Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 20 noiembrie 2016

ACTIVITATEA DE CONTROL SILVIC SI EVOLUTIA ACTIUNILOR CONTRAVENTIONALE SI INFRACTIONALE, DIN JUDETUL CARAS SEVERIN.

 INFORMARE
 PRIVIND ACTIVITATEA DE CONTROL SILVIC SI EVOLUTIA ACTIUNILOR CONTRAVENTIONALE SI INFRACTIONALE, DIN JUDETUL CARAS SEVERIN. DEFICIENTE CONSTATATE SI MASURI DE REMEDIERE DISPUSE

          Garda Forestiera Județeana Caras-Severin, subunitate integral bugetară, fară personalitate juridică aparţine de  GARDA FORESTIERA TIMISOARA aflată în subordinea Ministerului Mediului ,Apelor și Pădurilor.
          Garda Forestiera Județeana Caras-Severin îşi desfăsoara  activitatea cu un număr de 14 inspectori din care 3 cu activitate de implementare şi 11 cu activitate de control în aplicarea regim silvic.


1. CADRUL GENERAL

Suprafaţa totală a pădurilor în jud.Caras-Severin este 419089  ha  şi reprezintă 49% din suprafata judetului,media pe ţară este de 26%,și fata de media europeană de 32%.
Din totalul fond forestier al județului - 342 mii ha,
Ø 83% reprezintă, fondul forestier proprietate a statului şi este administrat de catre Direcţia Silvica Caras-Severin si Baza Experimentală Caransebes;
Ø 50.8 mii ha reprezintă păduri proprietate a unităţilor administrativ teritoriale  adica 11% din total;
Ø  12,8 mii ha reprezintă păduri proprietate a persoanelor juridice (Composesorate) adică 3% din total;
Ø  13,4 mii ha reprezintă păduri proprietate a persoanelor fizice , 4% din total (cu 12982 proprietari),media fiind de 1,03 ha/proprietar.
                                                                                    
2. RESPECTAREA REGIMULUI SILVIC

Suprafata fondului forestier din județul Caras-Severin este administrată prin 20 ocoale silvice din care 18 ocoale de stat și 2 ocoale de regim silvic (private).
Din aceste păduri se pot recolta anual 1030 mii mc de lemn conform prevederilor amenajamentelor silvice,o resursa importanta în economia județului.
În ultimii 10 ani nu s-a recoltat lemn mai mult decât posibilitatea prevăzută prin amenajamentele silvice.
În anul 2016 se preconizează a se recolta  650 mii mc față de 1030 mii mc. prevăzuți  ca posibilitate de recoltare,ceea ce reprezintă 63% din posibilitate.
Din totalul posibilitații tăierile ilegale constatate în cursul acestui an reprezinta un procent de 0,002%,iar ca volum raportat la hectarul de pădure reprezintă 0,006%.
2.1. Controale de fond

Datele pe anul 2016 sunt prezentate comparativ cu anul 2015 pentru a se putea trage concluzii privind evoluția și tendința presiunilor la care este supusă pădurea .
          În cursul anului 2016, pînă la finele lunii Octombrie s-au efectuat controale de fond în pădurile proprietate a statului, proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale şi în cele proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice.
Prin aceste controale s-a urmărit respectarea regimului silvic şi identificarea arborilor tăiaţi ilegal,recuperarea prejudiciilor aduse pădurii.
          În  Anexa  1 sunt prezentate sintetic numarul inspectiilor efectuate in paduri, volumul arborilor tăiaţi ilegal şi valoarea prejudiciilor cauzate pădurii.
          Din  analiza datelor prezentate, se desprind următoarele concluzii:
- numărul total al controalelor efectuate a scazut cu 6% la Directia Silvica Caraş-Severin şi cu15 % la Garda Forestieră Județeană Caras-Severin, controalele efectuate de catre noi au fost realizate în mare parte  la unităţi administrativ teritoriale care deţin păduri fără administrare dar și la cele ale persoanelor fizice sub pază și fara pază, suprafeţele controlate fiind mult mai mari faţa de aceeaşi perioada a anului trecut;
- la D.S. Caras-Severin se constată o scădere  cu 51% a volumului arborilor tăiați ilegal față de anul 2015(4179 mc  în 2015 și 2149 mc în 2016).Aceasta scadere este justificată prin controalele de fond  efectuate și prin asprirea legislației privind regimului silvic;
- numarul total al inspecțiilor a scăzut cu 8% față de anul 2015 iar ca volum tăiat ilegal se constată o scadere la peste jumătate fată de anul 2015( 2678 mc fata de 7274 mc ),scaderea volumului arborilor taiati ilegal se justifica prin faptul ca au fost intensificate controalele împreună cu D.S.Caras-Severin,Poliția și Jandarmeria mai ales în zonele identificate cu risc mare(zon O.S.Bocșa Română,zona Dognecea,Vărădia,Păltiniș,Ezeriș și altele);
- din totalul volumului taiat ilegal la D.S.Caras-Severin , un volum de 1229 mc nu a fost justificat prin contravenții și infracțiuni fiind imputat personalului silvic;
-valoarea prejudiciului /ha pădure se situează la 1,2 lei/ ha;
-aceste tăieri ilegale constatate  au fost dispersate ca volum pe suprafete mici neexistând situații de defrișări pe suprafețele respective,situații prezentate de mass media în alte zone din țară.Acest fapt a fost posibil datorită situației specifice a județului cu numai 13 mii ha de pădure  proprietate a persoanelor fizice și a unei bune colaborari  a instituțiilor abilitate menționate mai sus;
          În  Anexa 2 , se prezintă situația inspecțiilor efectuate de G.F.Judeșeană Caras-Severin pe moduri de administrare și anume:
          -se constată ca aproape 36% din din volumul arborilor tăiați ilegal se găsesc în pădurile private  care nu au contracte de prestări servicii silvice( pază,administrare) cu o structura silvică autorizată:
          - volumul tăierilor ilegale în pădurile aflate sub  contract este în procent destul de  mic față de cel identificat în pădurile fara contract (aprox.27% din total volum)
        Soluția scăderii volumului arborilor tăiați ilegal este încheierea de către proprietarii deținători de fond forestier  a contractelor de pază și administrare mai ales  administrarea fondului forestier al Unitatilor Administrativ Teritoriale prin structurile  silvice autorizate .
În anexa 3,se prezinta situația controalelor și infracțiunilor la tăieri ilegale de material lemnos.În funcție de gravitatea faptelor acestea au fost sancționate în urma controalelor întreprinse de G.F.J.Caras-Severin,D.S.Caras-Severin,și nu în ultimul rând de I.P.J.Caras-Severin,contravențional sau penal.
          Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015 se constată o crestere a numarului de contravenţii și infracțiuni ceea ce se poate considera ca o tendinta de creștere a responsabilitații față de pădure,impuse uneori prin mijloace punitive.
          Un rol deosebit în imprimarea unei atitudini responsabile față de pădure ,în rândul cetățenilor l-a avut și mass media care prin cazurile prezentate a facut să crească atitudinea opiniei publice față de pădure.
         
2.2. CONTROALE PRIVIND EXPLOATAREA MATERIALULUI LEMNOS

          Controalele privind exploatarea masei lemnoase si respectarea regulilor silvice de exploatare au fost efectuate  de Garda Forestieră Județeană Caraş-Severin (si in echipa cu I.P.J. C-S), personal silvic de la Direcţia Silvică Caraş-Severin şi personal de la Ocoalele Silvice private.
          Situaţia comparativă este prezentată în Anexa 4.
-      numarul controalelor la nivel de județ a scazut cu 45% față de 2015;
-      eficiența controalelor efectuate de catre personalul silvic al Garzii Forestiere a crescut în mod deosebit : din cele 76 controale efectuate au fost aplicate un numar de 76 sancțiuni contravenționale cu o valoare de 90500 lei.
-      la D.S.Caras-Severin se constată ca multe din controalele efectuate de personalul silvic de la ocoalele silvice sunt efectuate formal,la 874 de controale au fost aplicate doar 32 de sancțiuni cu 40300 lei;
-      aceeași formalitate în efectuarea controalelor în activitatea de exploatare forestiera se constata si la ocoalele silvice private,unde la 37 controale efectuate s-a aplicat doar o sancțiune ;
-      în cursul anului 2017 G.F.J.Caras-Severin se va axa în mod special pe efectuarea de controale de exploatare unde nu au fost constatate abateri de catre personalul silvic și aplicarea de sancțiuni acolo unde controalele au fost efectuate superficial.  

2.3. CONTROALE EFECTUATE LA SOCIETAŢI COMERCIALE PRIVIND PRELUCRAREA, DEPOZITAREA , COMERCIALIZAREA LEMNULUI  ŞI CONTROALE PRIVIND CIRCULAŢIA MATERIALULUI LEMNOS

          Controalele au fost efectuate în baza Planului comun de acțiune cu IPJ C-S, D.S.Caras-Severin și alte organe abilitate.
          În Anexa 5 sunt prezentate, comparativ cu anul 2015, controalele efectuate la circulatia materialului lemnos, prelucrarea, depozitarea si comerţul cu material lemnos, și sancțiunile aplicate.
Analizînd datele  evidenţiate  pe număr de controale, volum confiscat, valoarea materialului confiscat, numărul si cuantumul amenzilor aplicate, putem concluziona că deși  numarul de controale a scazut la nivelul judetului cu 8% ,numarul sanctiunilor contravenționale a crescut cu 144 %.
Acest fapt se explica prin eficiența acțiunilor comune mai ales cu Poliția și Jandarmeria județului Caras-Severin pe categorii de controale cum ar fi Controlul materialului lemnos pe diferite cai de comunicatii și depozitele operatorilor economici de profil.
Privind aceste categorii de controale în echipă cu organele abilitate,au fost aplicate un numar de 222 sancțiuni contravenționale cu o valoare de 784300 lei.
          În urma controalelor s-au confiscat  cantităţi fizice de material lemnos dar s-au facut şi confiscări valorice, drept dovadă că  mişcările de gestiune în sistemul  informational denumit SUMAL ,privind datele din documentele cu regim special, nu  sunt corespunzător  înregistrate şi raportate lunar  .
          Putem spune ca aplicația Radarul Pădurilor ne este de mare ajutor atât instituției noastre cât și celorlalte abilitate(IPJ C-S și Jandarmeria),la orice apel pe 112 din partea cetațenilor ,putem forma echipa în timp util pentru deplasare acolo unde sunt confirmate nereguli cu privire la transportul de material lemnos.
Principalele nereguli pentru care au fost  aplicate sancţiunile sunt:
          -depozitarea de materiale lemnoase fară documente de provenienţă;
          -transportul de materiale lemnoase cu avize de însoţire necompletate corespunzator ;
          -neasigurarea pazei pădurii de catre proprietari persoane fizice si juridice prin structuri silvice autorizate( în cursul acestui an pe aceasta categorie de control s-au aplicat un numar de 19 sancțiuni cu o valoare de 32600 lei ,atât la U.A.T. cât și la persoane fizice);
          -nerespectarea obligațiilor deținătorilor de spații de depozitare;
          -tăieri de arbori nemarcaţi, de catre persoane fizice şi juridice, în pădurile private deţinute atât administrate cât și neadministrate;
-tăieri de arbori nemarcaţi şi nedestinaţi procesului  de exploatare forestieră;
          -neutilizarea, lipsa raportării şi a operării datelor în sistemul informaţional integrat de urmărire a materialelor lemnoase SUMAL;
          -nereprimirea în termen a suprafeţelor aprobate legal şi scoase temporar din fondul forestier proprietate publică a statului.
          Comparativ cu aceeasi  perioada a anului 2015 ,la nivel de judeţ, per total controale, se constata o creştere a  fenomenelor contravenţionale cu 62% .
Din analiza evoluției contravențiilor în perioada 2007-2016,în anul 2016 a crescut numarul contravențiilor cu 62% față de anul 2015,la 373 de contravenții silvice  aplicate valoarea fiind de 1145800 lei,revenind 10416 lei amenzi aplicate/om/lună.
           
2.4. VERIFICAREA MODULUI DE ADMINISTRARE SI PAZA A PADURILOR DE CĂTRE PROPRIETARII ACESTORA
  Conform prevederilor din Legea 46/2008-Codul Silvic republicata prin Legea 133/2015,este obligatorie administrarea sau după caz asigurarea serviciilor silvice pentru întreg fondul forestier național indiferent de forma de proprietate,prin ocoale silvice autorizate.
În prezent sunt incheiate cu structurile silvice autorizate un numar de 427 contracte pe o suprafaţă de 56406  ha de pădure,respectiv proprietate a unităţilor administrativ teritoriale, a persoanelor fizice şi juridice,deci 81% din totalul suprafeţei deţinută de acestea  este administrată în regim silvic de către structurile silvice autorizate (sau sub contract de pază şi prestări servicii silvice).
D.S.Caras-Severin are din suprafata totala pusă în posesie 13607 ha pentru persoane fizice, 32214 ha pentru persoane juridice ,iar suprafata acoperită cu contracte de administrare și pază este de 30311ceea ce reprezintă un procent de 94% din care:
-persoane fizice 234 contracte pentru 439 ha;
-persoane juridice 52 contracte pentru 21620 ha.
Pentru diferenţa de suprafaţă, în momentul de faţă se derulează acţiuni în baza protocolului încheiat cu IPJ Caraş Severin în vederea consilierii şi determinării proprietarilor de păduri să respecte prevederile Legii 46/2008 - Codul Silvic repubicat.
           În primele trei trimestre ale anului 2016 au fost întocmite 19 procese verbale de contravenţie în cuantum de 32600  lei proprietarilor de păduri persoane fizice si juridice care nu au încheiat contracte de administrare/prestări servicii cu o structură silvică autorizată deşi aceştia au fost consiliaţi şi somaţi in acest sens.
Din situația suprafețelor de pădure ale U.A.T. din județul Caras-Severin Anexa 6,se desprind următoarele exemple:
         - Primăria Gîrnic deține 690,3 ha din care 513,3 ha acoperita cu contract și 177 ha fara contract;
         - Primaria Goruia deține o suprafață de 263 hectare, din care are contract pe 192,6 hectare,
         - Primăria Mehadia deține 1383,8 ha fara contract;
         - Primăria Moldova Nouă deține 1463,7 ha din care 881,7 ha acoperita cu contract și 562 ha fara contract;
         - Primăria Sasca deține 733,8 ha fara contract;
         - Primăria Tîrnova deține 145,1 ha fara contract;
         - Primăria Ticvaniu Mare deține 805,1 ha fara contract;
         - Primăria Topleț deține 394,2 ha fara contract;
         Toate unitățile administrativ teritoriale au fost notificate în scris cu privire la prevederile legale și la riscurile pe care și le asumă în eventualitatea apariției tăierilor ilegale fiind responsabile de drept de gestionarea patrimoniului pe care-l dețin.

3.  RESPECTAREA PREVEDERILOR HG 470/2010  PENTRU APROBAREA NORMELOR  REFERITOARE LA PROVENIENŢA ,CIRCULATIA ŞI COMERCIALIZAREA MATERIALELOR LEMNOASE ŞI A SPAŢIILOR DE DEPOZITARE,PRELUCRARE A MATERIALELOR LEMNOASE,(aplicarea unor măsuri a Regulamentului (U.E.)nr.995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 oct.2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn.)

                     Acest act legislativ care a intrat în vigoare începînd cu data de 08.10.2014 înlocuieşte H.G.996/2008,şi obligă atît operatorii economici cat şi ocoalele silvice indiferent de forma de organizare să utilizeze aplicaţia denumită WOOD TRACKING –aplicaţie care generează coduri online şi ofline ,aceste coduri fiind verificate de către personalul abilitat pentru control silvic ,practic se poate determina exact trasabilitatea lemnului pe tot parcursul mişcarii acestuia şi mai mult, se poate identifica mijlocul de transport prin coordonatele geografice în orice moment.
                     Toti  operatorii economici activi care desfăşoara activitati cu material lemnos au obţinut conturile de utilizatori necesare utilizarii acestei aplicaţii şi totodată documentele de însoţire necesare pe categorii de materiale lemnoase .
                     Personalul din cadrul Garzii Forestiere monitorizează permanent desfaşurarea activităţilor prin folosirea acestei aplicaţii,şi, în acelaşi timp, consiliază utilizatorii acestei aplicaţii, după de caz, ținănd cont de faptul ca pentru  implementarea acestei aplicaţiei , nu toţi utilizatorii au pregătire în acest sens.

       4. SESIZARI SI SANCTIUNI APLICATE PERSONALULUI SILVIC

     In anul 2016 au fost solutionate un numar de 95 sesizari si petitii din care 13 de la Guvernul Romaniei, 19 de la institutii si autoritati publice locale, si 63 de la persoane fizice si juiridice.
   Pentru abaterile constatate la personalul sivic au fost aplicate 2 sanctiuni cu desfacerea contractului de munca, 22 penalizari salariale cu o valoare de 9061 lei si 13 contraventii cu o valoare de 27 mii lei aplicate de Garda Forestiera Judeteana Caras Severin.

5. MASURI PRIVIND PREVENIREA SI COMBATEREA TAIERILOR ILEGALE

      Activitatea privind prevenirea si combaterea taierilor ilegale este cuprinsa in planul comun de actiune intocmit cu D.S. Caras Severin, I.P.J. Caras Severin, I.J.J. Caras Severin si I.J.P.F. Caras Severin.


G.F.J. CARAȘ SEVERIN
                            SITUAŢIA SUPRAFEŢELOR DE PĂDURE ALE UNITĂŢILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE DIN JUDEŢUL CARAŞ SEVERIN
Nr.
Primăria
Suprafaţa
Suprafața
Contract
Contract
Suprafețe
Suprafeţe
Observaţii
crt.
de pădure
de pădure
de
de
amenajate
neamenajate


deţinută
cu contract
administrare
servicii
fără
fără


ha
ha

silvice
contract
contract

1
Anina
123,8
123,8
O.S.Anina




2
Armeniş
1786,4
1786,4

O.S.Valea Bistrei



3
Băile Herculane
0
0





4
Bocşa
85,5
85,5
O.S.Bocşa Montană




5
Bănia
10959
10959
R.P.L.O.S.Bănia




6
Băuţar
0
0





7
Berlişte
0
0





8
Berzasca
1903,9
1903,9

R.P.L.O.S.Bănia



9
Berzovia
0
0





10
Bolvaşniţa
804,4
804,4

O.S.Valea Bistrei



11
Bozovici
2014
2014

R.P.L.O.S.Bănia



12
Brebu
325,1
325,1

O.S.Păltiniş



13
Brebu Nou
520,3
520,3
O.S.Bănia

14
Buchin
877,9
877,9

O.S.Păltiniş



15
Bucoşniţa
1068,2
1068,2

O.S.Valea Bistrei



16
Caransebeş
353
353
O.S.Păltiniş




17
Caraşova
786,3
786,3

O.S.Reşiţa


amendată în 2016 (1000 lei)
18
Cărbunari
0
0





19
Ciclova Română
0
0





20
Ciuchici
0
0





21
Ciudanoviţa
342




342
amendată 2014, 2015, în curs de amenajare
22
Constantin Daicoviciu
539,6
539,6

O.S.Păltiniş



23
Copăcele
422,7
422,7

O.S.Păltiniş



24
Cornea
447,64
447,64
O.S.Mehadia




25
Cornereva
1089,9
1089,9

O.S.Mehadia



26
Coronini
0
0





27
Dalboşeţ
31,5
31,5

O.S.Bania


amendată 2014
28
Doclin
289,5
289,5
O.S.Bocsa Romana




29
Dognecea
741,7
741,7
O.S.Bocsa Romana




30
Domaşnea
1115,5
1115,5
O.S.Mehadia




31
Eftimie Murgu
1048,8
1048,8
O.S.Bozovici




32
Ezeriş
1075,2
1075,2

O.S.Valea Bistrei



33
Fârliug
278,3
278,3

O.S.Bocşa Montană



34
Forotic
628
628

O.S.Oraviţa



35
Gârnic
690,3
513,3
O.S.Moldova Nouă

177




















36
Glimboca
658,7
658,7

O.S.Valea Bistrei



37
Goruia
263
192,6

O.S.Oraviţa
70,4

în curs de amenajare
38
Grădinari
72,5
72,5

O.S.Oraviţa



39
Iablaniţa
1407,7
1407,7
O.S. Mehadia




40
Lăpuşnicel
0
0





41
Lăpuşnicu Mare
0
0




amendată în 2016 (5000 lei)
42
Luncaviţa
1257,9
1257,9
O.S.Mehadia




43
Lupac
341,2
0




amendată 2014, în curs de amenajare
44
Marga
625,7
625,7

O.S.Valea Bistrei



45
Măureni
0
0





46
Mehadia
1383,8
0


1383,8

amendată 2015 si 2014,
47
Mehadica
380,1
380,1
O.S. Mehadia




48
Moldova Nouă
1463,7
881,7
O.S.Moldova Nouă

562


49
Naidăş
1010,4



1010,4

amendată 2015, 2016 ( 5000 lei+2500 lei+5000 lei)
50
Obreja
504,1
504,1
O.S.Oţelu Roşu




51
Ocna de Fier
0
0





52
Oraviţa
0
0





53
Oţelu Roşu
194,7
194,7

O.S.Oţelu Roşu



54
Păltiniş
758,9
758,9

O.S.Valea Bistrei


amendată 2015
55
Pojejena
1863,7
502,5
O.S. Moldova Noua

1361,2

suprafața este în curs de preluare
56
Prigor
34,2
34,2
O.S.Nera



amendată în 2016 (5000 lei)
57
Răcăjdia
0
0





58
Ramna
121,9
121,9
O.S.Bocşa Montană




59
Reşiţa
1106,9
1052
O.S.Reşiţa

54,9

diferența justificată ca terenuri neproductive și administrative
60
Rusca Montană
2559,5
2559,5

O.S.Rusca Montană



61
Sacu
129,7
129,7

O.S.Ana Lugojana



62
Sasca Montană
733,8
0


733,8

amendată 2014, 2016 (2500 lei)
63
Sicheviţa
0
0





64
Slatina Timiş
1407,2
1407,2

O.S.Valea Bistrei



65
Socol
1141,8
1141,8
O.S. Moldova Noua



in curs de incheiere cu O.S.Moldova Noua, amendată 2014
66
Şopotu Nou
0
0





67
Târnova
145,1



145,1

amendată 2014
68
Teregova
1748,05
1748,05

O.S.Valea Bistrei



69
Ticvaniu Mare
805,1
0


805,1


70
 Topleţ
394,2
0


394,2

amendată 2015, 2016 (5000 lei)
71
Turnu Ruieni
265,3




265,3

72
Văliug
204,8
204,8
O.S.Valiug




73
Vărădia
18,11
18,11

O.S.Oraviţa



74
Vermeş
104,8
104,8
O.S.Bocşa Română




75
Vrani
0
0





76
Zăvoi
1177,6
1177,6
O.S.Valea Bistrei




77
Zorlenţu Mare
229,8
229,8

O.S.Păltiniş




TOTAL
54862,4
47196


6697,9
607,3



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu