silvice autorizate( în cursul acestui an pe aceasta categorie de control s-au
aplicat un numar de 19 sancțiuni cu o valoare de 32600 lei ,atât la U.A.T. cât
și la persoane fizice);
-nerespectarea
obligațiilor deținătorilor de spații de depozitare;
-tăieri
de arbori nemarcaţi, de catre persoane fizice şi juridice, în pădurile private
deţinute atât administrate cât și neadministrate;
-tăieri de arbori
nemarcaţi şi nedestinaţi procesului de
exploatare forestieră;
-neutilizarea,
lipsa raportării şi a operării datelor în sistemul informaţional integrat de
urmărire a materialelor lemnoase SUMAL;
-nereprimirea
în termen a suprafeţelor aprobate legal şi scoase temporar din fondul forestier
proprietate publică a statului.
Comparativ
cu aceeasi perioada a anului 2015 ,la
nivel de judeţ, per total controale, se constata o creştere a fenomenelor contravenţionale cu 62% .
Din analiza evoluției contravențiilor
în perioada 2007-2016,în anul 2016 a crescut numarul contravențiilor cu 62%
față de anul 2015,la 373 de contravenții silvice aplicate valoarea fiind de 1145800
lei,revenind 10416 lei amenzi aplicate/om/lună.
2.4. VERIFICAREA MODULUI DE ADMINISTRARE SI
PAZA A PADURILOR DE CĂTRE PROPRIETARII ACESTORA
Conform prevederilor din Legea 46/2008-Codul
Silvic republicata prin Legea 133/2015,este obligatorie administrarea sau după
caz asigurarea serviciilor silvice pentru întreg fondul forestier național
indiferent de forma de proprietate,prin ocoale silvice autorizate.
În
prezent sunt incheiate cu structurile silvice autorizate un numar de 427 contracte
pe o suprafaţă de 56406 ha de
pădure,respectiv proprietate a unităţilor administrativ teritoriale, a
persoanelor fizice şi juridice,deci 81% din totalul suprafeţei deţinută de
acestea este administrată în regim
silvic de către structurile silvice autorizate (sau sub contract de pază şi
prestări servicii silvice).
D.S.Caras-Severin
are din suprafata totala pusă în posesie 13607 ha pentru persoane fizice, 32214
ha pentru persoane juridice ,iar suprafata acoperită cu contracte de
administrare și pază este de 30311ceea ce reprezintă un procent de 94% din
care:
-persoane
fizice 234 contracte pentru 439 ha;
-persoane
juridice 52 contracte pentru 21620 ha.
Pentru
diferenţa de suprafaţă, în momentul de faţă se derulează acţiuni în baza
protocolului încheiat cu IPJ Caraş Severin în vederea consilierii şi
determinării proprietarilor de păduri să respecte prevederile Legii 46/2008 -
Codul Silvic repubicat.
În primele trei trimestre ale anului 2016 au fost întocmite 19 procese
verbale de contravenţie în cuantum de 32600 lei proprietarilor de păduri persoane fizice
si juridice care nu au încheiat contracte de administrare/prestări servicii cu
o structură silvică autorizată deşi aceştia au fost consiliaţi şi somaţi in
acest sens.
Din situația
suprafețelor de pădure ale U.A.T. din județul Caras-Severin Anexa 6,se desprind
următoarele exemple:
- Primăria Gîrnic deține 690,3 ha din
care 513,3 ha acoperita cu contract și 177 ha fara contract;
- Primaria Goruia deține o suprafață de
263 hectare, din care are contract pe 192,6 hectare,
- Primăria Mehadia deține 1383,8 ha
fara contract;
- Primăria Moldova Nouă deține 1463,7
ha din care 881,7 ha acoperita cu contract și 562 ha fara contract;
- Primăria Sasca deține 733,8 ha fara
contract;
- Primăria Tîrnova deține 145,1 ha fara
contract;
- Primăria Ticvaniu Mare deține 805,1
ha fara contract;
- Primăria Topleț deține 394,2 ha fara
contract;
Toate unitățile administrativ
teritoriale au fost notificate în scris cu privire la prevederile legale și la
riscurile pe care și le asumă în eventualitatea apariției tăierilor ilegale
fiind responsabile de drept de gestionarea patrimoniului pe care-l dețin.
3.
RESPECTAREA PREVEDERILOR HG 470/2010
PENTRU APROBAREA NORMELOR
REFERITOARE LA PROVENIENŢA ,CIRCULATIA ŞI COMERCIALIZAREA MATERIALELOR
LEMNOASE ŞI A SPAŢIILOR DE DEPOZITARE,PRELUCRARE A MATERIALELOR
LEMNOASE,(aplicarea unor măsuri a Regulamentului (U.E.)nr.995/2010 al
Parlamentului European şi al Consiliului din 20 oct.2010 de stabilire a
obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din
lemn.)
Acest act legislativ
care a intrat în vigoare începînd cu data de 08.10.2014 înlocuieşte H.G.996/2008,şi
obligă atît operatorii economici cat şi ocoalele silvice indiferent de forma de
organizare să utilizeze aplicaţia denumită WOOD TRACKING –aplicaţie care
generează coduri online şi ofline ,aceste coduri fiind verificate de către
personalul abilitat pentru control silvic ,practic se poate determina exact
trasabilitatea lemnului pe tot parcursul mişcarii acestuia şi mai mult, se
poate identifica mijlocul de transport prin coordonatele geografice în orice
moment.
Toti operatorii economici activi care desfăşoara
activitati cu material lemnos au obţinut conturile de utilizatori necesare
utilizarii acestei aplicaţii şi totodată documentele de însoţire necesare pe
categorii de materiale lemnoase .
Personalul din cadrul Garzii
Forestiere monitorizează permanent desfaşurarea activităţilor prin folosirea
acestei aplicaţii,şi, în acelaşi timp, consiliază utilizatorii acestei
aplicaţii, după de caz, ținănd cont de faptul ca pentru implementarea acestei aplicaţiei , nu toţi
utilizatorii au pregătire în acest sens.
4. SESIZARI SI SANCTIUNI APLICATE PERSONALULUI SILVIC
In anul 2016 au fost solutionate un numar
de 95 sesizari si petitii din care 13 de la Guvernul Romaniei, 19 de la
institutii si autoritati publice locale, si 63 de la persoane fizice si
juiridice.
Pentru abaterile constatate la personalul
sivic au fost aplicate 2 sanctiuni cu desfacerea contractului de munca, 22
penalizari salariale cu o valoare de 9061 lei si 13 contraventii cu o valoare
de 27 mii lei aplicate de Garda Forestiera Judeteana Caras Severin.
5. MASURI
PRIVIND PREVENIREA SI COMBATEREA TAIERILOR ILEGALE
Activitatea privind prevenirea si
combaterea taierilor ilegale este cuprinsa in planul comun de actiune intocmit
cu D.S. Caras Severin, I.P.J. Caras Severin, I.J.J. Caras Severin si I.J.P.F.
Caras Severin.
G.F.J. CARAȘ
SEVERIN
|
||||||||
SITUAŢIA
SUPRAFEŢELOR DE PĂDURE ALE UNITĂŢILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE DIN JUDEŢUL
CARAŞ SEVERIN
|
||||||||
Nr.
|
Primăria
|
Suprafaţa
|
Suprafața
|
Contract
|
Contract
|
Suprafețe
|
Suprafeţe
|
Observaţii
|
crt.
|
de pădure
|
de pădure
|
de
|
de
|
amenajate
|
neamenajate
|
||
deţinută
|
cu contract
|
administrare
|
servicii
|
fără
|
fără
|
|||
ha
|
ha
|
silvice
|
contract
|
contract
|
||||
1
|
Anina
|
123,8
|
123,8
|
O.S.Anina
|
||||
2
|
Armeniş
|
1786,4
|
1786,4
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
3
|
Băile
Herculane
|
0
|
0
|
|||||
4
|
Bocşa
|
85,5
|
85,5
|
O.S.Bocşa
Montană
|
||||
5
|
Bănia
|
10959
|
10959
|
R.P.L.O.S.Bănia
|
||||
6
|
Băuţar
|
0
|
0
|
|||||
7
|
Berlişte
|
0
|
0
|
|||||
8
|
Berzasca
|
1903,9
|
1903,9
|
R.P.L.O.S.Bănia
|
||||
9
|
Berzovia
|
0
|
0
|
|||||
10
|
Bolvaşniţa
|
804,4
|
804,4
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
11
|
Bozovici
|
2014
|
2014
|
R.P.L.O.S.Bănia
|
||||
12
|
Brebu
|
325,1
|
325,1
|
O.S.Păltiniş
|
||||
13
|
Brebu Nou
|
520,3
|
520,3
|
O.S.Bănia
|
||||
14
|
Buchin
|
877,9
|
877,9
|
O.S.Păltiniş
|
||||
15
|
Bucoşniţa
|
1068,2
|
1068,2
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
16
|
Caransebeş
|
353
|
353
|
O.S.Păltiniş
|
||||
17
|
Caraşova
|
786,3
|
786,3
|
O.S.Reşiţa
|
amendată în
2016 (1000 lei)
|
|||
18
|
Cărbunari
|
0
|
0
|
|||||
19
|
Ciclova
Română
|
0
|
0
|
|||||
20
|
Ciuchici
|
0
|
0
|
|||||
21
|
Ciudanoviţa
|
342
|
342
|
amendată
2014, 2015, în curs de amenajare
|
||||
22
|
Constantin
Daicoviciu
|
539,6
|
539,6
|
O.S.Păltiniş
|
||||
23
|
Copăcele
|
422,7
|
422,7
|
O.S.Păltiniş
|
||||
24
|
Cornea
|
447,64
|
447,64
|
O.S.Mehadia
|
||||
25
|
Cornereva
|
1089,9
|
1089,9
|
O.S.Mehadia
|
||||
26
|
Coronini
|
0
|
0
|
|||||
27
|
Dalboşeţ
|
31,5
|
31,5
|
O.S.Bania
|
amendată 2014
|
|||
28
|
Doclin
|
289,5
|
289,5
|
O.S.Bocsa
Romana
|
||||
29
|
Dognecea
|
741,7
|
741,7
|
O.S.Bocsa
Romana
|
||||
30
|
Domaşnea
|
1115,5
|
1115,5
|
O.S.Mehadia
|
||||
31
|
Eftimie Murgu
|
1048,8
|
1048,8
|
O.S.Bozovici
|
||||
32
|
Ezeriş
|
1075,2
|
1075,2
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
33
|
Fârliug
|
278,3
|
278,3
|
O.S.Bocşa
Montană
|
||||
34
|
Forotic
|
628
|
628
|
O.S.Oraviţa
|
||||
35
|
Gârnic
|
690,3
|
513,3
|
O.S.Moldova
Nouă
|
177
|
|||
36
|
Glimboca
|
658,7
|
658,7
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
37
|
Goruia
|
263
|
192,6
|
O.S.Oraviţa
|
70,4
|
în curs de
amenajare
|
||
38
|
Grădinari
|
72,5
|
72,5
|
O.S.Oraviţa
|
||||
39
|
Iablaniţa
|
1407,7
|
1407,7
|
O.S. Mehadia
|
||||
40
|
Lăpuşnicel
|
0
|
0
|
|||||
41
|
Lăpuşnicu
Mare
|
0
|
0
|
amendată în
2016 (5000 lei)
|
||||
42
|
Luncaviţa
|
1257,9
|
1257,9
|
O.S.Mehadia
|
||||
43
|
Lupac
|
341,2
|
0
|
amendată
2014, în curs de amenajare
|
||||
44
|
Marga
|
625,7
|
625,7
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
45
|
Măureni
|
0
|
0
|
|||||
46
|
Mehadia
|
1383,8
|
0
|
1383,8
|
amendată 2015
si 2014,
|
|||
47
|
Mehadica
|
380,1
|
380,1
|
O.S. Mehadia
|
||||
48
|
Moldova Nouă
|
1463,7
|
881,7
|
O.S.Moldova
Nouă
|
562
|
|||
49
|
Naidăş
|
1010,4
|
1010,4
|
amendată
2015, 2016 ( 5000 lei+2500 lei+5000 lei)
|
||||
50
|
Obreja
|
504,1
|
504,1
|
O.S.Oţelu
Roşu
|
||||
51
|
Ocna de Fier
|
0
|
0
|
|||||
52
|
Oraviţa
|
0
|
0
|
|||||
53
|
Oţelu Roşu
|
194,7
|
194,7
|
O.S.Oţelu
Roşu
|
||||
54
|
Păltiniş
|
758,9
|
758,9
|
O.S.Valea
Bistrei
|
amendată 2015
|
|||
55
|
Pojejena
|
1863,7
|
502,5
|
O.S. Moldova
Noua
|
1361,2
|
suprafața
este în curs de preluare
|
||
56
|
Prigor
|
34,2
|
34,2
|
O.S.Nera
|
amendată în
2016 (5000 lei)
|
|||
57
|
Răcăjdia
|
0
|
0
|
|||||
58
|
Ramna
|
121,9
|
121,9
|
O.S.Bocşa
Montană
|
||||
59
|
Reşiţa
|
1106,9
|
1052
|
O.S.Reşiţa
|
54,9
|
diferența
justificată ca terenuri neproductive și administrative
|
||
60
|
Rusca Montană
|
2559,5
|
2559,5
|
O.S.Rusca
Montană
|
||||
61
|
Sacu
|
129,7
|
129,7
|
O.S.Ana
Lugojana
|
||||
62
|
Sasca Montană
|
733,8
|
0
|
733,8
|
amendată
2014, 2016 (2500 lei)
|
|||
63
|
Sicheviţa
|
0
|
0
|
|||||
64
|
Slatina Timiş
|
1407,2
|
1407,2
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
65
|
Socol
|
1141,8
|
1141,8
|
O.S. Moldova
Noua
|
in curs de
incheiere cu O.S.Moldova Noua, amendată 2014
|
|||
66
|
Şopotu Nou
|
0
|
0
|
|||||
67
|
Târnova
|
145,1
|
145,1
|
amendată 2014
|
||||
68
|
Teregova
|
1748,05
|
1748,05
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
69
|
Ticvaniu Mare
|
805,1
|
0
|
805,1
|
||||
70
|
Topleţ
|
394,2
|
0
|
394,2
|
amendată
2015, 2016 (5000 lei)
|
|||
71
|
Turnu Ruieni
|
265,3
|
265,3
|
|||||
72
|
Văliug
|
204,8
|
204,8
|
O.S.Valiug
|
||||
73
|
Vărădia
|
18,11
|
18,11
|
O.S.Oraviţa
|
||||
74
|
Vermeş
|
104,8
|
104,8
|
O.S.Bocşa
Română
|
||||
75
|
Vrani
|
0
|
0
|
|||||
76
|
Zăvoi
|
1177,6
|
1177,6
|
O.S.Valea
Bistrei
|
||||
77
|
Zorlenţu Mare
|
229,8
|
229,8
|
O.S.Păltiniş
|
||||
TOTAL
|
54862,4
|
47196
|
6697,9
|
607,3
|
||||
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu